توسعه روابط تجاری ایران و ارمنستان

به گزارش مجله سامی، تهران (پانا) - وزیر صمت گفت که ایران برای توسعه تجارت با ارمنستان در حوزه های لوازم خانگی، مواد غذایی، خودرو، فولاد آمادگی دارد.

توسعه روابط تجاری ایران و ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، واهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان و هیئت همراه با علیرضا رزم حسینی وزیر صمت، معاونان وزیر صمت، عبداللهی رئیس اتاق تعاون و شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران ملاقات کردند.

رزم حسینی در این مراسم توضیح داد: تعاملات تجاری دو کشور در حال گسترش است و ایران برای توسعه تجارت با ارمنستان در حوزه لوازم خانگی، مواد غذایی، خودرو، فولاد و غیره آمادگی دارد.

وزیر ارمنستان هم در این ملاقات بر یاری برای دور زدن تحریم ها و توسعه تجارت در حوزه هایی همچون دخانیات تاکید داشت.

تسهیل مراودات تجاری ایران و ارمنستان و برطرف مسائل تجار

وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان در حاشیه ملاقات با وزیر صمت ایران و امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک، در جمع خبرنگاران بیان نمود: ما در زمینه تجارت متقابل و تولیدات مشترک و ورود ایران به بازار کشورهای دیگر آماده همکاری هستیم.

او اضافه نمود: ارمنستان بازار بزرگی در اختیار دارد و ما آمادگی داریم تا این بازارها را در اختیار تجار ایران قرار دهیم . تجار ایرانی می توانند با همکاری ارمنستان به کشورهای ثالث ورود نمایند.

وزیر اقتصاد ارمنستان بر تسهیل مراودات تجاری و برطرف مسائل تجار دو کشور تاکید نمود و گفت: هر آنچه مربوط به ما باشد برای افزایش مراودات دو کشور به سرعت آن را رسیدگی خواهیم کرد و باور داریم که حل مسائل کوچک می تواند رخداد های بزرگی رقم بزند.

افزایش صادرات ایران به ارمنستان

علیرضا رزم حسینی وزیر صمت هم در جمع خبرنگاران درباره توسعه همکاری های دوجانبه، توضیح داد: صادرات ایران به ارمنستان حدود 300 میلیون دلار است که امضای این تفاهم نامه یاری شایانی در جهت ارتقاء این رقم خواهد نمود. ارمنستان جزو کشورهای اوراسیا است و ارزیابی مثبتی از تجارت با اوراسیا داریم.

او اضافه نمود: طبق تاکید رئیس جمهور باید مذاکرات برای پیوستن به اوراسیا به صورت دائمی انجام بشود که ارمنستان در این حوزه برای توسعه مراودات می تواند یاری شایانی کند.

وزیر صمت با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای توسعه تجارت دو کشور اضافه نمود: حوزه های معادن، مواد غذایی و لوازم خانگی فرصت های مناسبی برای تجار دو کشور در جهت توسعه همکاری های متقابل است.

رزم حسینی توضیح داد: دولت بخش خصوصی دو کشور را برای توسعه مراودات و تجارت در مورد کالاهای دارای توجیه مالی، حمایت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1442

به "توسعه روابط تجاری ایران و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه روابط تجاری ایران و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید