برگزاری نخستین تور ادبی در 6 مسیر بافت تاریخی شیراز

به گزارش مجله سامی، نخستین مدل تور ادبی در شش مسیر بافت تاریخی فرهنگی شیراز برگزار گردید.

برگزاری نخستین تور ادبی در 6 مسیر بافت تاریخی شیراز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، خانه سنتی پنج دری در شیراز عصر دوشنبه 12 شهریورمیزبان فعالان گردشگری برای افزایش مسیرهای گردشگری در شیراز بود.

معاون گردشگری فارس با تاکید بر اهمیت افزایش جاذبه های گردشگری در استان گفت: ارائه مدل های متنوع برگزاری تور بهترین روش برای افزایش جاذبه های گردشگری است.

سید موید محسن نژاد ادامه داد: شیراز دارای ظرفیتهای ادبی حائز اهمیت کشوری و جهانی است که با تقویت تورهای ادبی و ارائه شیوه های موثر برگزاری این مدل تور، می تواند در جذب گردشگران فرهنگی ورودی و گردشگران داخلی در این حوزه به توانمندی های بیشتری دست یابد.

در ادامه نماینده سفیران ملک سلیمان و مدرس دوره نخستین مدل تور ادبی در فارس نیز با تقدیر از حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان در برگزاری نخستین مدل تور ادبی بیان نمود: شرکت خدمات گردشگری سفیران ملک سلیمان این برنامه را طراحی نموده است و مدیریت گردشگری شهرداری شیراز، دفاتر خدمات مسافرتی، انجمن صنفی راهنمایان تور، شرکت خدمات گردشگری نارنج و ترنج و اقامتگاه بوم گردی پنج دری از این برنامه حمایت نموده اند.

امیر حسین حکمت نیا ادامه داد: هدف از این برنامه توسعه مسیرهای گردشگری خلاق و افزایش فرصت های تازه در مسیرهای گردشگری استان است.

او اضافه نمود: این مدل تور با محوریت ایجاد 6 مسیر خلاقانه با حضور مدرسان گردشگری، دانشجویان و فعالان گردشگری، مدیران فنی آزانس های مسافرتی و انجمن راهنمایان گردشگری استان در حوزه گردشگری ادبی برای نخستین بار در فارس اجرا می گردد.

حکمت نیا این دوره را شامل 6 بازدید و مدل تور توصیف کرد و گفت: در این 6 مدل مسیر سو و شون با محور داستان گردی در بافت تاریخی شیراز، سوفرا دلاور شیرازی با روایت ادبی پیرامون شیراز باستان، به رکن آباد ما با محور شیراز در قرن 8 و به مناسبت یادروز حافظ، از قصر یعقوب تا قصر بهرام با گزیده اشعار نظامی و افسانه 7 گنبد، شاهنامه گردی در شهر استخر، دیار دارا با شاهنامه گردی در شهر کهن داراب گرد گنجانده گردیده است.

او توضیح داد: اختتامیه این برنامه در 20 مهرماه و مصادف با بزرگداشت حافظ شیرازی است که امیدواریم این مدل تورها فرصت جدیدی در گردشگری استان در حوزه ادبی ایجاد کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 17

به "برگزاری نخستین تور ادبی در 6 مسیر بافت تاریخی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین تور ادبی در 6 مسیر بافت تاریخی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید