خبرنگاران 38 درصد بیماران کاشانی مشکوک مبتلا به کووید 19 ترخیص شدند

به گزارش مجله سامی، کاشان- خبرنگاران- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: 316 نفر، به طور تقریبی برابر با 38 درصد بیماران مشکوک به کووید 19 در این منطقه از بیمارستان ترخیص شدند.

خبرنگاران 38 درصد بیماران کاشانی مشکوک مبتلا به کووید 19 ترخیص شدند

سید علیرضا مروجی شامگاه شنبه در نشست خبری اعلام کرد: شمار بستری های مشکوک به بیماری کووید 19 از ابتدا تا به امروز در این منطقه از مرز 800 نفر گذشته است.

وی اضافه نمود: به طور تقریبی از نمونه های ارسالی بین 40 تا 60 درصد مثبت و همچنین بین 40 تا 60 نیز درصد منفی است، یعنی کرونا ندارند اما از ابتدا کسانی که به عنوان بیمار کرونایی بستری می شوند، درمان کرونا را دریافت می نمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان توضیح داد: جواب هایی که به این دانشگاه برمی گردد، ارزش اپیدمولوژیک دارد اما پزشکان و پرستاران بیمارستان ها از نظر انسان دوستی درمان آخر را از همان اول تجویز می نمایند و جواب هایی که با تاخیر می آیند، هیچ تاثیری در فرایند درمان بیماران ندارد و آمار بیماران در دوران پس از کرونا بررسی خواهد شد.

وی در خصوص موارد مثبت این بیماری در منطقه کاشان نیز تشریح کرد: قرار شده است در کشور موارد مثبت را دکتر کیانوش جهانپور به صورت استانی اعلام کند و سامانه نیز چون هم اکنون امور آن را انجام نمی دهیم، به روز نیست اما این مشکل به مرور رفع میگردد.

وی توضیح داد: با تاسف بعضی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برخلاف این قانون عمل نموده و موارد را در اختیار خبرنگاران می گذارد و به همین جهت مشکلاتی پیش آمده است.

مروجی اضافه نمود: مهمترین مشکل این بیماری فقط مرگ و میر نیست، چون حتی اگر 2 درصد و یک درصد هم در نظر بگیریم، زیاد است زیرا حتی جان یک نفر نیز برای ما بسیار عزیز است.

به گفته وی، این بیماری در کنار مرگ و میر، موضوع ناتوانی هایی است که ایجاد و مردم را خانه نشین نموده و به هرشکلی غیبت از کار دارند و به همین جهت مهم شده است.

وی یادآور شد: ترس زیاد به باور روانشناسان تبدیل به بی تفاوتی میگردد و بی خیالی بیش از حد نیز خوب نیست چون مردم توجه نمی نمایند.

مروجی اعلام کرد: می خواهیم با یاری اصحاب رسانه برخورد منطقی با این بیماری در شهر داشته باشیم، یعنی نه ترس زیاد و نه بی خیالی که به همه آسیب برساند.

نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا در منطقه کاشان نیز اعلام کرد: تمام موارد بستری در بیمارستان ها و همچنین فوتی ها نباید به عنوان بیماران کرونایی تلقی گردد چون روزهای عادی نیز مردم به بیمارستان مراجعه مینمایند یا بیمارستانها فوتی نیز داشتند.

محمد توکلی، از راه اندازی 6 درمانگاه شبانه روزی در منطقه کاشان اطلاع داد و گفت: در این درمانگاه ها، پزشکان بیماران را معاینه میکند و افرادی که شدید مشکوک به بیماری کووید 19 باشند را به بیمارستان شهید بهشتی کاشان ارجاع میدهند.

وی توضیح داد: این امر بار بسیار مهمی از اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان کم خواهد نمود و درمانگاه های تامین اجتماعی نیز تا ساعت 12 آماده پذیرش هستند و بیماران مشکوک به کرونا را به بیمارستان شهید بهشتی ارجاع خواهند داد و اگر احتیاج باشد، ساعت کاری این درمانگاهها نیز افزایش خواهد یافت.

نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا در منطقه کاشان نیز به قدرت سرایت زیاد کووید 19 اشاره نمود و اظهارداشت: این بیماری در آن واحد می تواند سه یا چهار نفر را مبتلا کند.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع کرونا را شکست خواهیم داد، اضافه نمود: نمودارهای ما در کشور به سمت امیدبخشی پیش میرود، تعداد مراجعات بالا، کار بهداشت و درمان را بسیار زیاد نموده است و کارکنان درمان دچار فرسایش می شوند.

نماینده وزیر بهداشت، خبرنگاران را افراد تاثیرگذار در جامعه دانست و بر اطلاع رسانی صحیح و شفاف در خصوص بیماری کووید 19 تاکید نمود و گفت: بخشی از اطلاع رسانی ضعف دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید جانفشانیها و رشادتهای کارکنان بیماستانها را به مردم اطلاع رسانی نمایند، از آنان خواست رسالت خود را در تشویق و ترغیب خیران برای یاری رسانی به بیمارستانها انجام دهند.

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث فرمانداری ویژه کاشان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مردم ماسک و دستکش های آلوده را در زباله قرار بدهند، از شهفرایندان خواست زباله ها را بین سات 21 تا 24 شب بیرون بگذارند تا از سوی کارگران شهرداری جمعآوری گردد.

جواد مزروعی همچنین از تعطیلی تمام مرکزهای گردشگری اطلاع داد و گفت: این مهم به علت آن است که شاید خود مسافر مشکوک به بیماری کووید 19 باشد و احتمال سرایت آن به مردم را دارد و اگر مسافر سالم باشد، شاید در این منطقه آلوده گردد.

وی همچنین در خصوص کمبود ماسک با توجه به احتیاج روزانه 500 هزار ماسک تشریح کرد: روزانه به طور تقریبی 200 هزار ماسک برای 23 شهرستان در اختیار استان اصفهان قرار می گیرد، در صورتی که در شهرستان کاشان روزانه 100 هزار عدد ماسک توزیع می گردد.

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث فرمانداری کاشان توضیح داد: درتلاش هستیم تعداد شرکت های تولیدی ماسک را در این منطقه را افزایش دهیم.

بیماری ویروسی کرونا 2019 (COVID-19) نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از 50 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی با مشارکت شهفرایندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

سامانه تلفنی با خط تماس فوری به شماره 3113 آماده ارایه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که احساس می نمایند علایم مشکوک به بیماری ویروسی کرونا دارند.

جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران وبیدگل زیر پوشش بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 856

به "خبرنگاران 38 درصد بیماران کاشانی مشکوک مبتلا به کووید 19 ترخیص شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 38 درصد بیماران کاشانی مشکوک مبتلا به کووید 19 ترخیص شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید