خبرنگاران تردد کامیون های حامل کالا در مرز دوغارون روان شد

به گزارش مجله سامی، مشهد- خبرنگاران- مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: با همکاری و تعامل دستگاههای متولی در این گذرگاه رسمی، تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مرز دوغارون ایران روان شد.

خبرنگاران تردد کامیون های حامل کالا در مرز دوغارون روان شد

کریم نوایی نظامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: پیش از این نبود زیرساخت لازم برای پذیرش خودروهای سنگین حامل انواع کالا موجب معطلی کامیون های ترانزیتی در مرز دوغارون ایران شده بود.

وی همچنین تعطیلی چهار روزه عید قربان در کشور افغانستان، افزایش 10 درصدی تردد ناوگان حمل و نقل در این گذرگاه رسمی و بسته بودن مرز پاکستان را از دیگر علت های متوقف ماندن کامیون های ترانزیتی از سوی مرز دوغارون به مقصد گمرک اسلام قلعه افغانستان برشمرد و ادامه داد: طی هفته گذشته افزون بر دو هزار و 600 دستگاه کامیون حامل انواع کالاهای اساسی در گذرگاه رسمی دوغارون متوقف شده بود.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: هم اکنون روزانه 150 دستگاه کامیون از این معبر زمینی به سمت کشور افغانستان خارج می گردد که با خروج روزانه این تعداد کامیون صف انتظار در مرز دوغارون به حداقل می رسد و فرایند تردد ناوگان حمل و نقل کامیون های ترانزیتی نیز به حالت عادی برگشته است.

نوایی اضافه نمود: همچنین برنامه ریزی شده که در روزهای آینده برای مرتفع شدن مسائل حوزه تردد ناوگان حمل و نقل بین دو کشور ایران و افغانستان دیدار مرزی برگزار گردد.

وی به فعالیت 10 واحد باسکول در گمرک منطقه ویژه مالی و نیز بازارچه مرزی دوغارون در ایران برای تسهیل و شتاب در اعزام تانکرها و کامیون های ترانزیت و صادرات سوخت و کالا اشاره نمود و ادامه داد: این در حالی است که گمرک افغانستان در آن سوی مرز تنها یک دستگاه باسکول در اختیار دارد.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: به منظور تسهیل در فرایند ورود و خروج خودروهای سنگین در گمرک مرزی دوغارون ساعات کار این منطقه روزانه از ساعت هفت صبح تا ساعت 19 مشخص شده است.

پایانه مرزی دوغارون رتبه پنجم کشور در حوزه صادرات از معبرهای زمینی، رتبه سوم ترانزیت خروجی و رتبه نخست تردد مسافری با ناوگان حمل و نقل عمومی را در بین معبرهای زمینی کشور از آن خود نموده است.

سالانه افزون بر 650 هزار تن انواع کالای صادراتی و 400 هزار تن کالای ترانزیتی از این پایانه به کشور افغانستان صادر می گردد.

گمرک دوغارون در 18 کیلومتری تایباد واقع شده است و تایباد نیز در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

گمرک 100 ساله دوغارون پر رونق ترین گمرک خراسان رضوی و پس از گمرک مشهد تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می گردد که تقریبا تمام ترانزیت کالا به افغانستان به وسیله آن صورت می گیرد.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا به وسیله بندرعباس است و کالاهای تجار افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان به وسیله کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک های بندرعباس، بندر لنگه و دیگر گمرکات مرزی آن کشورها منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1172

به "خبرنگاران تردد کامیون های حامل کالا در مرز دوغارون روان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تردد کامیون های حامل کالا در مرز دوغارون روان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید