بورس خصوصی در کنار بورس دولتی ایجاد شود

به گزارش مجله سامی، تهران (پانا) - رئیس اتحادیه آهن، فولاد وفلزات تهران می گوید بخش خصوصی معتقد است که باید بورس دیگری در کنار بورس دولتی ایجاد شود تا رقابت سالم در کشور ایجاد شود و این آمادگی وجود دارد که بورس خصوصی به معنای واقعی در کشور ایجاد شود.

بورس خصوصی در کنار بورس دولتی ایجاد شود

حمیدرضا رستگار در گفت وگو با خبرنگار پانا شرح داد: اتحادیه آهن وفولاد در مراکز تمامی استان های کشور این آمادگی را دارد که بورس خصوصی به معنای واقعی را در کشور راه اندازی کند و این در حالی است که این بورس نیازی به منابع دولتی ندارد.

با بیان اینکه برخی از محصولات در بورس کالا با نرخ های بالا و بازارسازی کاذب به فروش می رسند، اظهار کرد: محصولات در بورس کالا عرضه و توسط شرکت های زیرمجموعه خریداری شده و دوباره در بازار آزاد با نرخ های بالا به فروش می رسد.

مسئولیت توزیع از اتحادیه آهن و فولاد که یکی از مهمترین متولیان کار توزیع است سلب شده است و افراد دیگری در این حوزه با مجوز ظهور کرده اند که کار توزیع را به صورت زیرپوستی به عهده گرفته ا ند. و قوانین و دستورالعمل ها به گونه ای تنظیم شده است که متولیان اصلی توزیع به کنار رفته اند

رستگار عنوان کرد: اعتقاد ما این است که تمامی معادن کشور جزو انقال بوده و از منابع عمومی کشور هستند و با هر روش و شیوه ای نمی توان برای آنها قیمت گذاری کرد. در شرایطی که خام فروشی صورت می گیرد این اجحاف وظلم به مصرف کننده است که نرخ ها در ارقام بین المللی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

وی گفت: بخش عمده ای از کارخانجات تولیدی فولادی کشور از منابع عمومی بهره مند شده اند به این معنا که زمین ارزان در اختیار گرفته اند و ارز ارزان و با قیمت دولتی در اختیار داشته و منابع مختلفی را در اختیار گرفته اند اما در عوض تولیدات خود را با نرخ های جهانی در اختیار کارخانجات و صنایع وابسته به مصرف آهن و فولاد قرار می دهند و به این دلیل انتقاداتی به آنها مطرح است.

رئیس اتحادیه آهن و فولاد در پاسخ به این پرسش که بهبود فرآیند صادرات حرکت سیستمی و جمعی در بحث صادرات است، عنوان کرد: الزامات این حوزه آن است که همه ضابطه مند عمل کنند وقتی که تولید و زنجیره توزیع مطرح است همه باید از قواعد تبعیت کنند نه آنکه راستا را تغییر دهند.

وی ادامه داد: مسئولیت توزیع از اتحادیه آهن و فولاد که یکی از مهمترین متولیان کار توزیع است سلب شده است و افراد دیگری در این حوزه با مجوز ظهور کرده اند که کار توزیع را به صورت زیرپوستی به عهده گرفته ا ند. و قوانین و دستورالعمل ها به گونه ای تنظیم شده است که متولیان اصلی توزیع به کنار رفته اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1712

به "بورس خصوصی در کنار بورس دولتی ایجاد شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس خصوصی در کنار بورس دولتی ایجاد شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید