تبدیل شدن اُمیکرون به سویه غالب کرونا در کشور چقدر زمان می برد؟

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در سویه های قبلی مانند دلتا و آلفا از زمان ورود به ایران حدود 100 روز طول کشید تا این سویه به سویه کرونای غالب در کشور تبدیل گردد، اما باتوجه به سرایت پذیری بالای اُمیکرون تا تبدیل شدن به سویه غالب 20 روز طول خواهد کشید.

تبدیل شدن اُمیکرون به سویه غالب کرونا در کشور چقدر زمان می برد؟

سید راشد جزایری یکم دی ماه در قرارگاه استانی مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قدرت سرایت پذیری سویه اُمیکرون موجب ایجاد نگرانی در کشور شده است، اظهار کرد: باتوجه به ورود سویه نو کرونا به کشور باید بحث تزریق دوز سوم واکسن مورد توجه جدی قرار بگیرد، تا به امروز پنج درصد جمعیت استان دوز سوم خود را تزریق نموده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: دپوی واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری مطلوب است، بنابراین از مردم درخواست می گردد برای تزریق واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه کنترل تردد مسافران خارجی به چهارمحال و بختیاری از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان نمود: باید کسانی که سفر خارجی داشته اند و دارای علائم کرونا هستند برای انجام تست اُمیکرون معرفی شوند.

جزایری با تاکید بر اینکه در بحث سلامتی مردم با هیچ کس مسامحه نداریم، گفت: طبق پروتکل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان دانش آموزان، کادر آموزشی و معلمانی که دوز دوم واکسن کرونای خود را تزریق ننموده اند، حق ورود به مدارس را ندارند، اگر در کلاس درسی دو دانش آموز به کرونا مبتلا شد باید کلاس درس تعطیل گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به ویژگی سویه اُمیکرون، شرح داد: در سویه های قبلی مانند دلتا و آلفا از زمان ورود به ایران حدود 100 روز طول کشید تا این سویه به سویه کرونای غالب در کشور تبدیل گردد، اما باتوجه به سرایت پذیری بالای اُمیکرون تا تبدیل شدن به سویه غالب 20 روز طول خواهد کشید.

وی در مورد انجام تست کرونا اُمیکرون، عنوان نمود: از کلیه افرادی که از خارج از کشور به چهارمحال و بختیاری وارد شده اند، یک نفر از افراد خانواده ای که ظرف سه روز به کرونا مبتلا شدند، افراد دارای ضعف ایمنی، افراد بدحال کرونایی و افرادی که به طور ناگهانی فوت نموده اند نمونه اُمیکرون اخذ می گردد و به استان اصفهان که کیت تشخیص موجود است، ارسال می گردد و اگر نمونه به وسیله آزمایشگاه انیستو پاستور تائید شد آن موقع در استان اعلام خواهد شد.

جزایری یادآور شد: اگر در یک جمع یک نفر به سویه اُمیکرون مبتلا باشد، افرادی که حداقل دو ساعت با این فرد در ارتباط باشند به این سویه مبتلا می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2059

به "تبدیل شدن اُمیکرون به سویه غالب کرونا در کشور چقدر زمان می برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل شدن اُمیکرون به سویه غالب کرونا در کشور چقدر زمان می برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید