بهره مندی معدن کاران کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات

به گزارش مجله سامی، معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از اعطای تسهیلات 12 درصد به معدن کاران برای خرید ماشین آلات اطلاع داد.

بهره مندی معدن کاران کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات

دارا فرامرزی گفت: به منظور توسعه معدن کاری و نوسازی ماشین آلات معدنی تسهیلات با سود 12 درصد به معدن کاران کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می گردد.

او با بیان اینکه این تسهیلات با نرخ 12 درصد، تنفس 6 ماهه و بازپرداخت 42 ماهه برای معدنکاران در نظر گرفته شده است، افزود: خرید 3 مدل بیل مکانیکی، 3 مدل لودر چرخ لاستیکی، یک مدل بلدوزر و 2 مدل تراک معدنی فراوری داخل (شرکت هپکو) از مهم ترین این ماشین آلات هستند.

فرامرزی می گوید: انعقاد قرارداد پس از آنالیز و ارزیابی درخواست های ثبت شده از سوی صندوق صورت انجام می گردد و مدت زمان تحویل دستگاه ها، از زمان عقد قرارداد 5 تا 12 ماه (متناسب با زمان ثبت نام) و پس از واریز پیش پرداخت (20 درصد مبلغ) از سوی متقاضی خواهد بود.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد حداکثر مبلغ تسهیلات پرداختی را 80 درصد مبلغ کل دستگاه مورد تایید اعلام و افزود: در حال حاضر 76 فقره پروانه بهره برداری معتبر معدن در استان وجود دارد که از این تعداد 46 معدن فعال و مابقی غیرفعال و یا در حال تجهیز هستند.

وی ظرفیت استخراج اسمی سالیانه این معادن را بیش از 5 میلیون تن بیان کرد و گفت: با استخراج واقعی بیش از 2.5 میلیون تن در سال فعالیت می نمایند.

به گفته فرامرزی؛ ارزش سرمایه گذاری معادن موجود در کهگیلویه و بویراحمد بیش از 880 میلیارد ریال با اشتغالزایی 820 نفر است.

او افزود: معدنکاران این استان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.iranmico.com خود اطلاعات خود را ثبت و مدل دستگاه درخواستی را انتخاب نمایند.

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2197

به "بهره مندی معدن کاران کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی معدن کاران کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید