آماده باش 50 ایستگاه آتش نشانی مشهد در آستانه چهارشنبه سوری

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: هدف ما جلوگیری از برگزاری مراسم شب چهارشنبه سوری نیست بلکه حفظ ایمنی و جلوگیری از خطر است.

آماده باش 50 ایستگاه آتش نشانی مشهد در آستانه چهارشنبه سوری

امیر عزیزی با بیان اینکه همزمان با شب چهارشنبه انتها سال، خودروهای آتش نشانی در 23 نقطه شهر استقرار خواهند یافت، اظهار کرد: خوشبختانه نگاه شهروندان نسبت به مقوله ایمنی هر سال مطلوب تر می شود.

وی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه از همه شهروندان درخواست می کنیم با همکاری و رعایت نکات ایمنی نسبت به کاهش حوادث در سطح شهر کمک کنید. لطفا باعث نشوید که زحمات کادر درمانی و پزشکان در بیمارستان ها در این روزهای سخت دوچندان شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در خصوص تمهیدات ایمنی آتش نشانی در شب چهارشنبه آخر سال، بیان نمود: امیدواریم امسال مردم با در نظر دریافت شرایط فعلی کشور، از انجام اقدامات هنجارشکنانه جلوگیری کنند و باعث به وجودآمدن حوادث و حریق نشوند.

عزیزی اضافه کرد: در این راستا آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، ضمن هماهنگی با تمام دستگاه های متولی، علاوه بر آماده باش 50 ایستگاه آتش نشانی فعال در شهر مشهد، در 23 نقطه از مراکز تجمع احتمالی شهروندان، خودروهای سبک و سنگین عملیاتی و موتور سیکلت های سیار آتش نشانی مشهد دراین نقاط مستقر خواهند شد.

وی در خصوص حوادث شب چهارشنبه آخر سال گذشته، خاطر نشان کرد: درسال گذشته 36 مورد حادثه در مشهد رخ داد که متاسفانه 2 مجروح و یک فوتی نیز در این حوادث به ثبت رسید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد مطرح نمود: هدف سازمان آتش نشانی جلوگیری از برگزاری مراسم شب چهارشنبه سوری نیست بلکه هدف ما حفظ ایمنی و جلوگیری از خطر است. امیدواریم شهروندان با توجه به بحث شیوع کرونا با جلوگیری از حضور فرزندان شان در معابر و رعایت خود قرنطینگی موجب کاهش خسارات شوند.

عزیزی بیان نمود: شب آخرین چهارشنبه سال که در بین مردم به چهارشنبه سوری معروف است. هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در این شب می تواند زیان های جانی، مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی از باورهای نادرست این است که حادثه برای دیگران اتفاق می افتد و برای من اتفاق نمی افتد چون من همیشه مراقب هستم. باید بدانیم که وقوع حادثه برای هرکسی ممکن است ولی می توان با رعایت نکات ایمنی از بروز اغلب حوادث از جمله حوادث چهارشنبه سوری جلوگیری کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تاکید کرد: از نزدیک شدن به افرادی که مسائل ایمنی را رعایت نمی کنند، جدا بپرهیزید و از بازی با وسایل و مواد محترقه خودداری کنید.

عزیزی ادامه داد: خوب است بدانیم که انفجار فقط 250 گرم مواد ساخت ترقه می تواند یک آپارتمان را به شدت تخریب کند، ضمن اینکه شیشه های ساختمان های مجاور نیز در اثر این انفجار شکسته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تماشاچیان (ناظرین بی گناه) معمولا در خطر اصابت ترکش های ترقه ها و مواد منفجره هستند . سعی کنید در تیررس ترکش ها نباشید و هیچ گاه این مواد را به سمت افراد دیگر پرت نکنید. از پرتاب فشفشه، موشک و سایر مواد آتش زا روی شاخه درختان، پشت بام و بالکن منازل خودداری کنید. در صورت روشن کردن آتش توصیه می شود که آتش در حجم کم باشد و از ریختن مواد سریع الاشتغال نظیر نفت، بنزین و الکل روی آتش جدا خودداری کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مدیر عامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد یادآور شد: از انداختن مواد تحت فشار(مانند کپسول ها، اسپری حشره کش و ....)، وسایل شیشه ای (مانند شیشه آب، آمپول،...)، قوطی های فلزی (مانند قوطی های اسپری و کنسرو) به درون آتش جدا بپرهیزید. این وسایل به علت دارا بودن خاصیت انفجاری و ذرات آن، پرتاب و وارد چشم می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 878

به "آماده باش 50 ایستگاه آتش نشانی مشهد در آستانه چهارشنبه سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش 50 ایستگاه آتش نشانی مشهد در آستانه چهارشنبه سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید