اعتراضات و خشونت در هنگ کنگ ادامه دارد

به گزارش مجله سامی، در شرایطی که اعتراضات ضد دولتی بخش هایی از هنگ کنگ را برای سومین روز متوالی فلج نموده است، این قطب اقتصادی آسیا امروز (چهارشنبه) شاهد درگیری های بیشتر شده است. با تشدید خشونت ها، بعضی از مسیرهای ارتباطی، مدارس و کسب و کارها بسته شدند.

اعتراضات و خشونت در هنگ کنگ ادامه دارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، درگیری معترضان و پلیس هنگ کنگ از شامگاه سه شنبه تا امروز در محوطه های دانشگاهی و دیگر نقاط ادامه یافته است و پیش از آن یک افسر ارشد پلیس گفت، این دولت شهر تحت حاکمیت چین در آستانه سقوط کامل قرار گرفته است.

در جریان درگیری های شبانه، پلیس هنگ کنگ در چندین نقطه اقدام به شلیک گاز اشک آور کرد و فعالان هم جاده ها را مسدود نموده، چندین خودرو را به آتش کشیده، بمب های دست ساز به سوی یک پاسگاه پلیس و قطار مترو پرتاب نموده و به بخش هایی از یک فروشگاه خسارت وارد کردند.

خشونت ها پس از آن بالا گرفت که پلیس هنگ کنگ دوشنبه به سمت یک معترض غیر مسلح شلیک کرد و یک مرد در پیاده رو به آتش کشیده شد تا بدترین خشونت ها از زمان شروع اعتراضات در بیش از پنج ماه گذشته رقم بخورد.

امروز هم هزاران تن از شهروندان هنگ کنگ مقابل ایستگاه های مترو صف کشیدند و سرویس دهی در بعضی از خطوط ریلی تعلیق شده و جاده ها بسته شده اند. پلیس ضد شورش در ایستگاه ها مستقر است و معترضان موانعی در جاده ها و تقاطع ها کار گذاشتند. معترضان در مناطقی از جمله منطقه تجاری مرکزی که بعضی از فروشگاه های لوکس را در خود جای داده است، اعتراضاتی برگزار کردند.

یک معترض 21 ساله گفت: می خواهیم اقتصاد هنگ کنگ تحت تاثیر قرار بگیرد تا دولت متوجه گردد ما درباره درخواست هایمان جدی هستیم. هر روز در همه جا، مردم صدمه می بینند.

شامگاه سه شنبه دانشگاه چین صحنه اعتراضات خشونت بار شد و انفجارها، هاله ای از دود، فریادها و صدای تیراندازی و در نهایت چندین مجروح رویت شد. مقام های بیمارستانی هنگ کنگ خاطرنشان کردند، 81 تن از روز دوشنبه زخمی شده اند که حال دو تن از آنان وخیم است.

بسیاری از مدارس و دانشگاه ها امروز تعطیل هستند. بسیاری از شهروندان هنگ کنگ برای رسیدن به محل کارشان به مشکل برخورده اند. بیرون از محوطه دانشگاه بپتیست هم پلیس موانعی گذاشته است. حین درگیری های آنجا دست کم دو تن بازداشت شدند.

کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ از دانشگاه ها خواسته است تا از دانشجویان بخواهند در اعتراضات شرکت ننمایند. براساس اعلام پلیس، دوشنبه بیش از 260 تن بازداشت شدند و از ماه ژوئن مجموع بازداشتی ها به بیش از 3000 تن رسید.

در همین حال، یک تیمی حقوقی به دانشگاه چین یاری می نماید تا با تنظیم شکایتی از ورود پلیس به محوطه این دانشگاه و استفاده از تسلیحات کشنده، بدون مجوز دانشگاه جلوگیری کند. اداره آموزش هنگ کنگ هم از والدین خواسته است تا درباره مدرسه یا دانشگاه رفتن فرزندانشان تصمیم گیری نمایند. این سازمان بعدا خاطرنشان کرد تمام مدارس فردا (پنج شنبه) تعطیل هستند.

از سوی دیگر، جان لی وزیر امنیت هنگ کنگ امروز (چهارشنبه) گفت هیچ مکانی از اجرای قانون و مقررات مستثنی نیست. انجمن بانک های هنگ کنگ هم خاطرنشان کرد، با توجه به شرایط ترافیک، بعضی از شعبه ها تعطیل هستند. بیش از 1000 معترض خیابان های منطقه تجاری مرکزی را در ساعات اولیه ظهر امروز مسدود کردند.

همچنین روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست به نقل دفتر نمایندگی پکن در هنگ کنگ گزارش داد، این شهر به سمت پرتگاه تروریسم می لغزد و سرکوبی خشن تر برای احیای نظم ضروری است. در همین حال تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان در پیامی از جامعه بین المللی خواست تا توجه بیشتری به وضعیت هنگ کنگ که خارج از کنترل شده است، نشان دهند.

معترضان ماسک پوش برای سومین روز متوالی راهپیمایی کردند و موانعی در خیابان های منطقه تجاری مرکزی گذاشتند. علاوه بر فروشگاه های لوکس، اکثر مشاورین املاک گرانقیمت هم در این جا قرار دارند. ده ها پلیس ضد شورش کوشش کرد تا جمعیت معترضان را از نزدیکی بازار سهام دور کند؛ بعضی از معترضان روی زمین کشیده شدند و دیگران هم هدف باتوم نیروها قرار گرفتند. ،ایسنا

بیشتر بخوانید،هشدار پلیس هنگ کنگ به معترضان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 544

به "اعتراضات و خشونت در هنگ کنگ ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات و خشونت در هنگ کنگ ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید