ترامپ احتمال اخراج وزیر بهداشت آمریکا را رد کرد

به گزارش مجله سامی، رئیس جمهور آمریکا احتمال اخراج وزیر بهداشت دولتش را رد کرده و رسانه های این کشور را به دروغ پردازی متهم کرد.

ترامپ احتمال اخراج وزیر بهداشت آمریکا را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شایعات پیرامون احتمال اخراج الکس ایزار وزیر بهداشت این کشور را رد کرد.

به نوشته نشریه پولیتیکو، ترامپ در توئیتی نوشت: گزارشاتی که می گویند قرار است الکس ایزار وزیر بهداشت و خدمات انسانی توسط من اخراج شود، اخبار جعلی هستند.

وی اضافه کرد: رسانه های دروغ پرداز این را می دانند ولی در استیصال برای ایجاد احساس هرج ومرج و ویرانی در ذهن جامعه به سر می برند. آن ها حتی تماس نگرفتند [تا در این خصوص] سوال کنند.

این واکنش ترامپ که توسط ایزار نیز بازنشر داده شد، کمتر از یک روز پس از آن صورت گرفت که پولیتیکو و وال استریت ژورنال در گزارشی به احتمال برکناری وزیر بهداشت آمریکا پرداختند.

ایزار در توئیت جداگانه ای نوشت: رسانه ها به زیر سوال بردن مبارزه رئیس جمهور آمریکا و دولت او علیه ویروس کرونا ادامه داده و به شکل ناخوشایندی از پاسخ های کل بدنه دولت که تحت رهبری رئیس جمهور انجام شده است، چشم پوشی می کنند.

پولیتیکو نوشت مدتی است مقامات کاخ سفید از شیوه مدیریتی ایزار و مجادلاتش با یکی از مقامات وزارت بهداشت، ناراضی هستند. عده ای از این مقامات، ایزار را به خاطر تعلل در مقابله با ویروس کرونا سرزنش می کنند. اما همین افراد درخصوص احتمال برکناری وی در میانه بحران کرونا ابراز نگرانی کردند.

تا کنون در آمریکا نزدیک به یک میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از 55 هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ترامپ در ماه های گذشته علی رغم هشدار سازمان جهانی بهداشت به کشورها درخصوص بسته شدن دریچه فرصت برای مهار ویروس کرونا، اصرار داشت همه چیز تحت کنترل است و بیماری کووید-19 را به آنفلوانزا تشبیه می کرد.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 987

به "ترامپ احتمال اخراج وزیر بهداشت آمریکا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ احتمال اخراج وزیر بهداشت آمریکا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید