ارتش چین به ناوشکن آمریکایی هشدار داد

به گزارش مجله سامی، ارتش چین نیروهای دریایی و هوایی خود را برای هشدار به ناوشکن آمریکایی که به آبهای سرزمینی چین در جزایر شیشا واقع در دریای جنوبی این کشور وارد شده بود سازماندهی کرد.

ارتش چین به ناوشکن آمریکایی هشدار داد

شینهوا، سخنگوی ارتش چین روز چهارشنبه در این ارتباط گفت: به دنبال ورود غیرقانونی یک ناوشکن آمریکایی به منطقه، چین کشتی ها و هواپیماهاش را برای پیگیری، نظارت و شناسایی کشتی جنگی آمریکا به منطقه اعزام نموده است.

یک ناوشکن آمریکا به نام یو اس اس باری DDG-52 روز گذشته ،سه شنبه، بدون کسب مجوز، به آب های چین جنوبی در منطقه جزایر شیشا وارد شده بود.

سرهنگ لی هامین سخنگوی فرماندهی واحد جنوب ارتش آزادیبخش خلق چین اظهار کرد: ناوشکن یو اس اس باری که یک ناوشکن موشکی راهنمایی شونده است به طور غیرقانونی به آب های سرزمینی وارد شده بود و به دنبال آن چین نیز کشتی ها و هواپیماهایش را برای پیگیری، نظارت و شناسایی کشتی جنگی آمریکا به آب های منطقه اعزام کرد.

این مقام ارتش چین از آمریکا خواست به جای تعرض به آب های سرزمینی چین، توجه بیشتری به اقدامات پیشگیرانه و کنترل بیماری کرونا در آمریکا داشته باشد و عملیات های نظامی که به امنیت و صلح و ثبات منطقه ضرر می زند را متوقف کند.

او اضافه کرد: رویکرد تهاجمی ایالات متحده، خطرات امنیتی در منطقه را افزایش داده و اراده مشترک کشورهای منطقه برای حفظ صلح و ثبات در دریای چین جنوبی را شکسته است.

دریای جنوبی چین دریایی حاشیه ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می آید و ناحیه ای در حدود 3.5 میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را در بر می گیرد این دریا پس از پنج اقیانوس دنیا بزرگترین ناحیه دریایی دنیا است.

جزیره های واقع بر دریای جنوبی چین و همچنین خود دریا، مورد جدال کشورهای مختلف هستند به همین علت حتی نام های متفاوتی برای اشاره به این دریا به کار می رود که البته دریای جنوبی چین نام پذیرفته شده بین المللی، حداقل در انگلیسی و زبان های اروپایی است.

ایالات متحده، این دریا را از آب های بین المللی می داند و بر حق قانونی کشتی ها و زیر دریایی هایش در رفت و آمد در این دریا تاکید دارد موضوعی که همیشه واکنش تند چین را به دنبال داشته است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 994

به "ارتش چین به ناوشکن آمریکایی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش چین به ناوشکن آمریکایی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید