اعمال نظارت و ارزیابی صحیح؛ مقدمه ارتقای کیفیت آموزش عالی است

به گزارش مجله سامی، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه در نشست آنالیز الگوی سنجش شایستگی مدیران نهادهای علمی، با بیان اینکه نظارت و ارزیابی در بخش آموزش عالی مبحث بسیار مهمی است، تاکید نمود: اعمال نظارت و ارزیابی صحیح، مقدمه ارتقای کیفیت آموزش عالی است.

اعمال نظارت و ارزیابی صحیح؛ مقدمه ارتقای کیفیت آموزش عالی است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در این نشست که با حضور دکتر سعدان زکایی، رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی و بعضی از روسای دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری در محل باغ موزه نگارستان برگزار گردید، با اشاره به اینکه عملکرد نظارت و ارزیابی از سوی ستاد وزارت و همچنین نظارت های استانی آموزش عالی در مجموع مثبت بوده است، گفت: در این روش، تعریف دقیق شاخص های مورد نظر بسیار مهم است و این شاخص ها در اعمال نظارت و ارزیابی آموزش عالی به خوبی تعریف شده و همه ما باید کوشش کنیم که این رویه که به سوی تضمین کیفیت آموزش عالی در همه زمینه ها پیش می رود، به صورت جدی و قوی اعمال گردد.

وزیر علوم با بیان اینکه ارائه الگوی سنجش شایستگی مدیران نهادهای علمی، امری مهم و در عین حال سخت است، گفت: به طور کلی ما باید نسلی را به عنوان مدیران آینده آموزش عالی در نظر بگیریم و استعدادهای مدیریتی همه مدیران رده های مختلف را در دوران خدمت تقویت کنیم که این روش هم اکنون در دانشگاه ها به صورت منظم انجام می گردد و همکاران در رده های مدیریتی با نشان دادن استعدادهای برتر خود به رده های بالای مدیریتی نیز می رسند.

وی اضافه کرد: مصوبه ها و شاخص های مشخص شده در نظارت و ارزیابی آموزش عالی باید متقن و محکم باشند و در برابر مقاومت افراد و واحدها درخصوص اعمال نظارت های قانونی نباید به صورت ضعیف برخورد گردد زیرا این روش لازمه ارتقای کیفیت آموزش عالی است.

دکتر غلامی با بیان اینکه ما می توانیم درخصوص انتخاب مدیران شایسته، الگوهای مطلوبی ارائه دهیم، گفت: ارائه الگو، شاخص های ارزیابی و همچنین اطلاع رسانی در این خصوص، ضمن یاری به تربیت و انتخاب مدیران شایسته، به مدیران در حال مسئولیت هم یاری می نماید تا بعضی از شاخص ها را در خود آنالیز نموده و ضعف و قوت خود را بسنجد و در جهت تکمیل و ترمیم آن برآیند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون از مرحله توسعه کمی مراکز آموزش عالی عبور نموده ایم، گفت: در حال حاضر ساماندهی مراکز آموزش عالی به صورت جدی در حال پی گیری است و در این فضا ضروری است به ظرفیت های مدیریتی هم بپردازیم تا در مرحله اجرا نتیجه قابل قبولی حاصل گردد.

دکتر غلامی با بیان اینکه هم اکنون آموزش، پژوهش و فناوری کشور احتیاج به نوآوری و ساماندهی جدی دارد، گفت: در این خصوص فعالیت های خوبی انجام شده و اخبار آن به مراجع تصمیم گیری کشور هم رسیده که انعکاس آن هم مثبت بوده است و ما باید همگی به جد کوشش کنیم تا شأن صندلی علمی کشور را بیش از این ارتقاء دهیم و شرایطی فراهم کنیم تا ساحت علم، پژوهش و فناوری به نحو شایسته ای حفظ گردد.

وزیر علوم در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد نتایج این نشست به ارائه الگویی معتبر و متقن در انتخاب مدیران آموزش عالی کشور منجر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 717

به "اعمال نظارت و ارزیابی صحیح؛ مقدمه ارتقای کیفیت آموزش عالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال نظارت و ارزیابی صحیح؛ مقدمه ارتقای کیفیت آموزش عالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید