همه آنچه باید قبل از خرید تور اروپا تابستان بدانید

به گزارش مجله سامی، تور اروپا تابستان یکی از تورهای پرطرفدار بین عاشقان سفر است. همانطور که از نام این تور معین است این تور یک تور فصلی است که در فصل تابستان برگزار می گردد. تور اروپا تابستان، معمولا از جمله تورهای گران قیمت محسوب می گردد و دلیل آن هم این است که مدارس و دانشگاه ها در این فصل تعطیل هستند و بازار سفرهای خانوادگی و محبت آمیز گرم می گردد.

همه آنچه باید قبل از خرید تور اروپا تابستان بدانید

تور اروپا تابستان شامل کشورهای اروپایی می گردد که معمولا در حوزه شنگن قرار گرفته اند. از این رو اخذ ویزای شنگن از ضروریات سفر با تور اروپا تابستان است.

در این مقاله ابتدا مزیت سفر با تور اروپا نسبت به سفرهای شخصی به اروپا مورد آنالیز قرار می گیرد. سپس مدارک لازم برای سفر با تور اروپا تابستان آورده می گردد. بعلاوه پروازهای تور اروپا تابستان معرفی می شوند. در نهایت نیز در باب قیمت تور اروپا تابستان، شرحات لازم ارائه خواهد شد.

مزیت های تور اروپا تابستان چیست؟

معمولا یکی از سوالات شایعی که افراد مختلف پیش از سفر به کشورهای اروپایی می پرسند این است که بهتر است با تور سفر کنیم و یا به صورت شخصی برای سفر به اروپا اقدام کنیم؟

در پاسخ به این سوال بایستی بعضی از ویژگی ها و مزیت های سفر با تور اروپا تابستان شرح داده شوند و در نهایت تصمیم نهایی را به خود مسافران واگذار کرد. در ادامه بعضی از مهم ترین مزیت های سفر با تور اروپا تابستان مورد آنالیز قرار می گیرند.

· سهولت در اخذ ویزا

یکی از مزیت های سفر با تور اروپا تابستان ارائه شده به وسیله آژانس های مسافرتی، این است که مسافران دردسرهای گرفتن ویزا قبل از سفر را نخواهند داشت. چراکه تمامی این امور به وسیله مدیریت تور انجام می شوند. بعلاوه سفارت ها معمولا به تورهای اروپایی نسبت به افرادی که به طور شخصی برای گرفتن ویزا اقدام می نمایند، سختگیری کمتری را اعمال می نمایند و به عبارت دیگر اخذ ویزا به وسیله تور بسیار راحت تر است.

· سهولت در امور اداری و رزروها

یکی دیگر از مزیت های سفر با تور اروپا تابستان، این است که مسافران از انجام کلیه امور اداری همانند گرفتن پرینت پرواز، بلیط هواپیما، رزرو هتل، بیمه، ترنسفر فرودگاهی و... معاف می شوند. چراکه تمامی این امور جزء خدمات تور هستند و پیش از سفر برای خریداران تور انجام می شوند.

· وجود تورلیدرهای کاردان و با تجربه

یکی دیگر از مزیت های سفر با تور اروپا تابستان این است که تورلیدرها همراه مسافران هستند. این افراد از قبل برترین و مجذوب کننده ترین مکان های دیدنی را انتخاب نموده و به گونه ای برنامه ریزی نموده اند که خریداران تور بتوانند از تک تک لحظات سفر بیشترین استفاده را ببرند.

بدیهی است که سفر کردن با تورها، برای افرادی که تا به حال به کشورهای اروپایی سفر ننموده اند و آشنایی کافی ندارند می تواند برترین گزینه انتخابی باشد.

· اخذ یک ویزا با امکان سفر به چند کشور

از دیگر ویژگی های سفر با تور اروپا تابستان این است که خریداران تور، تنها با اخذ یک ویزا، امکان سفر به چند کشور اروپایی را خواهند داشت. البته گفتنی است که تورهای اروپا معمولا دارای تورهای ترکیبی و یا تورهای تک مقصدی هم هستند و این که کدام تور انتخاب گردد کاملا اختیاری است.

مدارک لازم برای تور اروپا تابستان

پیش از سفر به کشورهای اروپایی بایستی مدارکی را تهیه و به سفارت تحویل داد تا بتوان مجوز ورود به آن کشور را گرفت. همانطور که شرح داده شد در صورتی که قصد سفر با تور مدنظر مسافران باشد آژانس های مسافرتی منتخب بسیاری از این امور را برای خریداران تور انجام میدهند.

اما به هر حال آماده سازی بعضی از مدارک نیز بر عهده خود مسافران خواهد بود. البته گاها با توجه به کشور مقصد، مدارک لازم تغییر می نمایند اما به هر حال بعضی از مدارک بین تمامی کشورهای اروپایی یکسان هستند.

از مهم ترین مدارکی که برای تور اروپا تابستان بایستی تهیه شوند عبارتند از:

1) ترجمه کلیه مدارک

2) دریافت ویزای شنگن

دریافت ویزای شنگن مهم ترین مدرک برای سفر به اروپا محسوب می گردد و معمولا تهیه آن به دو هفته کاری زمان احتیاج دارد. همانطور که شرح داده شد دریافت ویزا به وسیله تورهای مسافرتی بسیار راحت تر از اقدامات شخصی برای اخذ ویزا است.

نکته مهم در خصوص ویزای شنگن این است که چنانچه به هر دلیلی افراد از سفر خود منصرف شوند. این انصراف به عنوان یک امتیاز منفی برای ویزای شنگن آن ها محسوب می گردد. از این رو ضروری است ابتدا از قصد سفر مطمئن شد و بعد اقدام به اخذ ویزا کرد.

3) پرینت از گردش مالی حساب بانکی

4) دارا بودن پاسپورت با احداقل 7 ماه اعتبار

5) عکس تازه

6) جواز کسب و اشتغال

منظور از جواز کسب و اشتغال، مدرکی جهت اثبات به اشتغال در کشور ایران است. مسافران با ارائه این مدرک به سفارت کشور مقصد، این اطمینان را می دهند که شاغل هستند و کسب وکار خود را دارند. به عنوان مثال، جواز اشتغال پزشک، پروانه وکالت وکلا و ارائه حداقل یک سال بیمه تامین اجتماعی برای کارمندان، نشان دهنده گواهی های اشتغال این افراد محسوب می شوند.

بعلاوه درصورتیکه دانشجو و یا دانش آموز بخواهد از تور اروپا تابستان استفاده کند بایستی گواهی اشتغال به تحصیل بگیرد و به سفارت ارائه دهد.

پروازهای تور اروپا تابستان چگونه است؟

معمولا تور اروپا تابستان با ایرلاین های متعددی برگزار می گردد که ترکیش ایرلاین یکی از برترین آن ها است. البته ناگفته نماند که به جهت خدمات ارائه شده در پرواز و همینطور مستقیم بودن پرواز، قیمت آن از باقی پروازهای اروپا گران تر است.

از دیگر پروازهای تور اروپا می توان به پروازهای قطر و امارات نیز اشاره نمود، این پروازها نیز کاملا ایمن هستند اما نسبت به ترکیش ایرلاین قیمت مناسب تری دارند. البته در صورت انتخاب این پروازها، اگرچه مسیر طولانی تر می گردد اما در عوض مسافران این پروازها این امکان را خواهند داشت که از یک شب اقامت رایگان در قطر و یا امارات بهره مند شوند.

قیمت تور اروپا تابستان چقدر است؟

همانطور که پیش تر گفته شد تور اروپا تابستان از تورهای فصلی است که در تابستان برگذار می گردد. با توجه به اینکه مدارس و دانشگاه ها در تابستان تعطیل هستند، می توان این تور را جزء یکی از برترین گزینه ها برای سفرهای خانوادگی و محبت آمیز در این فصل در نظر گرفت. با توجه به شرحات ارائه شده بدیهی است که متقاضیان تور اروپا تابستان، نسبت به باقی فصول بیشتر هستند. همین امر نیز سبب شده است که قیمت تور اروپا تابستان نسبت به تورهای اروپا در سایر فصول کمی بالاتر بروند. البته ناگفته نماند که بالاتر رفتن قیمت تور اروپا تابستان به نوع خدماتی که در مقصد به وسیله تورها به مسافران ارائه می گردد نیز بستگی دارد.

بعلاوه گفتنی است که در تابستان ها به جهت افزایش ورود گردشگران از کشورهای مختلف به اروپا، معمولا قیمت هتل ها نیز بالاتر می روند و از طرفی دیگر فروشگاه ها نیز معمولا قیمت اجناس را تا حد قابل توجهی افزایش می دهند.

سخن پایانی

در این مقاله با موضوع همه آنچه باید قبل از خرید تور اروپا تابستان بدانید، سعی شد نکات لازم و ضروری پیش از سفر بازگو شوند. از این نکات ضروری، آنالیز مزیت های سفر با تور اروپا تابستان بود که شرحات لازم درباره آن ارائه شد. بعلاوه در باب مدارک لازم برای خرید تور اروپا تابستان، پروازهای این تورها و قیمت تور اروپا تابستان نیز اطلاعات کافی داده شد.

مسلما با توجه به اطلاعات ارائه شده، خریداران تور اروپا تابستان بهتر می توانند برای سفر خود برنامه ریزی های لازم را انجام دهند. بعلاوه می توانند زمان و هزینه های خود را نیز به برترین شکل ممکن مدیریت نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 26 مهر 1402 بروزرسانی: 26 مهر 1402 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2330

به "همه آنچه باید قبل از خرید تور اروپا تابستان بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه باید قبل از خرید تور اروپا تابستان بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید