خبرنگاران دامپزشکی اردبیل در ماه مبارک رمضان آماده باش است

به گزارش مجله سامی، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از آماده باش اداره کل دامپزشکی استان به صورت تمام وقت در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

خبرنگاران دامپزشکی اردبیل در ماه مبارک رمضان آماده باش است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

صادق صالحی افزود: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی همزمان با شروع ماه مبارک رمضان با ساماندهی 28 اکیپ ثابت و سیار در قالب 45 پرسنل فنی و متخصص در بازرسی گوشت شروع شده و تا سرانجام ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: در این ایام میزان تقاضا برای تامین فرآورده های خام دامی و گوشت قرمز و سفید افزایش می یابد و شهروندان باید فرآورده های خام دامی موردنیاز را بصورت بسته بندی و از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.

وی ادامه داد: شهروندان باید به هنگام خرید به تاریخ تولید ، تاریخ انقضاء ، مهر بهداشتی دامپزشکی و لیبلی که بدین منظور بر روی لاشه های دامی استحصالی از کشتارگاه ها الصاق

می شود، دقت کنند.

صالحی گفت: در شرایط فعلی و در راستای سلامت همگان مسوولیت های دامپزشکی مضاعف شده و مردم می توانند به عنوان شهروند ناظر دامپزشکی با مشاهده موارد مشکوک در تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی همیار دامپزشکی بوده و این موارد را گزارش کنند.

وی افزود: گزارش های موارد مشکوک در اسرع وقت رسیدگی و مراتب با تشکیل پرونده های تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بر ضرورت بهداشت و سلامت عمومی جامعه تاکید و به شهروندان اطمینان داد گوشت قرمز و سفید و آلایش خوراکی دامی که پس از عبور از چرخه نظارتی دامپزشکی وارد بازار مصرف می شود از هر نظر سالم و بهداشتی است.

صالحی با اشاره به اینکه طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به صورت مستمر در استان انجام می شود، گفت: سال جاری با اجرای طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز ، 20 هزار کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیربهداشتی و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

وی اظهارکرد: 30 مورد تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی گفت: فاز دوم اجرای این طرح در ایام رمضان شروع شده و همه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان فرآورده های خام دامی باید از قوانین بهداشتی دامپزشکی تمکین کنند.

صالحی با هشدار جدی به فرصت طلبان ، سودجویان و متخلفان حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه افزود: از هیچ تخلفی چشم پوشی نکرده و متخلفان را بدون اغماض به مراجع قضایی معرفی می کنیم.

به گفته مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل ، از ابتدای سال جاری بیش از 5100 مورد از مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در استان بازدید بهداشتی شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 995

به "خبرنگاران دامپزشکی اردبیل در ماه مبارک رمضان آماده باش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دامپزشکی اردبیل در ماه مبارک رمضان آماده باش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید