صندوق پاسخ به کووید-19 توسط آسه آن تشکیل شد

به گزارش مجله سامی، وزیران امور خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) برای تاسیس صندوق پاسخ آسه آن به کووید-19 با هدف مبارزه با شیوع کرونا در این منطقه، به توافق رسیدند.

صندوق پاسخ به کووید-19 توسط آسه آن تشکیل شد

خبرگزاری اوآنا به نقل از برناما، وزارت امور خارجه تایلند روز جمعه با صدور بیانیه ای گفت این موضوع یکی از نتایج بیست و پنجمین نشست شورای هماهنگی آسه آن است که به صورت وبینار (تله کنفرانس) برگزار شد.

دان پرامودوینای (Don Pramudwinai) وزیر امور خارجه تایلند و همتایان او از کشورهای عضو آسه آن شامل هشام الدین حسین وزیر خارجه مالزی در این وبینار شرکت داشتند.

وزارت امور خارجه تایلند گفت که امکانات این صندوق برای خرید تجهیزات پزشکی و تحقیقات حمایتی درباره درمان و تولید واکسن کرونا استفاده خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، تمام وزیران خارجه کشورهای عضو آسه آن برای تشریک مساعی به منظور تقویت همکاری ها جهت مبارزه با کرونا در منطقه جنوب شرقی آسیا توافق داشتند. این وزیران همچنین درباره تدابیر لازم برای مهار ویروس کرونا بحث و رایزنی کردند.

وزیران خارجه کشورهای عضو آسه آن همچنین برای کاهش تاثیرات اجتماعی - اقتصادی کرونا از جمله از طریق پیشنهاد یک طرح احیای اقتصادی با هدف هموار کردن راه برای بازگشت به زندگی عادی توافق کردند.

این وزرا همچنین درباره مقدمات برگزاری نشست ویژه آسه آن +3 در روز 14 آوریل (26 فروردین) تبادل نظر کردند.

آسه آن + 3 در بر گیرنده 10 کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، ویتنام، کامبوج، اندونزی، لائوس و برونئی دارالسلام) بعلاوه چین، ژاپن و کره جنوبی است. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 948

به "صندوق پاسخ به کووید-19 توسط آسه آن تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق پاسخ به کووید-19 توسط آسه آن تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید