اشرف غنی پیروز انتخابات شد

به گزارش مجله سامی، ایسنا نوشت:بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا اشرف غنی توانسته در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پیروز گردد.

اشرف غنی پیروز انتخابات شد

به گزارش اسکای نیوز، کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام نمود محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری کنونی توانسته با اکتساب 50.64 درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز گردد.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که ششم مهر سال جاری برگزار گردید، بعد از سه ماه امروز اعلام شد. بر اساس گفته کمیسیون انتخابات افغانستان محمد اشرف غنی با دریافت بیشتر از 923 هزار رای و عبدالله عبدالله با دریافت بیشتر از 720 هزار رای به ترتیب مقام اول و دوم را در انتخابات افغانستان دارند.

قرار بود نتایج ابتدایی این انتخابات به تاریخ 27 مهر اعلام گردد اما چندین بار به تاخیر افتاد.

این نتیجه ابتدایی بوده و نتیجه نهایی بعد از رسیدگی به شکایت ها اعلام می گردد.

کمیسیون انتخابات افغانستان در ابتدا میزان مشارکت را حدود دو میلیون و 700 هزار نفر اعلام نموده بود. بعد از آنالیز کمیسیون انتخابات حدود یک میلیون رای را باطل اعلام نمود که سطح آرای معتبر در انتخابات 1398 ریاست جمهوری یک میلیون و 843 هزار رای است.

ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله خواستار ابطال 300 هزار رای دیگر نیز است که ادعا می نماید خارج از وقت رای دهی یا فاقد معلومات بیومتریکی و یا هم تکراری است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 695

به "اشرف غنی پیروز انتخابات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی پیروز انتخابات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید