خبرنگاران نخست وزیر ژاپن به دنبال برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی

به گزارش مجله سامی، پکن- خبرنگاران- آبه شینزو نخست وزیر ژاپن ابراز امیدواری کرده است که در خلال دوران ریاستش بر حزب حاکم اصلی لیبرال دموکرات، یک همه پرسی ملی بر سر اصلاح قانون اساسی کشور به انجام برساند.

خبرنگاران نخست وزیر ژاپن به دنبال برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی

به گزارش خبرنگاران از تلویزیون ژاپن، آبه در یک برنامه آنلاین همچنین با اشاره به ضرورت اصلاح قانون اساسی کشورش گفت تمام تلاش خود را برای بازبینی قانون اساسی ژاپن بکار خواهد گرفت.

نخست وزیر ژاپن پیشتر نیز با اشاره به اینکه اصلاح قانون اساسی باعث افتخار ارتش و نیروهای نظامی و خود تدافعی این کشور است تاکید کرده بود وقت آن رسیده است که تعاریف تازه ای برای ارتش داشته باشیم و به نظامیان با اصلاح قانون اساسی افتخار بدهیم.

او گفت: این وظیفه سیاستمداران است تا محیط جدید برای نظامیان ایجاد کنند و به آنها حس غرور بدهند.

در واکنش به این برنامه ژاپن، کره شمالی می گوید اصلاح قانون اساسی ژاپن حرکتی نظامی گرایانه و بسیار خطرناک محسوب می شود و نشانه ای آشکار از توسعه طلبی نظامی این کشور با هدف اعزام نظامیان به خارج از کشور است.

آبه پیشتر چندین بار در مقاطع و محافل مختلف اعلام کرده بود هرگز از برنامه تجدید نظر در قانون اساسی و اجرای برنامه ژاپن نو چشم پوشی نمی کند و می خواهد کشوری سرشار از امید به نسل های آینده تحویل دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1095

به "خبرنگاران نخست وزیر ژاپن به دنبال برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر ژاپن به دنبال برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید