6 تفریح جالب که می توانید در بالی انجام دهید

به گزارش مجله سامی، سفر به مقاصد کمی دورتر و ناشناخته تر به شرطی که با کمی برنامه ریزی همراه باشد می تواند به یک تجربه خارق العاده تبدیل گردد. فقط کافیست مقداری از وقتتان را صرف جمع آوری اطلاعات از مقصد کنید، خواندن درباره کارهایی که می توانید انجام دهید و دیدن عکس جاذبه ها به شما یاری می نماید هنگام ورود به مقصد حس آشنایی، جایگزین استرس گردد. بنابراین در این مطلب ما سعی نموده ایم تعدادی از تفریحات جزیره زیبای بالی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید سفری خارق العاده تر را تجربه کنید.

6 تفریح جالب که می توانید در بالی انجام دهید

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

بالی جزیره ای کوچک در اندونزی است که با داشتن سواحل رؤیایی و جاذبه های گردشگری خارق العاده مورد توجه گردشگران در سرتاسر جهان قرارگرفته است. این جزیره زیبا همانند سایر کشورهای آسیایی دارای طبیعتی بکر و بی مانند است به همین دلیل تور بالی نیز توانسته در کنار تور تایلند، تور مالزی و تور هند جز برترین مقاصد گردشگری در جهان قرار گیرد.

استقبال گردشگران برای دیدن جاذبه های بالی باعث شده هتل های مجلل و مدرن بسیاری در مناطق ساحلی جزیره ساخته گردد و همچنین مناطق تفریحی نیز روز به روز به امکانات پیشرفته تر مجهز شوند. اگر شما هم این جزیره زیبا را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب نموده اید، خواندن مطلب زیر به شما یاری می نماید تا اوقات شادتری را در بالی سپری کنید.

بالی علاوه بر طبیعت خارق العاده جاذبه های تفریحی فراوانی نیز دارد

تفریحات بالی

1-انواع تفریحات آبی

تفریحات آبی از هیجان انگیزترین تفریحات جزایر و شهرهای ساحلی هستند، بالی نیز با داشتن سواحل شنی مختلف و دریای آرام، از جزایر پرطرفدار در این زمینه می باشد و گردشگران زیادی این جزیره را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می نمایند.

پارک آبی واتر بوم یکی از مکان هایی است که در آن می توان یک روز پرهیجان آبی را سپری کرد. این پارک با 3 هزار هکتار وسعت، عنوان سومین پارک آبی برتر در جهان را به خود اختصاص داده است. این پدیده خارق العاده بر روی زمین های سرسبز استوایی ساخته شده و با داشتن انواع وسایل بازی منحصربه فرد و ایمن برای استفاده تمامی افراد از 15 تا 70 ساله مناسب می باشد. پارک آبی واتر بوم در مجموع از 101 بازی مهیج تشکیل شده است. سرسره های پایپ لاین، مار پیتون، افعی های سبز و بازی رودخانه آرام به همراه شبیه ساز موج از بازی های پرطرفدار این محل هستند که لحظاتی تکرار نشدنی را در خاطرات گردشگران به ثبت می رسانند. جالب است بدانید که واتر بوم در سال های 2015 و 2017 در میان 3 پارک آبی برتر جهان قرار بگیرد.

غواصی در زیر آب از دیگر تفریحات خاص در جزیره بالی می باشد. اگر به جهانی زیر آب علاقه دارید و دیدن ماهی های رنگارنگ و شنا کردن با آنها شما را به وجد می آورد، فرصت را از دست ندهید و ماندگارترین لحظات را در سفر به بالی تجربه کنید. شما می توانید روی اسکوتر زیردریایی بنشینید و همراه با موتورسواری در زیر آب صخره های کم عمق دریایی را نیز از نزدیک تماشا کنید و یا حتی با پوشیدن لباس و کفش مخصوص همراه با لاک پشت ها و سایر موجودات دریا زیر آب قدم بزنید! قایق های شیشه ای نیز از دیگر وسایلی هستند که امکان دیدن جهانی زیر آب را در تور بالی برایتان فراهم می نمایند.

موج سواری بر روی آب را شاید بتوان یکی از سخت ترین ورزش های آبی دانست اما اگر به یادگیری این مهارت علاقه دارید، بی شک آب های بالی بهترین مکان برای آموزش موج سواری هستند. بهترین مربیان موج سواری در سواحل بالی در انتظار شما هستند تا با آموزش این ورزش هیجان انگیز به شما سفرتان را به بالی خاطره انگیزتر نمایند.

از دیگر تفریحات آبی بالی می توان به کایت سواری، واتربوم بالی و فلای بوردینگ اشاره نمود.

پارک آبی واتربوم بالی

2-سافاری های بالی

طبیعت زیبا و حیات وحش استثنایی باعث شده تا سافاری بالی به یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار در تور بالی تبدیل گردد.

پارک مارین محل برگزاری سافاری بالی می باشد. این پارک طبیعی 2000 کیلومترمربع مساحت دارد و تشکیل شدن آن از دو بخش رودخانه و جنگل ویژگی منحصربه فردی است که باعث تفاوت مارین از دیگر پارک های جهان شده است. راه رفتن در میان حیوانات وحشی و کمیاب شگفت انگیزترین لحظات را در سفر به بالی برای شما خلق خواهد نمود.

این پارک در سال 2007 افتتاح شد و در حال حاضر بیش از 80 گونه مخفف جانوری در آن زندگی می نمایند. در ابتدا شما با ماشین های مخصوص به داخل پارک رفته و از نزدیک شاهد بازی شیرها، زندگی شترها، بازیگوشی اورانگوتان ها و انواع حیوانات دیگر خواهید بود. سپس با قایق به رودخانه رفته و ماجراجویی در آب را تجربه خواهید کرد. در این سافاری دریایی نیز می توانید تمساح های عظیم را مشاهده نموده و حتی به آنها غذا بدهید.

بازدید از پارک فیل ها از دیگر سافاری های جزیره بالی است. این پارک در منطقه توریستی اوبد واقع شده است و به محل زندگی فیل ها اختصاص دارد. در این مکان شما می توانید با غذا دادن و نوازش کردن این حیوانات مهربان با آن ها دوست شده و حتی فیل سواری در جنگل و داخل رودخانه را تجربه کنید. البته مراقب بازیگوشی فیل ها هنگام رد شدن از رودخانه باشید. چراکه ممکن است آن ها بخواهند با پاشیدن آب بر روی شما کمی بازی و تفریح نمایند.

سافاری در بالی

3-بازدید از مزارع برنج پلکانی

مزارع پلکانی برنج بالی، مزارعی که با خلق صحنه های بی نظیر گردشگران را شیفته خود نموده اند. این مناظر با چشم انداز زیبا به صورت پلکانی از نوک کوه آغاز شده و تا دامنه کوه ادامه پیدا می نمایند. بر طبق یک افسانه قدیمی زمین ها در قرن هشتم توسط مردی مقدس به نام RSI Markandeya ساخته شده اند.

دو روستای زیبای Pejeng و Campuhan بهترین مکان برای دیدن این مزارع زیبا هستند. البته لازم نیست برای رفتن به روستا نگران باشید چرا که روزانه تورهای زیادی برای بازدید از این مزارع بی نظیر برگزار می شوند. در این تورها شما با نحوه سنتی و خاص کاشت برنج آشنا خواهید شد. علاوه بر این کنار جاده های منتهی به مزارع، صنایع دستی معروف بالی مانند مجسمه های چوبی حیوانات برای فروش گذاشته شده اند و شما می توانید آن ها را به عنوان سوغاتی و یا یادگاری خریداری کنید.

در کنار خرید سوغاتی این فرصت را خواهید داشت تا از دیدن مزارع لذت برده و از مناظر بی نظیر عکاسی کنید. حتی دستی در هنر دارید، مزارع پلکانی می توانند سوژه مناسبی برای نقاشی باشند.

مزارع برنج پلکانی بالی

4-بازدید از معبد تانالوت

کمتر کسی است که با دیدن منظره غروب خورشید و دریا در عکس ها آرزوی دیدن این صحنه رؤیایی را از نزدیک نداشته باشد. معبد تانالوت بالی با قرار دریافت در کنار دریا و خلق مناظر زیبا آرزوی شما را محقق خواهد نمود.

معبد تانالوت محل عبادت هندوها است که با قرار دریافت در میان صخره های دریا به یکی از جاذبه های دیدنی جزیره بالی تبدیل شده است. بر طبق افسانه های بالی یک کاهن اعظم هندی برای ترویج مذهب هندو به بالی سفر نموده و تانالوت را به افتخار خدای دریا در این مکان بنا نموده و آیین هندوها را به روستاییان بالی آموزش می داده است.

به دلیل صحنه زیبای غروب خورشید در تانالوت اکثر تورهای بازدید از آن در غروب برگزار می شوند. شما می توانید پس از مشاهده این منظره خیره نماینده به رستوران های اطراف معبد رفته و با میل کردن یک غذای محلی در کنار دریای بالی گردش خود را تکمیل کنید.

البته علاوه بر معبد اصلی چندین معبد کوچک دیگر و یک زمین گلف نیز در اطراف تانالوت وجود دارند که امکان بازدید از آن ها برای گردشگران وجود دارد.

معبد تانالوت بالی

5-رفتینگ در رودخانه

اگر به دنبال تجربه تفریح هیجان انگیز در بالی هستید رفتینگ در رودخانه بهترین گزینه است. این تفریح مهیج در رودخانه آیونگ، طولانی ترین رودخانه بالی انجام می گردد. علاوه بر هیجان شما می توانید با رفتن به قسمت مرکزی رودخانه از دیدن مناظر آبشار و استخرهای طبیعی نیز لذت ببرید.

در رفتینگ رودخانه شما به صورت 2 نفره یا گروهی سوار بر قایق شده و خود را به امواج خروشان رودخانه می سپارید. در حین قایق سواری و عبور از روی صخره ها برای جلوگیری از واژگون شدن باید بتوانید قایق را کنترل کنید. البته نگران نباشید چرا که شما جلیقه نجات به تن دارید و تمام نکات ایمنی نیز در این ورزش رعایت می گردد.

رفتینگ در رودخانه بالی

6-بازدید از جنگل میمون ها اوبد

بازی کردن با میمون ها در جنگل را دوست دارید؟ در صورتی که پاسخ شما مثبت است، بازدید از جنگل میمون ها اوبد را در برنامه خود قرار دهید. این جنگل از مناطق دیدنی در بالی می باشد که امکان تفریح و بازی با میمون ها را برای گردشگران فراهم نموده است.

جنگل میمون ها با نام جنگل میمون مقدس نیز شناخته می گردد، چرا که این جنگل سرسبز در بین ساکنان بالی دارای تقدس می باشد. جنگل در فاصله 10 دقیقه ای از منطقه توریستی اوبد قرار گرفته و به همین دلیل دسترسی به آن بسیار راحت است.

جنگل میمون ها دارای طبیعت و درختان بسیار زیبایی است و بخشی از آن مسیری سنگ فرش شده می باشد که مخصوص پیاده روی می باشد. شما می توانید در حین قدم زدن در طبیعت چشم نواز از دیدن بازی میمون ها بر روی درختان لذت ببرید. جالب است بدانید که به دلیل پر گردشگر بودن منطقه، میمون ها به راحتی و بدون ترس با انسان ها ارتباط برقرار می نمایند. بنابراین هنگام پیاده روی مراقب میمون هایی که روی زمین دراز کشیده اند باشید. ضمناً بهتر است هیچ مواد غذایی در کیف خود حمل نکنید چرا که میمون های بازیگوش در یک چشم برهم زدن کیف شما را به بالای درخت می برند.

جنگل میمون ها اوبد

در صورت داشتن هرگونه سوال درخصوص تور بالی، با کارشناسان فروش در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس بگیرید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 674

به "6 تفریح جالب که می توانید در بالی انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 تفریح جالب که می توانید در بالی انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید