بازداشت حامیان گروه تروریستی داعش در هند

به گزارش مجله سامی، سازمان تحقیقات ملی هند اعلام نمود که این سازمان 127 نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش بازداشت نموده است.

بازداشت حامیان گروه تروریستی داعش در هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از وائر نیوز، سازمان تحقیقات ملی هند اظهار داشت که این سازمان 127 نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در ایالات های مختلف این کشور بازداشت نموده است.

به گفته سازمان تحقیقات ملی هند اکثر متهمان بازداشت شده تحت تاثیر سخنرانی های رهبران سلفی هند و گروه حرب الاسلام و همچنین جمعیت علماء هند قرار گرفته اند و پس از آن به افراط گرایی روی آورده اند.

یوگش چاندرا رییس سازمان تحقیقات ملی هند که در زمینه مقابله با تروریسم فعالیت می نماید گفت: علاوه بر 127 مظنون بازداشت شده همچنان باقی حامیان این گروه در ایالت های بیهار، ماهاراشترا و کرالا تحت نظر سازمان های امنیتی هند قرار دارند.

به گفته این سازمان تحقیقات حاکی از آن است که شماری از هواداران داعش به وسیله اپلیکیشن های ارتباطی کُد گذاری شده پیغام هایی برای گردهم آمدن در قالب چندین هسته دریافت نموده بودند.

پیش از این گروه داعش سال گذشته مدعی تأسیس یک ولایت در هند شده بود.

لازم به ذکر است داعش اولین حمله تروریستی خود را در هند در سال 95 شمسی اجرا کرد و در این حمله پیروز شد 10 مسافر یک قطار در هند را زخمی نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 493

به "بازداشت حامیان گروه تروریستی داعش در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت حامیان گروه تروریستی داعش در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید