فراوری اکسیژن ساز بیماران کرونایی با حمایت موسسه دانش بنیان برکت

به گزارش مجله سامی، با حمایت موسسه دانش بنیان برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دستگاه های اکسیژن ساز بیماران کرونایی در داخل کشور فراوری می گردد.

فراوری اکسیژن ساز بیماران کرونایی با حمایت موسسه دانش بنیان برکت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، روابط عمومی موسسه دانش بنیان برکت، با توجه به احتیاج مبرم بیماران مبتلا به کرونا به دستگاه های اکسیژن ساز و بای پپ (دستگاه فشار مثبت دوطرفه تنفسی)، فراوری این دستگاه ها در داخل کشور و به شکل کاملا بومی در استان تهران شروع شده است.

بر اساس این گزارش، دستگاه اکسیژن ساز یکی از مهم ترین تجهیزات برای اکسیژن رسانی به بیماران مبتلا به کرونا است. همچنین دستگاه بای پپ (دستگاه فشار مثبت دوطرفه تنفسی) نیز برای بیماران مبتلا به کرونایی استفاده می گردد که ریه هایشان از کار افتاده یا به شدت ضعیف شده است. این دستگاه علاوه بر اکسیژن رسانی، به طور اتوماتیک عمل دم و بازدم را هم انجام می دهد و در واقع به جای ریه بیمار عمل می نماید.

لازم به ذکر است، در بیماری کرونا سطح اکسیژن خون پایین می آید و فرد با مسائل تنفسی روبرو می گردد. در این مرحله ضروری است که عمل اکسیژن رسانی به بیمار با دستگاه انجام گردد.

احتیاج مبرم بیماران کرونایی به دستگاه اکسیژن ساز و ایجاد مسائلی که برای فراوری کمپرسور این دستگاه در خارج کشور ایجاد شده بود، موسسه دانش بنیان برکت ستاد اجرایی فرمان امام را بر آن داشت تا با سرمایه گذاری، فرآیند فراوری این دستگاه را در داخل و به شکل صد در صد بومی شروع کند.

به همین دلیل، شرکت زیست تجهیز دانش پویا با حمایت ها و سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی موسسه دانش بنیان برکت فراوری دستگاه های اکسیژن ساز را شروع نموده است. این شرکت به شکل شبانه روزی و در سه شیفت کاری مشغول فراوری دستگاه اکسیژن ساز است. قیمت دستگاه های اکسیژن ساز داخلی بین 2 تا 3 میلیون تومان ارزان تر از نمونه های معمولی خارج تمام می گردد.

موسسه دانش بنیان برکت همچنین برای تامین دستگاه های بای پپ (دستگاه فشار مثبت دوطرفه تنفسی) مورد احتیاج بیماران کرونایی، علاوه بر فراوری 5 عدد دستگاه در روز در شرایط فعلی، خط فراوری این دستگاه را از ابتدای سال آینده به شکل صد در صد بومی در شرکت زیست تجهیز دانش پویا شروع خواهد نمود. این دستگاه به طور کاملا بومی سازی شده و با امکانات بسیار بالاتر نسبت به نمونه های مشابه خارجی فراوری خواهد شد.

لازم به ذکر است، فعالیت شرکت زیست تجهیز دانش پویا در استان تهران با مشارکت و سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم برای 150 نفر را نیز به همراه داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 876

به "فراوری اکسیژن ساز بیماران کرونایی با حمایت موسسه دانش بنیان برکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری اکسیژن ساز بیماران کرونایی با حمایت موسسه دانش بنیان برکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید