خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در آفریقای جنوبی به بیش از یک میلیون نفر رسید

به گزارش مجله سامی، تهران- خبرنگاران- تعداد مبتلایان تایید شده به کووید-19 در آفریقای جنوبی به بیش از یک میلیون نفر رسید.

خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در آفریقای جنوبی به بیش از یک میلیون نفر رسید

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش روز دوشنبه روزنامه گاردین، به گفته کارشناسان نوع جدید ویروس کرونا در این کشور که 501.V2 نام دارد، مسری تر است و به سرعت در بسیاری از مناطق شایع شده است.

سیریل راماپوسا رییس جمهوری آفریقای جنوبی خواهان جلسه اضطراری شورای فرماندهی ویروس کرونا شد.

این هشدار در حالی اعلام شد که کره جنوبی جدیدترین کشور است که موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را که گمان می رود منشا آن از انگلیس باشد، شناسایی نموده است.

با توجه به این که ظرفیت بیمارستان های آفریقای جنوبی برای پذیرش بیمار رو به اتمام است و در حال حاضر نشانه ای از اوج دریافت ویروس جدید وجود ندارد، رییس جمهوری آفریقای جنوبی تصمیم گرفته است که بازگشت به تدابیر محدودکننده را برای کاهش سرعت گسترش این بیماری اعلام کند.

انگلیس روز 14 دسامبر (24 آذر)، گونه جدیدی از ویروس کرونا را به نام VUI-202012/01 شناسایی کرد که گفته می گردد 70 درصد بیشتر از سایر گونه های این ویروس مسری است.

اما گونه جدید کشف شده در آفریقای جنوبی موسوم به 501.V2، بیش از گونه انگلیسی دچار جهش شده و اکنون ویروس غالب این کشور محسوب می گردد.

سومین گونه از این ویروس نیز با عنوان P681H در نیجریه شناسایی شده است. نوع جهش این ویروس با 2 گونه قبلی متفاوت است و ظاهرا سرعت انتشار آن نیز از این گونه های جدید دیگر کمتر است.

با وجود این هیچ یک از گونه های جدید مرگ بارتر از گونه های قبلی نبوده و هنوز مقاومت آنها در برابر واکسن تعیین نیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1375

به "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در آفریقای جنوبی به بیش از یک میلیون نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در آفریقای جنوبی به بیش از یک میلیون نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید