برزیل فروش آیفون بدون شارژر را به حالت تعلیق درآورد (تور برزیل)

به گزارش مجله سامی، در آستانه رونمایی از سری تازه گوشی های پرچم دار اپل یعنی آیفون 14، وزارت دادگستری برزیل فروش آیفون بدون شارژر را به حالت تعلیق درآورده است. علاوه بر آن، این دولت شرکت کوپرتینویی را به علت قرار ندادن شارژر درون جعبه گوشی هایش حدود 2.3 میلیون دلار جریمه نموده است.

برزیل فروش آیفون بدون شارژر را به حالت تعلیق درآورد (تور برزیل)

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور برزیل هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور برزیل از تورنتو، سائو پائولو و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

نشریه برزیلی g1 دیروز ضمن انتشار این خبر، در شرحات خود آورده: وزارت دادگستری برزیل جریمه ای معادل 2.38 میلیون دلار برای اپل در نظر گرفته و دستور داده فروش آیفون 12 و مدل های نوتر از گوشی های سری آیفون متوقف گردد. این وزارتخانه گفته است تمامی آیفون های دیگری که در جعبه ای بدون شارژر عرضه می شوند، اجازه فروش در بازار برزیل را ندارند. اگر اپل فروش آیفون های بدون شارژر در جعبه را متوقف نکند، دولت برزیل جریمه روزانه را علیه آن ها اعمال نمی نماید. اما این اتفاق زمانی عملی خواهد شد که غول دنیای فناوری به همین رویه خود ادامه دهد.

طبق ادعای وزارت این کشور، قرار ندادن آداپتور شارژ در جعبه موجب می گردد اپل محصولی ناقص را در اختیار کاربرانش قرار دهد. بعلاوه این دولت بر این باور است که جعبه آیفون وسیله جانبی اساسی در خود ندارد و این کار را عملی ناپسند و تبعیض آمیز علیه مشتریان تلقی نموده است.

اکتبر سال 2021 نیز این دولت از شرکت های سامسونگ و اپل خواسته که در خصوص حذف شارژر از جعبه گوشی هایشان علت منطقی و واضحی ارائه دهند. اپل در واکنش به این موضوع اعلام نموده که حذف آداپتور شارژ از جعبه آیفون با هدف کاهش کربن اجرا شده است. با این وجود، وزارت دادگستری این کشور ادعای اپل را قبول ندارند. برزیل می گوید هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد فروش آیفون بدون شارژر، به حفاظت از محیط زیست یاری می نماید.

سامسونگ اما با معرفی گوشی های تاشوی نوش یعنی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 از دستورات دولت برزیل پیروی نموده و در جعبه این گوشی های هوشمند شارژر را قرار داده است. از طرفی دیگر اکنون که در آستانه معرفی سری آیفون 14 اپل هستیم، این شرکت به احتمال زیاد هیچ شارژری را درون جعبه محصولاتش قرار نخواهد داد.

اکتبر سال 2020 زمانی که اپل سری آیفون 12 را معرفی کرد، شرح داد که میخواهد تا سال 2030 فرایند اضافه کردن کربن به کره زمین را کمتر کند. به گفته این شرکت، با توجه به اینکه مشتریان چندین شارژر در خانه خود دارند، برای محیط زیست سودمندتر خواهد بود که گوشی های نوش را بدون قرار دادن شارژر در جعبه در اختیار کاربران قرار دهد. گفته می گردد که بیشتر دولت ها از اپل به علت قرار ندادن شارژر در جعبه گوشی ها شکایت کرد ه اند و در بعضی موارد نیز، این شرکت مجبور شده شارژر را در جعبه آیفون ها قرار دهد.

در حالی که کمتر از 24 ساعت تا معرفی نسل نو گوشی های پرچم دار آیفون 14 زمان به جای مانده، اپل قطعاً گوشی های نسل نو خود را نیز بدون شارژر عرضه می نماید. این طور که به نظر می رسد سری نو آیفون 14 اپل متشکل از گوشی های هوشمند آیفون 14، آیفون 14 مکس/ پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس خواهد بود.

انتظار می رود آیفون 14 و 14 پرو دارای صفحه نمایش هایی با میزان مشابه 6.1 اینچ باشند و مدل های بزرگ تر آیفون 14 و 14 پرو مکس از نمایشگر 6.7 اینچی بهره ببرند. دوربین 48 مگاپیکسلی در مدل های پرو جایگزین دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی خواهد شد و بعلاوه سنسور دوربین این گوشی ها بیش از 57 درصد بزرگ تر از سنسور قبلی خواهد بود.

در خصوص قیمت این گوشی ها نیز آن طور که به نظر می رسد اپل تصمیم دارد گوشی آیفون 14 را با همان قیمت نسل قبلی یعنی 799 دلار در اختیار کاربران قرار دهد و قیمت آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس نیز به ترتیب 1099 و 1199 دلار پیش بینی می شوند.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2168

به "برزیل فروش آیفون بدون شارژر را به حالت تعلیق درآورد (تور برزیل)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برزیل فروش آیفون بدون شارژر را به حالت تعلیق درآورد (تور برزیل)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید