سفر به ارمنستان، بدون تور

به گزارش مجله سامی، کشور ارمنستان در همسایگی شمال غربی ایران واقع شده و علاوه بر مرز مشترک، از دیرباز اشتراکات فرهنگی زیادی با ایران دارد و به همین دلیل بسیاری از ایرانی ها آن را به عنوان مقصد سفر انتخاب می نمایند.

سفر به ارمنستان، بدون تور

با تور ارمنستان از کشور زیبای همسایه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام آفتاب تراول، ایروان، پایتخت زیبای کشور ارمنستان تقریبا در مرکز این کشور واقع شده است. از سال 1395 شهروندان ایران جهت سفر به ارمنستان نیازی به اخذ ویزا ندارند و با گذرنامه معتبر می توانند به ارمنستان سفر نمایند.

ایرانی ها به دلایل مختلف به ارمنستان سفر می نمایند. با توجه به قیمت پایین غذا و نوشیدنی در ارمنستان و طبیعت زیبا و تاریخی این کشور، گردش و تفریح اولین دلیل سفر به ارمنستان است. علاوه بر آن، عده ای از هموطنان نیز جهت شرکت در آزمون زبان آیلتس و یا جهت انجام مصاحبه و انگشت نگاری سفارت آمریکا و کانادا به ارمنستان سفر می نمایند. تعدادی از ایرانیان نیز در ارمنستان شرکت ثبت نموده اند و به تجارت مشغولند.

خیلی ها برای سفر به ارمنستان ممکن است نخواهند از خدمات تور ارمنستان استفاده نمایند، به دلیل اینکه می خواهند برنامه سفر خاص خود را داشته باشند و از قالب تور گروهی خارج شوند. برای این افراد بهترین کار این است که هتل و بلیط خود را به صورت جداگانه تهیه نمایند و بدون تور به ارمنستان سفر نمایند.

در حال حاضر تنها خط هوایی که بین تهران و ایروان پرواز مستقیم دارد، هواپیمایی آرمنیا ایرویز است. بلیط آرمنیا ایرویز به صورت آنلاین موجود نیست و باید توسط آژانس های هواپیمایی تهیه گردد. جهت تهیه بلیط ایروان و سفر به ارمنستان بدون تور، با ما تماس بگیرید: 88559925

برای کاهش بیشتر هزینه های سفر به ارمنستان بدون تور، می توانید با اتوبوس یا خودروی شخصی به ارمنستان سفر کنید. از تهران تا ایروان به صورت زمینی تقریبا 1200 کیلومتر فاصله است. برای سفر زمینی به ارمنستان ابتدا باید به تبریز بروید و سپس با عبور از شهرهای جلفا و سیه رود به مرز نودرز خواهید رسید. در مرز نودرز حداقل یکی دو ساعت معطلی خواهید داشت. از مرز نودرز تا ایروان 400 کیلومتر فاصله است که طبیعت بسیار زیبایی دارد و پیشنهاد ما این است که در فصل مناسب و در ساعات اولیه روز وارد ارمنستان شوید تا بتوانید از تمام زیبایی های این جهت لذت ببرید. اتوبوس های به مقصد ایروان معمولا از پایانه غرب یا پایانه بیهقی حرکت می نمایند. چنانچه قصد سفر با خودروی شخصی را دارید در نظر داشته باشید که هم باید گواهینامه بین المللی داشته باشید و هم اینکه برای خودروی خود پلاک ترانزیت بگیرید. پیش از سفر از سلامت فنی خودروی خود مطمئن شوید.

در ایروان هتل های زیادی با درجه کیفی متفاوت وجود دارد. جهت رزرو هتل در ارمنستان می توانید به سایت آفتاب تراول مراجعه کنید. در این سایت فهرستی از هتل های ایروان وجود دارد که اطلاعات بعضی از هتل های معروف تر، جهت رفاه حال شما به فارسی ترجمه و در سایت قرار گرفته است. با کلیک روی نام هر هتل، می توانید امکانات و تصاویر هتل را مشاهده فرمایید. با انتخاب گزینه رزرو آنلاین برای شما صفحه جدیدی باز می گردد که در آن می توانید اطلاعات مسافران را وارد کنید و پس از تایید مشخصات رزرو و پرداخت آنلاین، ووچر و رسید رزرو هتل را به صورت آنی دریافت نمایید.

در سفر به ارمنستان بدون تور، زمانی که به هتل مراجعه می کنید بهتر است ووچر هتل را به صورت پرینت شده به همراه داشته باشید و باید به همراه آن، اصل پاسپورت مسافران را نیز به هتل ارائه دهید. بیشتر هتل های ارمنستان در هنگام پذیرش اولیه از شما مبلغی را به عنوان ضمانت دریافت می نمایند که این مبلغ در هنگام تحویل اتاق به شما استرداد می گردد.

واحد پول ارمنستان درام نام دارد. به ندرت ممکن است بتوانید از صرافی های داخل ایران درام تهیه کنید. بیشتر مسافرها با خود دلار یا یورو می برند و در آنجا آن را به درام تبدیل می نمایند. هر دلار حدودا 450 درام است، یعنی اگر نرخ دلار را به 450 تقسیم کنید نرخ حدودی درام به دست می آید.

حمل و نقل عمومی در ارمنستان توسعه نیافته است و انتظار امکاناتی نظیر مترو، اتوبوس های منظم و غیره را نداشته باشید. بیشتر افراد جهت جابه جایی از تاکسی استفاده می نمایند. هزینه تاکسی دربستی در ایروان خیلی گران نیست و می توان حتی دورترین جهتها را با 1500 درام ارمنستان طی کرد.

قیمت غذا و اقلام خوراکی در ارمنستان در مقایسه با سایر کشورهای خارجی ارزان تر است. می توانید با هزینه معقول از رستوران های موجود بهره ببرید. اما اگر قصد خرید سوغاتی و یادگاری دارید در نظر داشته باشید که خرید البسه و کالاهای با برند خارجی در ارمنستان زیاد مقرون به صرفه نیست. بهتر است از اجناس و برندهای محلی ارمنستان اقدام به خرید کنید.

جاذبه های گردشگری زیادی در ارمنستان وجود دارد. یکی از معروف ترین این جاذبه ها میدان جمهوری در مرکز شهر ایروان است که شب ها با نورپردازی خاصی مزین می گردد و پیشنهاد می کنیم حتما به آن سری بزنید. همچنین می توانید روزی را به بازدید از دریاچه سوان و همچنین جنگل های دلیجان اختصاص دهید. طبیعت بکر این مناطق مخصوصا در فصل بهار بسیار چشم نواز است. بازدید از معبد تاتو و تله کابین معروف این منطقه که یکی از بلندترین تله کابین های جهان است را هم از دست ندهید.

از آنجا که قصد سفر به ارمنستان بدون تور را دارید، ضروری است شماره تلفن های ضروری در این کشور را داشته باشید.

تلفن سفارت ایران در ارمنستان : 0037410280457

تلفن آتش نشانی ارمنستان 101

تلفن پلیس ارمنستان 102

تلفن آمبولانس 103

که این شماره های 3 رقمی را باید با خط ارمنستانی شماره گیری کنید.

کشور زیبای ارمنستان درهمسایگی ایران، با تاریخ کهن و اشتراکات فرهنگی بسیار، پذیرای مسافران ایرانی زیادی است که به قصد سیاحت، تجارت، تحصیل و یا انجام امور اداری به آن سفر می نمایند. سفر به ارمنستان خارج از چارچوب تورهای رایج همیشه یکی از سوالاتی است که از ما پرسیده می گردد و ما سعی کردیم در این مطلب اطلاعات جامعی در این مورد ارائه کنیم.

چنانچه سوالی در خصوص سفر به ارمنستان دارید می توانید با شماره تلفن 88559925 تماس بگیرید و یا به وبسایت آفتاب تراول مراجعه فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 448

به "سفر به ارمنستان، بدون تور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ارمنستان، بدون تور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید