زمانی که از کاخ سفید رفتم کرونا در آمریکا تمام شده بود ، دوز سوم واکسن بازار گرمی تجاریست

به گزارش مجله سامی، رئیس جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از رویکر دولت بایدن در مورد کرونا مدعی شد هنگامی که مقام خود را ترک می کرد، به شیوع این ویروس در آمریکا خاتمه داده شده بود.

زمانی که از کاخ سفید رفتم کرونا در آمریکا تمام شده بود ، دوز سوم واکسن بازار گرمی تجاریست

به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با فاکس بیزینس، مدعی شد زمانی که کاخ سفید را ترک کرد، به همه گیری ویروس کووید 19 در این کشور سرانجام داده شده بود.

ترامپ در حالی این ادعا را عنوان نمود که درست در روز آخری که او در کاخ سفید بود، بالاترین اندازه مرگ و میر در آمریکا گزارش و اعلام شد که در بازه زمانی 24 ساعته، 4 هزار و 400 نفر جان خود را به علت ابتلا به کرونا از دست دادند.

وی در بخشی از سخنان خود در این مصاحبه گفت: اکنون بایدن رئیس جمهور است و عملکرد ضعیفی در قبال ویروس کرونا دارد. کرونا برگشته است، اما زمانیکه من کاخ سفید را ترک کردم کرونا عملا از بین رفته بود؛ اما اکنون می بینید که با گونه دلتا برگشته است.

این در حالیست که در تاریخ 20 ژانویه 2021 (1 بهمن 1399) که آخرین روز حضور ترامپ در کاخ سفید بود، بالاترین اندازه مرگ و میر در آمریکا گزارش شده است.

در تاریخ 19 (30 دی) ژانویه آمریکا 4 هزار و 400 مرگ و میر کرونایی گزارش داد و این به معنای ثبت رکورد جدیدی پس از تاریخ 7 ژانویه (18 دی) در این کشور بود که 4 هزار و 110 نفر جان خود را از دست داده بودند.

روز آخر حضور ترامپ در کاخ سفید تعداد مرگ و میر کرونایی ازمرز 400 هزار نفر عبور نموده بود و در یک روز تعداد مبتلایان 178 هزار و 935 نفر اعلام شد.

دونالد ترامپ در بخشی دیگر از سخنان خود به تصمیم مقامات بهداشتی آمریکا برای تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا هم واکنش داد و گفت: تزریق دوز سوم لزومی ندارد؛ این تنها اقدامی از سوی کمپانی های دارویی برای عایدی بیشتر است.

این درحالیست که ترامپ در همین مصاحبه گفت: واکسن بزنید تا حالتان بهتر گردد. من به همه توصیه می کنم که این کار را انجام دهند.

اما زمانیکه مجری از او پرسید نظرش درباره تزریق دوز تقویتی واکسن چیست، او گفت: این تنها تجارت است و لزومی ندارد. برای من این مثل یک کسب در آمد برای فایزر است. اگر شما تاجر باشید می گویید بگذار یک دوز دیگر هم تزریق کنم، این خودش معادل 10 میلیارد دلار است.

شب گذشته مقامات وزارت بهداشت آمریکا از تمام شهروندان این کشور خواستند تا دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نمایند تا پس از کاهش اثربخشی واکسن، سیستم ایمنی خود را تقویت نمایند.

این مقامات با بیان آن که پس از چند ماه مقاومت این واکسن در مقابل ویروس کووید 19 کاهش می یابد، اعلام کردند: گونه دلتای کرونا در آمریکا شیوع فزاینده ای داشته است و از تمامی شهروندان آمریکا می خواهیم تا 8 ماه پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، دوز سوم آن را هم تزریق نمایند.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1798

به "زمانی که از کاخ سفید رفتم کرونا در آمریکا تمام شده بود ، دوز سوم واکسن بازار گرمی تجاریست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمانی که از کاخ سفید رفتم کرونا در آمریکا تمام شده بود ، دوز سوم واکسن بازار گرمی تجاریست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید