افزایش بی سابقه آفت مگس مدیترانه ای در باغ های گلستان، بسته های حمایتی دولت برای یاری به باغداران (طراحی و ساخت باغ ویلا)

به گزارش مجله سامی، مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی گلستان از بسته های حمایتی برای مبارزه با مگس مدیترانه ای به باغداران اطلاع داد.

افزایش بی سابقه آفت مگس مدیترانه ای در باغ های گلستان، بسته های حمایتی دولت برای یاری به باغداران (طراحی و ساخت باغ ویلا)

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

کیانوش حق نما، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان از افزایش شکار بی سابقه آفت مگس مدیترانه ای در باغ های استان اطلاع داد و گفت: افزایش این آفت به حدی است که در منطقه ای مانند بندرگز در هر شبانه روز 10 عددمگس شکار می گردد که این مقدار دست کم 20 برابر سال های گذشته است.

کیانوش حق نما اضافه کرد: از 8 هزار و 500 هکتار باغ های میزبان این آفت در استان ردیابی صورت گرفت که از این سطح در 850 هکتار آلودگی گزارش شد.

حق نما از اختصاص بسته های حمایتی برای باغداران به منظور مبارزه با این آفت اطلاع داد و گفت:بسته های حمایتی مانند تله و مشاورزه گیاهپزشکی در اختیار باغداران قرار می گیرد.

او از باغداران خواست: اگر می خواهند میوه های پاییزه آنان، خسارت نبیند از همین امروز برای مبارزه با این آفت اقدام نمایند.

حق نما گفت: رعایت بهداشت باغ و اقدام به موقع از خسارت پیشگیری می نماید.

مگس میوه مدیترانه ای به بیش از 300 گونه گیاهی مختلف از جمله درختان میوه دانه دار، هسته دار، انار، انگور، بادام، انواع میوه های درختچه ای، بوته ای، سبزی، صیفی، مرکبات حمله می نماید و نسبت به بعضی از آن ها از جمله هلو، انجیر، خرمالو، گلابی، نارنگی پیش رس ترجیح میزبانی شدیدی دارد.

این آفت تا 70 درصد به باغ ها خسارت وارد می نماید.

خبرنگاران گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1401 بروزرسانی: 6 شهریور 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2162

به "افزایش بی سابقه آفت مگس مدیترانه ای در باغ های گلستان، بسته های حمایتی دولت برای یاری به باغداران (طراحی و ساخت باغ ویلا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بی سابقه آفت مگس مدیترانه ای در باغ های گلستان، بسته های حمایتی دولت برای یاری به باغداران (طراحی و ساخت باغ ویلا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید