بازسازی ساختمان: احیاء و بازسازی 3 اثر ملی در رفسنجان

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: برای احیا و بازسازی 3 بنای تاریخی شامل عمارت کلاه فرنگی، حمام تاریخی و کاروانسرای کبوترخان در این شهرستان، احتیاج به ورود بخش خصوصی است که تشریفات قانونی جهت برگزاری مناقصات و واگذاری آن ها به وسیله صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی کشور در حال اجرا است.

بازسازی ساختمان: احیاء و بازسازی 3 اثر ملی در رفسنجان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، علی اکبر پورمحمدی عصر امروز 8 بهمن در حاشیه بازدید از روستاهای حومه شرقی شهرستان و در بازدید از عمارت کلاه فرنگی واقع در سعادت آباد رفسنجان اظهار کرد: این عمارت که در دوران قبل از قاجار احداث شده است طی سال های 95 و 96 مرمّت اضطراری آن صورت گرفته تا از ریزش سقف آن جلوگیری گردد. امّا هنوز تا مرمّت کامل و بهره برداری از آن اعتبار و بودجه کلانی احتیاج دارد که احتیاج است به بخش خصوصی واگذار گردد تا بازسازی و تعمیرات آن انجام گردد.

فرماندار رفسنجان حفظ و احیای بناهی گردشگی و تاریخی در شهرستان را موجب رونق صنعت جهانگردی و جذب جهانگردان داخلی و خارجی می گردد توضیح داد: 3 بنای تاریخی در رفسنجان که به ثبت ملّی رسیده و در مالکیت دولت هستند در صندوق احیا و حفظ بناهای تاریخی کشور امور تشریفات قانونی جهت برگزاری مناقصات و واگذاری آن ها به بخش خصوصی در حال اجرا است.

پورمحمدی بیان نمود: این آثار ملّی شامل عمارت کلاه فرنگی در سعادت آباد، حمام تاریخی در کشکوئیه و کاروانسرای کبوترخان هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی رفسنجان نیز در این بازدید گفت: این 3 بنا در سه سال اخیر به ثبت ملّی رسیده و در اختیار دولت نهاده شده اند.

حسن حسینی اضافه نمود: عمارت کلاه فرنگی برای بازسازی احتیاج به بیش از 10 میلیارد تومان بودجه دارد که اگر بخش خصوصی وارد گردد و تعمیرات ان را انجام دهد به جذب جهانگرد یاری به سزایی می گردد.

در ادامه فرماندار رفسنجان از روستای عبدالله آباد هم بازدید کرد که در این روستا قسمت دوربرگردان جاده ای خطرناک است و سالانه تصادفات منجر به مصدومیت و فوت در این قسمت دیده می گردد.

فرماندار رفسنجان در این باره گفت: از آنجایی که این قسمت در محدوده شهرداری رفسنجان قرار ندارد تا بتوان از بودجه شهرداری یاری گرفت لذا دهیاری و شورای اسلامی این روستا باید با اداره راه و شهرسازی به تعامل برسند که در این قسمت احداث زیرگذر یا میدان صورت گیرد.

کارگاه اطلس مس مورد بازدید نهاده شد

پورمحمدی از کارگاه اطلس مس واقع در روستای عبدالله آباد این شهرستان زیرمجموعه شرکت بازنشستگی مس بازدید کرد.

در این بازدید علی اکبر پورمحمدی وجود این کارخانه را موجب اشتغال مطرح کرد و گفت: این کارخانه زیرمجموعه شرکت بازنشستگی مس است و بهتر است برای توسعه و رشد منطقه، شرکت مس، کارگاه های بیشتری در سطح روستاها ایجاد کند تا اشتغالزایی افزایش و نرخ بیکاری کاهش یابد.

وی دغدغه برطرف بیکاری و اشتغال را برای جوانان و افراد جویای کار در اولویت های کاری خود در مجموعه فرمانداری دارد.

فرماندار رفسنجان بعلاوه از روستای محمدآبا میثم از توابع شهر رفسنجان هم بازدید کرد و گفت: در این روستا 3 کیلومتر ورودی از سمت کرمان به این روستا احتیاج به روشنایی معابر دارد که در اداره برق شهرستان پیگیر اجرای این طرح هستیم.

وی ادامه داد: زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی آقایان این منطقه مشکل خاصی ندارد و سالن ورزشی برای بانوان هم در این منطقه در حال احداث است.

پورمحمدی بعلاوه اظهار کرد: آسفالت راه روستایی کریم آباد اولیاء هم باید جمع آوری و بازسازی گردد که در این زمینه بنیاد مسکن انقلاب قیر رایگان جهت بازسازی اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2026

به "بازسازی ساختمان: احیاء و بازسازی 3 اثر ملی در رفسنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: احیاء و بازسازی 3 اثر ملی در رفسنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید