خبرنگاران اصناف شهر یزد علیه بیماری کووید 19 آموزش دیدند

به گزارش مجله سامی، یزد- خبرنگاران - کارشناس مواد غذایی مرکز بهداشت یزد گفت: جمعی از گروه های بهداشت سلامت با حضور در بعضی مغازه ها در 10 شهرستان استان نسبت به ارائه آموزش حضوری به فروشندگان در چارچوب پیشگیری از بیماری کووید 19 اقدام کردند.

خبرنگاران اصناف شهر یزد علیه بیماری کووید 19 آموزش دیدند

نقی زمانی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: این افراد با حضور در مغازه ها به صورت چهره به چهره و عملی به تشریح چگونگی رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با این بیماری پرداختند.

وی ادامه داد: شیوه چگونگی تعامل با مشتریان و رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از انتقال و سرایت ویروس از مهمترین فعالیت های این گروه هاست.

کارشناس بهداشت سلامت استان یزد اظهار کرد: در این طرح بر خرید و فروش نکردن با دریافت اسکناس و همچنین تمرکز بر استفاده از کارت بانکی آموزش داده شد.

زمانی اعلام کرد: استفاده کارت عابر بانک از سوی مشتری از جمله مسائلی است که این گروه ها به صاحبان صنف های مختلف توصیه کردند.

وی اظهار کرد: نحوه دقیق ضدعفونی مغازه ها، ارائه خوردنی های پاستوریزه و کیفیت ورود وسایل خریداری شده به خانه باید مدنظر قرار گیرد.

کارشناس مواد غذایی بهداشت سلامت استان گفت: به خاطر اهمیت موضوع آموزش حضوری صنوف در همه مناطق با همکاری کسبه ادامه می یابد.

زمانی یادآور شد: برای پیشگیری از بیماری ها به خصوص کرونا اگر همه آموزش های لازم را بدانند و عمل نمایند بسیاری از مسائل برطرف می شود.

اسنان یزد افزون بر 50 هزار واحد صنفی دارد.

مبتلایان به بیماری کووید -19 در استان یزد تا ظهر روز یکشنبه به 87 نفر رسید که 13 نفر جان جان خود را از دست دادند.

به گفته دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ظهر دیروز تا امروز یکشنبه و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 743 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری به 6 هزار و 566 نفر رسید.

وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته، 49 نفر از مبتلایان جدید کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 194 مورد رسید.

وی اظهار کرد: بیش از 80 درصد اقدام برای کنترل ویروس کرونا به مردم و جامعه بر می شود، مداخله نظام سلامت بر اساس همه الگوهای جهانی حدود 20 درصد کار را شامل می شود و مردم باید شرایط را درک نموده و با خود مراقبتی و دیگر مراقبتی، به نظام سلامت یاری نمایند.

در نظام سلامت رویکرد ما اقناعی است و اگر اقلیتی در جایی نخواهند نکات بهداشت عمومی و توصیه ها را رعایت نمایند، می توان از ابزارهای قانونی استفاده کرد. آمار و اطلاعات روزانه نیز برای ایجاد هوشیاری نسبی و افزایش آگاهی عمومی ارائه می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: همچنان استان تهران در صدر ابتلا به ویروس کرونا واقع شده است و بعد از آن استان های قم، گیلان، مازندران و اصفهان بیشترین موارد ابتلا را دارند. از مردم می خواهیم به سفر نروند. امن ترین مکان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس منازل و خانه های افراد است. امیدواریم هر عضو خانواده به عنوان یک سفیر سلامت و هر خانه یک پایگاه سلامت باشد.

استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 87 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها زندگی می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 858

به "خبرنگاران اصناف شهر یزد علیه بیماری کووید 19 آموزش دیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اصناف شهر یزد علیه بیماری کووید 19 آموزش دیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید