بازی مردان ایکس بعدی باید راه پرسونا را در پیش بگیرد

به گزارش مجله سامی، از گذشته تا کنون بازی های مردان ایکس بسیار خوبی ساخته و منتشر شده اند اما به نظر من بازی های قبلی همیشه یک چیزی کم داشتند که اضافه شدنش بازی مردان ایکس را فوق العاده می نماید: این بازی ها باید بیشتر شبیه سری پرسونا عمل نمایند. فرنچایز نقش آفرینی محبوب Atlus شاید گزینه ای عجیب به نظر برسد. وقتی بازیکنان به بازی های مردان ایکس فکر می نمایند اغلب اوقات ذهنشان به سوی عناوین اکشنی می رود که به شما اجازه می دهد در قالب شخصیت های معروفی چون سایکلوپس و ولورین دشمنان را به روش های مختلف و بی رحمانه از سر راه بردارید. این بازی ها خوب و سرگرم نماینده هستند اما فاقد یکی از برترین بخش های داستان های مردان ایکس هستند: روابط بین شخصیت ها. سوای از مبارزه علیه انسان ها، جهش یافته و روبات های شرور، مردان ایکس همیشه بر روی شخصیت های دوست داشتنی که سعی در بهتر شدن دارند و با یکدیگر روابط محبت آمیز و عاشقانه شکل می دهند تمرکز داشته است. از این رو ما به بازی احتیاج داریم که به این شاخصهٔ مهم بپردازد و بر روی ایجاد روابط اجتماعی تمرکز کند که در آن بازیکنان با شخصیت ها ارتباط برقرار نموده تا جزئیات جدیدی از داستان را کشف نمایند و در کنار آن مکانیک های قدرتمند مبارزه ای را باز نمایند. چه فرنچایزی از این ویژگی برخوردار است؟ سری پرسونا.

بازی مردان ایکس بعدی باید راه پرسونا را در پیش بگیرد

علاوه بر این، بازی بعدی مردان ایکس باید در یک مدرسه جریان داشته باشد. با اینکه فیلم های کمپانی فاکس و سری نو X-Men 97 مدرسه شامل یکی از لوکیشن هایشان می گردد، زندگی تحصیلی دانش آموزان در انستیتوی پروفسور ایکس هیچ وقت در مرکز داستان نبوده است و معمولاً به پیش زمینه رانده شده است. انستیتو یکی از لوکیشن های اصلی در کمیک مردان ایکس است اما ازآنجایی که بیشتر شخصیت های برجسته و معروف مردان ایکس بزرگسال هستند جنبه های مرتبط به درس و مدرسهٔ این لوکیشن نادیده گرفته می گردد اما به نظر من این جنبه از اهمیت بالایی برخودار است. همانطور که در کمیک هایی مانند New X-Men گرنت موریسون و Wolverine and the X-Men جیسون ارون نشان داده شد، بخش بزرگی از داستان بر روی اینکه چطور نسل نو جهش یافته ها به وسیله نسل قدیم آموزش داده می شوند. قرار دادن بازیکنان در کنترل یک دانش آموز نو به آنها یاری می نماید به تدریج با دنیا درهم پیچیدهٔ مردان ایکس وفق پیدا نمایند و با شخصیت های شگفت انگیز این سری داستان ها آشنا شوند. شخصیت هایی که به آنها یاد دهند در این دنیای عجیب چه خبر است.

علاوه بر این، این بازی پرسونا مانند مردان ایکس نباید شما را در کنترل شخصیت های معروف و شناخته شده اش قرار دهد. بازی کردن در نقش ولورین و سایکلوپس بارها اجرا شده است در عوض این شخصیت ها باید در قالب شخصیت های غیر قابل بازی در داستان حضور پیدا نمایند و در نقش هایی مثل مدرس در انستیتو ظاهر شوند. با این کار آنها در نقش کلیدی قرار گرفته بدون اینکه بازی کاملاً درباره شان باشد. در حال حاضر جهش یافته های جالب و جوان فراوانی وجود دارند که می گردد در عوض بر روی آنها تمرکز کرد از جمله شخصیت های داستان هایی چون New Mutants و Generation X .

از نظر مکانیکی مدرسه به همان شکلی که در عناوین پرسونا دیده می گردد عمل می نماید. بازیکنان می توانند روزهایشان را بر اساس تقویمی در درون بازی بگذرانند و انتخاب نمایند چه مهارت هایی را تقویت نمایند. مثلاً مهارت در نبرد با حضور در Danger Room افزایش می یابد یا شما می توانید هوش خود را با حضور در کلاس های Beast بهبود دهید. تمامی این موارد در نهایت با استفاده از سیستم روابط اجتماعی با اساتید و دانش آموزان پشتیانی خواهد شد. جنبه های شبیه ساز اجتماعی بازی با سیستم نبرد متعادل می گردد مثل فرستادن بازیکنان به ماموریت هایی که عملکرد مشابه سیاه چاله های پرسونا دارند. فهرست متنوعی از شخصیت هایی که در تیم قرار دارند نیز می تواند به درخشیدن شخصیت های کمتر شناخته شده سری یاری کند. این عمل بعلاوه با نحوه ای که تیم در کمیک ها نمایش داده می گردد تطابق پیدا می نماید.

ما شاید برای تجربه یک بازی مردان ایکس نو باید مدت طولانی منتظر بمانیم اما سال گذشته خبر اینکه استودیوی Insomniac میخواهد بازی در دنیا مردان ایکس را برای عرضه در سال 2030 در نظر گرفته است به بیرون درز کرد. این بازی پس از بازی ولورین استودیو منتشر خواهد شد. با اینکه این به خودی خود خبری مسرور نماینده است به نظر می رسد امید من برای ساخت یک بازی مردان ایکس پرسونا مانند بیشتر از آنچه که فکر می کردم دور از دسترس است زیرا Insomniac در فضای بازی های سوم شخص اکشن فعالیت می نماید.

منبع: Kotaku

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1403 بروزرسانی: 7 تیر 1403 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2348

به "بازی مردان ایکس بعدی باید راه پرسونا را در پیش بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی مردان ایکس بعدی باید راه پرسونا را در پیش بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید