خبرنگاران آمریکا: با چین درباره ایران تعامل داریم

به گزارش مجله سامی، نیویورک- خبرنگاران- سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به واکنشِ واشنگتن به توافق راهبردی ایران و چین گفت با پکن در قالب 1+5 درباره ایران تعامل داریم.

خبرنگاران آمریکا: با چین درباره ایران تعامل داریم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، جن ساکی روز دوشنبه در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به اینکه جو بایدن نسبت به توافق راهبردی ایران و چین ابراز نگرانی نموده است، آیا برای آوردن ایران به میز مذاکره تحریم جدیدی را تحت آنالیز دارید، اضافه نمود: این موضوع فعلا تحت آنالیز نیست.

وی ادامه داد: ما بر بازگشت به رویکرد دیپلماتیک و مشارکت با اعضای 1 + 5 امیدوار و متمرکز هستیم و البته چین عضوی از آن است.

سخنگوی کاخ سفید در عین حال اظهار کرد: ما البته اطمینان حاصل خواهیم کرد که هرگونه تحریمی که لازم باشد، به اجرا درآید اما در این برهه از زمان هنوز توافق خاصی را در این زمینه آنالیز ننموده ایم.

ساکی تاکید نمود: رویکرد ما همان است و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.

وی نتوانست توضیحی بر چرایی سال ها نگرانی بایدن از توافق ایران و چین ارائه دهد.

سند همکاری های ایران و چین روز شنبه به امضای محمد جواد ظریف و وانگ یی وزیران خارجه ایران و چین رسید.

سابقه این سند به سفر رسمی شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین به تهران برمی شود که در جریان آن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با صدور بیانیه ای، سطح روابط دو کشور را به مشارکت جامع راهبردی ارتقاء دادند و به پیشنهاد طرف ایرانی به منظور تنظیم روابط بلندمدت در بازه زمانی 25 ساله با چین، طرفین در بند 6 بیانیه مذکور تمایل و آمادگی خود برای رایزنی و مذاکره جهت انعقاد سند همکاری بلندمدت را اعلام کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1641

به "خبرنگاران آمریکا: با چین درباره ایران تعامل داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا: با چین درباره ایران تعامل داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید