استخدام مربی در سازمان فنی و حرفه ای و اجرای طرح ساماندهی مربیان کشور

به گزارش مجله سامی، روز گذشته، نشست خبری غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار گردید و وی در این نشست از برنامه ریزی برای استخدام مربی در سازمان فنی و حرفه ای اطلاع داد. غلامحسین حسینی نیا در این نشست گفت که برنامه اصلی این سازمان در سال تازه، گام برداشتن در راستا نهضت مهارت آموزی است و برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این نهضت، سازمان فنی و حرفه ای به مربی احتیاج دارد. برای همین در این نشست از فراخوان سازمانش برای جذب مربی به وسیله سامانه سام اطلاع داد و گفت:

استخدام مربی در سازمان فنی و حرفه ای و اجرای طرح ساماندهی مربیان کشور

طرحی برای جذبِ مربیانِ خرید خدمت آماده نموده ایم. برای این همکاری، افراد می توانند وارد سامانه شوند و اطلاعات خود را بارگذاری نمایند. بعد از آنالیز اطلاعات، دعوت به مصاحبه می شوند.

طرح ساماندهی مربیان کشور در پی چیست؟

آنچه در این نشست به آن اشاره شد، بخشی از طرح ساماندهی مربیان کشور است. طرحی که میخواهد بر تعداد حدود 5 هزار مربی فعلی سازمان فنی و حرفه ای بیفزاید. یکی از اهدافی که برای این طرح برشمرده شده، ارتقای جایگاه مربیان و شأن و منزلت آنهاست. بعلاوه کوشش برای افزایش سطح توانمندی های مربی های شاغل در این سازمان هم دیگر هدف مهم این طرح عنوان شده است. بعلاوه در این طرح دیده شده که مربیان بخش خصوصی و مربیان قراردادی و خرید خدماتی هم به این جمع بپیوندند و در این برنامه جذب و ارتقای جایگاه قرار بگیرند. برای قرار گرفتن در این راستا، فقط کافی است که مربی های سازمان فنی و حرفه ای سری به سامانه سام بزنند. سامانه ای که غلامحسین حسینی نیا در نشست روز گذشته از آن رونمایی کرد و درباره اش گفت:

در این سامانه بحث های مربوط به آموزش های ارتقا و نوآوری و به روزرسانی های آنها را انجام دهیم. بنابراین آموزش هایی به صورت مجازی در این سامانه ارائه می گردد و بعلاوه به وسیله این سامانه افراد به دوره های آموزشی معرفی می شوند. بعلاوه برای افرادی که تا به امروز تجربه آموزش مربی گریِ فنی و حرفه ای نداشتند، در بدو ورود آموزش هایی را تدارک دیده ایم.

سامانه سام چیست؟

سامانه آموزش مربیان را به اختصار سام می نامند. سامانه ای که در آن مربی های فنی و حرفه ای می توانند در دوره های آموزشی طراحی شده شرکت نمایند و با بالابردن کیفیت آموزشی خودشان، شرایط را برای استخدام در سازمان فنی و حرفه ای فراهم نمایند. به عبارت دیگر، این سامانه محلی برای آموزش و بعلاوه استخدام مربی در سازمان فنی و حرفه ای است. آنچنان که در وب سایت این سامانه آمده، آنها نسبت به شناسایی و جلب مشارکت افراد توانمند و خبره بازار کار در اجرای برنامه های آموزشی سازمان اقدام می نمایند. اگر شما مربی خبره ای هستید و گمان می کنید برای بالا بردن کیفیت خودتان نیاز به آموزش بیشتر ندارید، تنها کافی است که مدارک تان را در بخش شناسایی استادکاران بارگذاری کنید و منتظر آنالیز و اعلام نظر آنها باشید. غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور بعلاوه از برنامه این سازمان برای جذب مربیان خرید خدمت خبر داده و می گوید:

برای این همکاری افراد می توانند وارد سامانه شوند و اطلاعات خود را بارگذاری نمایند. بعد از آنالیز اطلاعات، دعوت به مصاحبه می شوند و افرادی که استانداردهای لازم را دارند انتخاب شده و اولین دوره آموزشیِ آزمایشی برای آنها برگزار می گردد. بعلاوه بعد از آزمون، این افراد به بانک اطلاعاتیِ مربیانِ آموزش فنی و حرفه ای وارد می شوند و کد 14 رقمی به آنها اختصاص پیدا می نماید.

در این طرح، چهار سطح مربی گری در نظر گرفته شده که شامل مربی پایه، مربی سطح سه، مربی سطح دو یا ارشد مربی و در نهایت مربی سطح یک یا استاد مربی می گردد. شاخص های آنالیز هرکدام از این موارد نیز احصا شده است. برای مربیانِ سازمان، مراحلِ مصاحبه و آزمون آزمایشی وجود ندارد و خود مسئولان، مراحلِ رتبه بندی را براساس شاخص ها انجام می دهند. در این مرحله، اگر هرکدام از مربیانِ ما به رتبه خود اعتراض داشتند می توانند اعتراض نمایند و ما رسیدگی خواهیم کرد. این طرح در واقع آغازی برای طرح رتبه بندی مربیان است. طرح ساماندهی مربیان موضوعی است که در برنامه توسعه هفتم در نظر گرفته شده است.

منبع: دیوار
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2116

به "استخدام مربی در سازمان فنی و حرفه ای و اجرای طرح ساماندهی مربیان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخدام مربی در سازمان فنی و حرفه ای و اجرای طرح ساماندهی مربیان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید