بورل: همکاری ایران و آژانس اتمی شتاب گرفته است

به گزارش مجله سامی، جوسپ بورل روز دوشنبه با انتشار پیامی در توئیتر اضافه نمود که در گفت وگو با حسین امیرعبداللهیان بر لزوم تداوم همکاری های ایران و آژانس تاکید نموده است.

بورل: همکاری ایران و آژانس اتمی شتاب گرفته است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران اطلاع داد و گفت که همکاری تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی شتاب گرفته است.

به گزارش ایرنا؛ جوسپ بورل روز دوشنبه با انتشار پیامی در توئیتر اضافه نمود که در گفت وگو با حسین امیرعبداللهیان بر لزوم تداوم همکاری های ایران و آژانس تاکید نموده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران اسفند سال گذشته، در پی سفر دو روزه رافائل گروسی به تهران توافقاتی را در مورد حل وفصل مسائل پادمانی صورت دادند که بر اساس آن، ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند.

در پی این توافق جلساتی در سطح کارشناسی برگزار گردید و گزارش ها حاکیست که پیشرفت هایی در این زمینه و در چارچوب قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس شورای اسلامی بدست آمده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در نشست خبری گفت: سیاست جدی ایران حل و فصل مسائل و سوءتفاهم ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

وی ادامه داد: همانطور که مقامات سازمان انرژی اتمی اعلام نموده اند، سیاست بر این است که اجازه ندهیم موضوعات مربوط به فعالیت صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران در قالب موضوعات ادعایی که مطرح می گردد، به یک مانع در روند همکاری های جمهوری اسلامی با آژانس بین المللی انرژی اتمی تبدیل گردد.

کنعانی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در نقشه راهی که در چارچوب سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران انجام شد، در حال حرکت است و در همین زمینه اقدامات اجرایی و عملیاتی تعریف شده و رو به جلو می رویم؛ اطلاعات جزئی را سازمان انرژی اتمی هر زمان که مناسب بداند، ارایه خواهد نمود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید نمود: به طور عام ما روند را خوشبختانه به سمت پیشرفت و رو به جلو می بینیم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2275

به "بورل: همکاری ایران و آژانس اتمی شتاب گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: همکاری ایران و آژانس اتمی شتاب گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید