انواع هود آشپزخانه

به گزارش مجله سامی، هود وسیله ای بسیار ضروری برای آشپزخانه به منظور مکش دود, بو, رطوبت, گاز و چربی حاصل از پخت و پز میباشد. در صورت عدم نصب آن در آشپزخانه خصوصا در آشپزخانه هایی که فضای کوچکی دارند, ذرات و چربی های ناشی از پخت و پز در اطراف پراکنده شده و محیطی برای رشد باکتری ها فراهم میکنند. تمام هودها مجهز به فیلتر قابل شستشو و تعویض میباشند و پس از مدتی استفاده میتوان آنها را تمیز و یا تعویض نمود. در زیر به طور خلاصه به معرفی رایج ترین مدل های این محصول کاربردی میپردازیم.

انواع هود آشپزخانه

جهت دریافت خدمات اجرای ضوابط روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

هود جزیره ای

هود اشپزخانه جزیره ای نمایی شیک و مدرن دارد و اندازه آن نسبت به سایر موارد کوچک تر میباشد. این مدل اصولا برای آشپزخانه هایی مناسب است که پخت و پز چندانی در آنها صورت نمیگیرد. صفحه مکش هود جزیره ای کوچک است اما قدرت مکش آن ایده آل می باشد. این نوع هود در مدل های کره ای, استوانه ای و مکعب ساخته میگردد.

هود شومینه ای

هود شومینه ای به شکل قیف برعکس است و بر روی دیوار نصب میگردد. همچنین هواکش آن قابلیت نصب به دیوار یا سقف را دارد. این مدل در طرح های استیل, شیشه و ترکیب شیشه و استیل ساخته میگردد و مجهز به فیلتر آلومینیومی جهت شستشو و تعویض میباشد. با توجه به مدل هود میتوان عملکرد آن را با صفحه لمسی, دکمه مکانیکی و یا به وسیله ریموت کنترل نمود. برخی از آن ها دارای صفحه نمایش و سنسور دود و گاز میباشند. لامپ های تعبیه شده در مدل شومینه ای LED یا لامپ هالوژن هستند.

هود دکوراتیو مورب

این مدل در مقایسه با نمونه های قدیمی ظاهری شیک تر و متفاوت تر دارد. نحوه قرار دریافت آن به صورت مورب و در زاویه 45 درجه ای نسبت به صفحه گاز است. چون حالت آن به صورت مورب است و دقیقا بالای صفحه گاز قرار نمیگیرد احتمال پخش بو وجود خواهد داشت. هودهای مورب از جنس استیل, شیشه و یا ترکیبی از این دو متریال هستند و فیلتری از جنس آلومینیوم بر روی آنها نصب شده که قابل شستشو را دارا میباشد و مجهز به سیستم تشخیص زمان شستشو و تعویض نیز هست. صدای این هود دکوراتیو به موتور آن بستگی دارد و اصولا صدای زیادی فراوری نمیکند، از این رو این مدل را می توان هود کم صدا نامید.

هود مخفی یا توکار

هود توکار از نظر کارکرد با مدل مورب تفاوتی ندارد و مکش و میزان صدای آن نیز مانند این مدل است. این هود زیرکابینتی فضایی از آشپزخانه را اشغال نمیکند و در زیر کابینت در بالای اجاق گاز نصب میگردد. از جمله بهترین هود مخفی که می توان از کیفیت آن مطمئن بود و به عنوان کم صداترین هود مخفی آن را در نظر گرفت، هود مخفی کن است.

راهنمای خرید هود آشپزخانه

در هنگام خرید انواع هود باید به یکسری نکات توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته و سال ها از حضور این وسیله ضروری در خانه لذت ببرید. این نکات به توضیح زیر می باشند:

  • یک هود خوب نه تنها عملیات مکش را به صورت ایده آل انجام می دهد بلکه هوا را نیز تصفیه می کند. مدل هایی که دارای این قابلیت هستند احتیاج به کانال کشی ندارند و هوایی که به داخل می کشند را پس از تصفیه بیرون میفرستند، در نتیجه مکش و تهویه با هم توسط یک دستگاه انجام می گردد.
  • قدرت مکش یکی از مشخصه های این تجهیزات لازم است. به همین دلیل قبل از خرید حتماً باید با توجه به فضا قدرت هود خود را تخمین بزنید. مدل های مختلف این محصول از سرعت و قدرت مکش متفاوتی برخوردار هستند، بنابراین مدلی را انتخاب کنید که سرعت و قدرت مکش آن ایده آل است.
  • بهترین هود آشپزخانه مدلی است که سر و صدای اضافی فراوری نکند، در غیر اینصورت آرامش ساکنین را بر هم میزند.
  • سایز این وسیله باید با اجاق گاز شما هماهنگی داشته باشد. سایزهای کوچک مناسب اجاق گازهای مبله نیستند.
  • مدل این وسیله مهم را با توجه به دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کنید. برای مثال هود مناسب کابینت ممبران، هود زیر کابینتی یا توکار است.

قیمت هود آشپزخانه

اگر به مراکز فروش هود در تهران و یا شهرستان ها مراجعه کنید با تنوعی از برندها و مدل ها مواجهه خواهید شد. از جمله هودهای باکیفیت در بازار می توان به انواع زیر اشاره کرد:

  • هود لامیرا
  • هود روبینا
  • هود کلایبرگ
  • هود رابیتس
  • هود زیگما
  • هود الیکا
  • هود کن (هود پاردیک کن، هود پادنا کن)

هر کدام از فراورینمایندگان و نمایندگی ها محصولات خود را با کیفیت و قیمت متفاوت به بازار عرضه می نمایند و شما می توانید بر اساس احتیاج خود مدل دلخواه را خریداری کنید. البته این نکته را به خاطر بسپارید که هود بی صدا با قدرت مکش مناسب، بهترین گزینه برای آشپزخانه شماست و یک عمر آرامش و راحتی را به ارمغان خواهد آورد.

اگر تمایل به خرید هود ارزان دارید می توانید به فروشگاه هایی که محصولات خود را با تخفیف در اختیار مشتریان قرار می دهند مراجعه نمائید. اما نباید فراموش کنید گاهی اوقات قیمت مناسب نشان از بی کیفیتی کالاست و ممکن است پس از مدتی احتیاج به تعمیر داشته باشد. تعمیر هود آشپزخانه نیز یک کار تخصصی است و مسلماً مجبور به پرداخت هزینه بابت آن خواهید شد، از این رو در ابتدا بهترین محصول را خریداری کنید تا یک عمر آسوده باشید. هود آشپزخانه ارزان قیمت کارایی لازم را در طول زمان به شما ارائه نخواهد داد.

جهت اطلاع از قیمت انواع هود آشپزخانه اینجا کلیک کنید

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 707

به "انواع هود آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع هود آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید