آشنایی با غذاهای معروف آلمان

به گزارش مجله سامی، در فهرست غذاهای آلمان، غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذی وجود دارد که بیشتر آن ها با ذائقه ایرانیان نیز سازگار هستند. غذاهای آلمانی سرشار از مواد غذایی غنی هستند و طعمی دلچسب و لذیذ دارند. در فهرست غذاهای آلمان، غذاهای متنوعی وجود دارد تا همه سلیقه ها را راضی نگه دارد. آلمان کشوری مهاجرپذیر است به همین علت، آشپزی این کشور نه تنها بر اساس سنت های کشاورزی، بلکه به وسیله مهاجران زیادی که آم را در طول قرن ها به خانه خود تبدیل نموده اند، شکل گرفته است.

آشنایی با غذاهای معروف آلمان

با وجود این که هر منطقه از این سرزمین، غذاهای خاص و غذاهای سنتی خود را دارد، غذاهای خاصی هم وجود دارد که مردم سراسر کشور آن ها را طبخ می نمایند. در ادامه به معرفی فهرست غذاهای معروف در آلمان و به طور کلی انواع غذا در آلمان و دستورالعمل هایی که می توانید در خانه امتحان کنید، می پردازیم.

معرفی غذاهای معروف و خوشمزه آلمان

وقتی به غذاهای اروپایی فکر می کنید، معمولاً غذاهای عالی ایتالیا و فرانسه به ذهنتان خطور می نماید. در ادامه غذاهای معروف کشور آلمان را به شما معرفی می کنیم و شما از اینکه چقدر خوب و خوشمزه هستند، شگفت زده خواهید شد. ما فهرستی از محبوب ترین غذاهای آلمانی را گردآوری نموده ایم. چه در پی یک دسر اصیل آلمانی باشید و چه چیزی خلاقانه تر، فهرست غذاهای آلمان چیزی برای راضی کردن شما خواهد داشت.

وورست (Wurst)

تخمین زده می گردد که 1500 نوع سوسیس در آلمان وجود دارد. این سوسیس ها به روش های مختلف تهیه می شوند و شامل طیف وسیعی از مواد تشکیل دهنده و ترکیبات منحصر به فرد از انواع ادویه هستند. تقریباً در همه جای کشور آلمان، این سوسیس ها را در فروشگاه ها پیدا خواهید کرد. یکی از محبوب ترین انواع سوسیس، Bratwurst است، یک سوسیس سرخ شده یا برشته که از گوشت گوساله، گاو یا خوک تهیه می گردد. از دیگر انواع سوسیس عبارت اند از :

  • وینر (Viennese) که ابتدا دودی و سپس آب پز می گردد؛
  • سوسیس های خونی؛
  • Blutwurst؛
  • Schwarzwurst؛

بعضی روی سوسیس، سس کچاپ و بعضی دیگر سس خردل می ریزند. مردم نورنبرگ نیز آن را با کلم ترش می خورند.

رولادن (Rouladen)

رولادن یک غذای معمولی آلمانی است که در آن از بیکن، پیاز، خردل و ترشی استفاده می گردد. این مواد در گوشت گاو یا گوساله نازک برش خورده پیچیده شده و سپس پخته می شوند. مواد تشکیل دهنده این غذا از منطقه ای به منطقه دیگر فرق دارد. این غذای دلچسب آلمانی را می توانید در بیشتر جشنواره ها و میزهای شام خانوادگی در سراسر کشور پیدا کنید. رولادن معمولا با کوفته، پوره سیب زمینی، کلم قرمز پخته شده و نوعی سس قرمز همراه است.

کاسسپتزل (Käsespätzle)

کاسسپتزل یا کیک پنیر محبوبیت خاصی به ویژه در جنوب آلمان دارد. ماده اصلی تشکیل دهنده این غذا، نودل های تخم مرغی نرم است که از آرد گندم و تخم مرغ تهیه می شوند. نودل ها با پنیر (Käsespätzle) و پیاز تفت داده می شوند. این غذا اغلب با غذاهای گوشتی که از سس زیادی در آن ها استفاده می نمایند، مانند رولادن یا در خورش ها مانند گایزبرگر مارش، سرو می گردد.

خورش Eintopf

Eintopf نام یک خورش سنتی آلمانی است که معمولا در روزهای سرد سرو می گردد. نام این خورش در لغت به معنای یک دیگ است. این نام به جای محتویات، به طرز پخت آن اشاره دارد. آبگوشت، سبزیجات، سیب زمینی یا حبوبات، گوشت خوک، گوشت گاو، مرغ یا ماهی، موادی هستند که در بیشتر دستور پخت های این غذا وجود دارد. بخاطر طعم خوب این خورش، جای تعجب نیست که به یکی از محبوب ترین غذاهای آلمانی تبدیل شده است.

ساوربراتن (Sauerbraten)

آلمانی ها به غذاهای گوشتی علاقه دارند و Sauerbraten یا کباب ترش یکی از غذاهای ملی این کشور به شمار میرود. می توانید با استفاده از انواع مختلف گوشت، کباب تابه ای درست کنید، آن را در نوعی ماده بومی آلمان، سرکه، ادویه و سبزی بخوابانید تا مزه دار گردد. ساوربراتن (به معنی گوشت کبابی خوک) یک غذای خوشمزه متعلق به جنوب آلمان است که معمولاً با کلم آب پز یا کلم ترش و کوفته (Knoedel) در رستوران ها عرضه می گردد و بعلاوه یک نوشیدنی خنک محلی در کنار آن سرو می گردد.

کوکو سیب زمینی آلمانی (Kartoffelpuffer)

کوکو سیب زمینی یا پن کیک سیب زمینی می تواند به عنوان یک غذای جانبی یا یک میان وعده سبک در نظر گرفته گردد. Kartoffelpuffer نوعی پن کیک نازک است که در تابه سرخ می گردد. این غذا از سیب زمینی رنده شده یا آسیاب شده مخلوط با آرد، تخم مرغ، پیاز و چاشنی درست می گردد. شما می توانید انواع چاشنی های خوش طعم مانند خامه ترش، پنیر کاتیج، سس سیب یا دارچین را در این غذا بهره ببرید.

شنیسل (Schnitzel)

شنیسل یک تکه گوشت نازک و بدون استخوان است که در پودر سوخاری غلتانده شده و در روغن سرخ می گردد. این غذا که اغلب با لیمو سرو می گردد، یک غذای نمادین آلمانی است. شما می توانید برای تهیه شنیسل از گوشت گوساله بهره ببرید.

کوفته گوشت (Maultaschen)

Maultaschen ورقه های کوچکی از ماکارونی است که با مواد مختلف پر می گردد. بعضی از افراد دوست دارند گوشت چرخ نموده در آن بریزند، در حالی که بعضی دیگر گوشت دودی، سوسیس و کالباس را در آن قرار می دهند. بعلاوه می توانید پیاز و سبزی را نیز به کوفته های خود اضافه کنید. بعضی از افراد پیراشکی ها را با جوشاندن آن در آبگوشت آماده می نمایند. اما می توانید آن ها را در کره هم سرخ کنید. در کنار این غذا معمولا کلم آب پز سرو می گردد.

کیک گیلاسی جنگل سیاه (Schwarzwälder Kirschtorte)

در آلمان دستور پخت های متنوعی برای تهیه انواع کیک ها و تارت ها وجود دارد اما کیک Schwarzwälder Kirschtorte توانسته است محبوبیت بالایی در بین مردم این کشور پیدا کند. این کیک از لایه های متناوب کیک شکلاتی تشکیل می گردد. بین لایه ها با خامه فرم گرفته پر می گردد و روی کیک را با گیلاس جنگل سیاه (گونه ای از گیلاس که در جنگل سیاه در جنوب آلمان یافت می گردد) و براده های شکلات تزئین می نمایند.

اشترودل سیب (Apfelstrudel)

اگرچه Apfelstrudel یکی از دسرهای ملی اتریش است، اما در فهرست غذاهای آلمان نیز دیده می گردد. این دسر محبوب شامل شیرینی کره ای پر شده با سیب است که با شکر، دارچین و کشمش طعم داده می گردد و در نهایت روی آن را با پور قند تزئین می نمایند.

سوسیس خام (Schinken-Teewurst)

Schinken-Teewurst یکی از غذاهای عجیب آلمان به شمار میرود. این غذا در واقع نوعی سوسیس خام از گوشت خوک است که به عنوان غذا سرو می گردد. تقریباً 40٪ این غذا را چربی تشکیل داده و بوی هات داگ ترش می دهد. این نوع سوسیس را می توانید در بیشتر فروشگاه های آلمان پیدا کنید.

دونر کباب (Döner kebab)

دونر کباب به وسیله کارگران مهاجر ترک در دهه 60 و 70 به آلمان معرفی گردید و امروزه به عنوان یکی از غذای معروف در آلمان شاخته می گردد. یکی از اولین فروشندگان خیابانی دونر کباب، کادیر نورمان بود که در سال 1972 آغاز به عرضه ساندویچ های دونر کباب در ایستگاه باغ وحش برلین غربی کرد.

آوازه این غذای خوشمزه ابتدا برلین غربی و شرقی و سپس بقیه آلمان را فرا گرفت. دونر کباب در آن موقع فقط از گوشت، پیاز و کمی سبزیجات تشکیل می شد؛ اما امروزه در آن از سبزیجات فراوان (گاهی اوقات کبابی) و مجموعه ای از سس ها استفاده می گردد. گوشت بره، گوساله و مرغ، اجزای اصلی دونر کباب هستند. با این حال نسخه های گیاهی این غذا نیز برای افراد گیاه خوار ارائه می گردد.

جمع بندی

در این مقاله از خبرنگاران با فهرست غذاهای آلمان که محبوبیت بالایی در بین مردم این کشور دارند، آشنا شدیم. البته فهرست غذاهای آلمان به غذاهای معرفی گردیده در این مقاله محدود نمی گردد و شما می توانید غذاهای بسیار لذیذ دیگری را نیز در رستوران ها این کشور پیدا کنید. آنچه که پیداست این است که سوسیس و کلم دو ماده غذایی بسیار محبوب در آلمان هستند که در بیشتر غذاهای این کشور استفاده می شوند و مردم به آن ها علاقه زیادی دارند. ماده اصلی بسیاری از غذاهایی که در فهرست غذاهای آلمان به شما معرفی کردیم، به سادگی در دسترس هستند و شما هم می توانید آن ها را طبخ کنید.

منبع: پارسیس
انتشار: 25 اسفند 1401 بروزرسانی: 25 اسفند 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2256

به "آشنایی با غذاهای معروف آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غذاهای معروف آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید