اعتراف مقامات بهداشتی آمریکا: کووید 19 نتیجه تکاملی ویروسی در طبیعت است

به گزارش مجله سامی، مقامات بهداشتی ایالات متحده به این نتیجه رسیدند که ویروس SARS-CoV-2 احتمالاً نتیجه تکامل ویروسی در طبیعت است

اعتراف مقامات بهداشتی آمریکا: کووید 19 نتیجه تکاملی ویروسی در طبیعت است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی آن، مقامات ایالات متحده پس از ماه ها تحقیقات فشرده در مورد منشأ همه گیری کرونا، اعتراف کردند که ویروس SARS-CoV-2 احتمالاً نتیجه تکامل ویروسی در طبیعت است و یک سلاح بیولوژیکی یا از نظر ژنتیکی مهندسی شده نیست.

فرانسیس کالینز، متخصص ژنتیک و زیست شناس آمریکایی و مدیر مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) در بیانیه ای گفت که این ویروس احتمالاً از طبیعت است و به طور بالقوه مستقیماً به انسان یا از طریق یک میزبان حیوان به انسان منتقل شده است.

وی در بیانیه خود اشاره کرد، سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده موافق هستند که ویروس به عنوان یک سلاح بیولوژیکی توسعه نیافته است و بیشتر سازمان ها ارزیابی کردند که SARS-CoV-2 به احتمال زیاد مهندسی نشده است.

مدیر مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده بیان کرد، اطلاعات نادرست در حال هجوم هستند، زیرا هنوز پاسخ قطعی برای منشأ این ویروس وجود ندارد، با این حال ضرر هجوم این اطلاعات از فایده آن بیشتر است.

فرانسیس کالینز به وضوح گفت، ویروس های خفاش که از طریق موسسه ویروس شناسی ووهان تحت کمک مالی NIH تجزیه و تحلیل شده اند، از نظر ژنتیکی بسیار دور از SARS-CoV-2 هستند و همچنین بواسطه آنها امکان ایجاد همه گیری کووید19 وجود ندارد.

کالینز به چندین بیماری عفونی دیگر اشاره کرد که هنوز جامعه بشری را تهدید می کند و همچنین برای پی بردن به منشأ آن راه طولانی وجود دارد؛ 14 سال طول کشید تا دانشمندان جمعیت خفاشی را پیدا کنند که ویروس آن باعث شیوع سارس در سال 2003 شد و منشأ شیوع ابولا در سال 2014 پس از هفت سال هنوز تعیین نیست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1898

به "اعتراف مقامات بهداشتی آمریکا: کووید 19 نتیجه تکاملی ویروسی در طبیعت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف مقامات بهداشتی آمریکا: کووید 19 نتیجه تکاملی ویروسی در طبیعت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید