تولید 28 میلیون تن فولاد در سال جاری

به گزارش مجله سامی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخش فولاد تا پایان امسال به تولید 28 میلیون تن می رسیم که بر این اساس، صادرات 6 ماهه این صنعت نیز به بیش از 6 میلیون تن رسیده است.

تولید 28 میلیون تن فولاد در سال جاری

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور گفت: با توجه به دانش داخلی و بومی سازی های اجرا شده در بخش معدن و صنایع معدنی، این بخش در برابر تحریم ها کمتر آسیب دیده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در صنعت فولاد، از نظر دانش فنی رشد مطلوبی داشته ایم. در این میان، فناوری پِرد در تولید آهن اسفنجی از جمله این توانمندی ها است.

وی ادامه داد: هر گردهمایی که موجب تعامل صاحبان تکنولوژی و صاحبان صنعت شود، موجب ارتقای این بخش خواهد شد.

غریب پور با اشاره به اینکه ایمیدرو سال جاری با دانشگاه های معتبر کشور و جهاد دانشگاهی قرارداد هایی برای بومی سازی منعقد کرده است، اعلام کرد: در نیمه نخست سال جاری، 18 طرح تحقیقاتی که 2 برابر سال گذشته بوده، اجرایی کرده است.

وی ادامه داد: موسسه یونیدرو (مشترک ایمیدرو و دانشگاه تهران) جشنواره اینوماین را با هدف گسترش ایده های ارزش آفرین برگزار می کند. وی ادامه داد: همکاری با دانشگاه ها، برای توسعه فعالیت های استارتاپی بخش دیگری از همکاری ها است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به فرایند فعالیت ها در رنجیره معدن و صنایع معدنی، شرح داد: طی سال جاری، در همه بخش های زنجیره معدن و صنایع معدنی از اکتشاف، استخراج و فرآوری رشد داشته ایم.

وی افزود: در بخش فولاد تا خاتمه سال جاری به تولید 28 میلیون تن می رسیم. همچنین صادرات 6 ماهه این صنعت نیز به بیش از 6 میلیون تن رسید.

غریب پور اذعان داشت: فرایند استخراج و تولید سنگ آهن در کشور صعودی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 630

به "تولید 28 میلیون تن فولاد در سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید 28 میلیون تن فولاد در سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید