برای دریافت ویزای کانادا چه شرایطی مورد احتیاج است؟

به گزارش مجله سامی، تمام افراد می توانند برای دریافت ویزای کانادا اقدام نمایند اما چه کسانی پیروز به دریافت ویزا می شوند؟ سفارت کانادا شرایط و مدارک ویژه ای را برای صدور ویزا معین نموده است. برای اطلاع از شرایط دریافت ویزای کانادا این مطلب را مطالعه کنید.

برای دریافت ویزای کانادا چه شرایطی مورد احتیاج است؟

مدارک مورد احتیاج برای دریافت از طرف سفارت معین شده است. افرادی که برای دریافت ویزا اقدام می نمایند بایستی مدارک را به صورت دقیق و کامل در وبسایت سفارت بارگذاری نموده و شرایط لازم را برای اخذ ویزا اشته باشند. در واقع داشتن شرایط دریافت ویزای کانادا از موارد مهم و تاثیرگذار در فرایند فرایند ویزا می باشد.

شرایط دریافت ویزای کانادا

تمکن اقتصادی

نام تمکن اقتصادی را در بین مدارک ویزای شینگن، ویزای انگلیس و ویزای آمریکا بسیار شنیده ایم. تمکن اقتصادی در دریافت ویزای کانادا هم نقشی کلیدی ایفا می نماید.

این مورد که متقاضی توانایی پرداخت هزینه های سفر به کانادا را داشته باشد تاثیر مستقیم بر تصمیم سفارت در صدور یا عدم صدور ویزای کانادا دارد و ارائه تمکن اقتصادی با مانده حساب بالا نشان می دهد که شخص متقاضی دارای توانایی اقتصادی بوده و می توانند هزینه های سفر خود را تامین کند.

با این وصف تمکن اقتصادی از شرایط مهم دریافت ویزای کانادا به شمار رفته و بهتر است قبل از هر اقدامی در این زمینه حساب بانکی خود را تقویت کنید.

داشتن دعوتنامه

دعوتنامه از مدارک توصیه شده جهت دریافت ویزای کانادا است که دارندگان آن شانس بالایی برای دریافت ویزا دارند.

وجود دعوت نامه کانادا نشان می دهد که در صورت احتیاج، کسی را دارید که از شما در کانادا حمایت کند و یا اینکه شما به دلیل موقعیت آن فرد، پس از خاتمه مدت ویزا، خاک کانادا را ترک خواهید کرد. لازم به شرح است که پس از دریافت ویزا و در زمان ورود به خاک کشور کانادا ممکن است افسری که در مرز حضور دارد، بخواهد دعوت نامه شما را آنالیز کند. پس به یاد داشته باشید که دعوت نامه را جا نگذارید و آن را همراه خودتان ببرید.

داشتن سابقه سفر

سابقه سفر به معنای سفرهای متعدد به مقاصد مختلف است. اما برای سفارت کانادا هر سفری ملاک نیست بلکه سفر به کشورهایی که ویزای متعبر دارند (مانند حوزه شینگن، انگلیس، ژاپن و …) ارزش بسیار زیادی دارد. چرا که داشتن سابقه سفر نشان می دهد فرد متقاضی، مسافری قانون مند است و در هر سفر پس از اتمام اعتبار ویزا خاک کشور مقصد را ترک نموده است.

از آنجا که اطمینان جهت ترک خاک کانادا پس از اتمام اعتبار ویزا مسئله ای مهم برای افسر سفارت به شمار می رود، داشتن سابقه سفر در میان لیست شرایط دریافت ویزای کانادا قرار گرفته و نقشی مثبت در صدور ویزا خواهد داشت.

ارائه اسناد محل اقامت متقاضی در کانادا

در صورت نداشتن دعوت نامه، برنامه سفر را می توان جایگزین آن کرد. برنامه سفر سندی ست که نشان می دهد محل اقامت متقاضی در کانادا و زمان رفت و برگشتش معین شده است. از این رو باید برگه رزرو هتل و بلیط هواپیما را همراه سایر مدارک به سفارت ارائه داد.

متقاضیانی که می خواهند در منزل اقوام یا دوستانشان اقامت داشته باشند به جای برگه رزرو هتل آدرس و اسناد مربوط به محل اقامت خود را ارائه دهند.

ارائه اسناد محل اقامت متقاصی از شرایط دریافت ویزای کانادا به شمار رفته و تاثیر مثبت در فرایند ویزا دارد.

داشتن سند ملکی معتبر در ایران

سند ملکی از شرایط دریافت ویزای کانادا است. با ارائه اسناد نشان می دهید در کشور خود دارای ملک و املاک هستید و قصد اقامت دائم در کانادا را ندارید. بدین ترتیب تمامی اسناد خود از قبیل خانه، زمین، ماشین، باغ (هر یک را که دارید) پس از ترجمه، همراه با سایر مدارک اسکن نموده و در وبسایت سفارت بارگذاری کنید.

نکته قابل توجه اینکه ممکن است سفارت کانادا برای صحت اسناد ارائه شده استعلام بگیرد. از این رو قبل از هر اقدامی از اعتبار سند خود اطمینان حاصل کنید.

داشتن مدارک شغلی معتبر در ایران

اینکه فرد متقاضی دارای شغل معتبر در ایران با درآمد مناسب باشد نقشی مهم در فرایند دریافت ویزای کانادا دارد.

ارائه گواهی اشتغال به کار یا داشتن مدرک شغلی یکی از مهم ترین عواملی است که ثابت می نماید شما دارای یک شغل ثابت در کشور خود هستید. پس اگر کارمند هستید معرفی نامه خود را به زبان انگلیسی ارائه دهید و اگر صاحب کسب و کار هستید مجوزهای کاری خود را به صورت ترجمه شده همراه با سایر مدارک در وبسایت بارگذاری کنید.

نکته مهم اینکه مدارک اقتصادی که ارائه می دهید باید با میزان درآمد ماهانه یا سالیانه شما مطابقت داشته باشد. در غیر اینصورت تاثیر منفی در فرایند اخذ ویزا خواهد گذاشت.

قیمت ویزای کانادا

قیمت ویزای توریستی عادی کانادا: هزینه دریافت ویزای توریستی 5 ساله کانادا شامل خدمات ارسال مدارک و انگشت نگاری در آژانس هواپیمایی خبرنگاران 260 دلار است.

قیمت ویزای توریستی کانادا برای افراد زیر 14 سال: هزینه دریافت ویزای توریستی 5 ساله کانادا برای افراد زیر 14 سال شامل خدمات ارسال مدارک و انگشت نگاری در آژانس هواپیمایی خبرنگاران 230 دلار است.

قیمت سوپر ویزای کانادا: هزینه دریافت سوپر ویزای کانادا شامل خدمات ارسال مدارک و انگشت نگاری در آژانس هواپیمایی خبرنگاران 400 دلار است.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1595

به "برای دریافت ویزای کانادا چه شرایطی مورد احتیاج است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای دریافت ویزای کانادا چه شرایطی مورد احتیاج است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای دریافت ویزای کانادا چه شرایطی مورد احتیاج است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید