امکانات و ظرفیت های دانشگاه به جامعه معرفی گردد

به گزارش مجله سامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه این دانشگاه دارای امکانات و ظرفیت های مناسبی در استان و کشور است بر معرفی ظرفیت ها به جامعه در راستای جذب دانشجو تأکید کرد.

امکانات و ظرفیت های دانشگاه به جامعه معرفی گردد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از لاهیجان، سیروس بیدریغ در نخستین جلسه کارگروه تبلیغات و جذب دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در سال جدید اظهار کرد: آن چیزی که موجب سرزندگی و ادامه حیات در دانشگاه می گردد، وجود دانشجویان است و دانشجویان ولی نعمت دانشگاه ها هستند.

وی با اشاره به اینکه با وجود تمام کوشش های انجام شده، همچنان عظیم ترین منبع اقتصادی دانشگاه ها شهریه دانشجویی است، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حرکت به سمت توسعه درآمدهای غیرشهریه ای به ویژه درآمدهایی که به وسیله حل مسائل جامعه به دست می آید، است؛ ولی همچنان عظیم ترین منبع دانشگاه ها شهریه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه این دانشگاه دارای امکانات بی نظیر در سطح استان و کشور است، اضافه کرد: واحد لاهیجان دارای بیش از 400 عضو هیئت علمی و کارمند است و بیش از 80 کارگاه، آزمایشگاه، سالن های ورزشی، خوابگاه، سلف سرویس و سایر امکانات آموزشی پژوهشی و رفاهی در این واحد وجود دارد و وظیفه است که این امکانات را به جامعه معرفی کنیم.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه جامعه امروز به رعایت استانداردهای آموزشی، پژوهشی و ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت حساس و مطالبه گر است، شرح داد: در این چند سال کوشش بسیار شده است که با صنایع استان ارتباط برقرار، مسائل احساس و پروژه ها و سرانجام نامه ها به آن سمت راهنمایی گردد و دانشجویان درگیر مسائل جامعه شوند تا از این طریق به درآمدزایی بیشتر برسیم.

بیدریغ با بیان اینکه در دو سال اخیر واحد لاهیجان در جذب دانشجویان جدید عملکرد مطلوبی داشته است، توضیح داد: در دو سال اخیر با راه اندازی مرکز مشاوره کنکور سراسری و انتخاب رشته به عنوان نخستین واحد در استان گیلان و برطرف عیوب این مرکز در سال گذشته دانشجویان خوبی جذب دانشگاه شده اند.

تبلیغات و جذب دانشجو باید در بستر فضای مجازی صورت گیرد

وی سال جاری را سال حساسی دانست و بیان نمود: با توجه به شیوع ویروس کرونا سال جاری فرایند تبلیغات و جذب باید در مقایسه با سال های گذشته متفاوت باشد و بیشتر باید در بستر فضای مجازی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه این دانشگاه ازجمله واحدهای پیروز در اجرای آموزش برخط و اجرای طرح تعاون بود، ادامه داد: در شرایط کنونی می توان از تجربه های پیروزی که در فضای مجازی و برگزاری امتحانات به صورت طرح تعاون داشتیم، استفاده کرد و مسئله قطعی آن است که شیوه تبلیغ و جذب در فضای مجازی باید در مقایسه با سایر شیوه های تبلیغی پررنگ تر باشد.

آنالیز شیوه های تبلیغ در فضای مجازی، راه اندازی کمیته های تبلیغاتی در سطح دانشکده ها و راه اندازی بخش مشاوره و انجام جلسات با مدیران مدارس ازجمله مواردی بود که در این جلسه مورد آنالیز نهاده شد.

به گزارش خبرنگاران، نخستین جلسه کارگروه تبلیغات و جذب دانشجویان در سال جدید با حضور جمعی از اعضای هیئت رئیسه، مدیران، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار گردید.

4103/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1250

به "امکانات و ظرفیت های دانشگاه به جامعه معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات و ظرفیت های دانشگاه به جامعه معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید