جزئیات کنکور 1402 به زودی اعلام می گردد ، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو پزشکی در کنکور سال جاری

به گزارش مجله سامی، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

جزئیات کنکور 1402 به زودی اعلام می گردد ، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو پزشکی در کنکور سال جاری

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

جزئیات زمانبندی و تعداد سوالات کنکور سراسری 1401 منتشر شد

کنکور 1401 از صبح چهارشنبه 8 تیرماه شروع می گردد و آخرین نوبت آزمون در صبح شنبه 11 تیرماه برگزار خواهد شد. جمع داوطلبان کنکور 1401 تعداد یک میلیون و 488 هزار و 959 نفر است که از این تعداد 914 هزار و 954 نفر زن و 574 هزار و 5 نفر مرد هستند. بیشترین آمار ثبت نام نماینده متعلق به گروه علوم تجربی با 574 هزار و 472 نفر است. در کنکور 1401 هر دفترچه ای پاسخنامه مجزا دارد و پاسخنامه دروس عمومی از دروس تخصصی جدا شده است.

سیاست های کنکور 1402 تا نیمه دوم خرداد اعلام می گردد

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش درباره فرایند اعمال قانون در کنکور سال آینده، گفت: طبق روال، سازمان سنجش آموزش کشور یک سال قبل از برگزاری کنکور باید شرایط و شرایط را اعلام کند؛ بنابراین از شورای سنجش و پذیرش دانشجو و همه مبادی ذیربط خواستیم تا نیمه دوم خردادماه سیاست ها را برای کنکور سراسری سال آینده به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نمایند.

مهلت ثبت نام آزمون وکالت تمدید شد

علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه تا به امروز بیش از 59 هزار و 400 نفر در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری ثبت نام کردند، گفت: داوطلبان تا سرانجام روز یکشنبه 15 خرداد ماه فرصت دارند با مراجعه با سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام در این اقدام نمایند.

کلید اولیه آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال 1401 منتشر شد

محمدمهدی نوروز شمسی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از انتشار کلید اولیه آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی 1401 اطلاع داد و گفت: داوطلبان در روز های 10 تا 14 خرداد می توانند اعتراض به سوالات آزمون را ارسال نمایند. آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال 1401 در 34 حوزه امتحانی برای 43 رشته و 11 مجموعه در دانشگاه های علوم پزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روز های 5 و 6 خرداد برگزار گردید.

آیین نامه افزایش ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی

باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو پزشکی در کنکور امسال قطعی اعمال شده است و عدد 9 هزار و 600 نفر در دفترچه امسال خواهد آمد. وزارت بهداشت در موعد مقرر آیین نامه افزایش ظرفیت پزشکی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال نموده است. افزایش ظرفیت دندانپزشکی هم در ستاد نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی مراحل کار کارشناسی را طی می نماید، با توجه به این موضوع وزارت بهداشت در اجرای قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی در افزایش ظرفیت پزشکی، دندانپزشکی و دستیاری پزشکی هیچ تعللی انجام نداده است.

فرصت ارسال مدارک سهمیه منطقه ها محروم در آزمون دستیاری تمدید شد

داوطلبان متقاضی سهمیه منطقه ها محروم در چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در فرم ثبت نام خود متقاضی استفاده از سهمیه بومی منطقه ها محروم بوده اند و در بازه زمانی اعلام شده پیروز به تکمیل مدارک خود نشده اند، می توانند از روز دوشنبه 16 خرداد تا روز چهارشنبه 18 خرداد با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ارسال نقص مدارک سهمیه بومی منطقه ها محروم خود اقدام نمایند.

مهلت ثبت نام مصاحبه آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری دانشگاه پیغام نور تمدید شد

محسن حیدری مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیغام نور گفت:با توجه به درخواست های مکرر داوطلبان، کلیه معرفی شدگان مصاحبه آزمون نیمه متمرکز دکتری دانشگاه پیغام نور تا سرانجام وقت اداری روز دوشنبه 16 خردادماه امسال فرصت دارند با مراجعه به سامانه مدد به آدرس اینترنتی https://madad.pnu.ac.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

ثبت نام شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شروع شد

با اعلام مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان راه یافته به مرحله مصاحبه علمی به منظور شرکت در مصاحبه می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس http://azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. این ثبت نام تا روز شنبه 21 خرداد ماه ادامه دارد.

نتایج آزمون Ept خردادماه 1401 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

نتایج آزمون Ept خردادماه 1401 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد. کلیه داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به نشانی English.iau.ac.ir/ept از نتیجه این آزمون آگاهی یابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2122

به "جزئیات کنکور 1402 به زودی اعلام می گردد ، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو پزشکی در کنکور سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات کنکور 1402 به زودی اعلام می گردد ، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو پزشکی در کنکور سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید