خبرنگاران نظارت های مرزی جدید فرانسه در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا

به گزارش مجله سامی، تهران - خبرنگاران -دولت فرانسه روز یکشنبه در پی اعلام افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، تدابیر نظارتی مرزی جدیدی را برای مقابله با شیوع بیماری کووید -19 به کار بسته است تا مجبور به قرنطینه سراسری کشورش نشود.

خبرنگاران نظارت های مرزی جدید فرانسه در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، پس از شروع فرایند کُند واکسیناسیون در فرانسه، مقام های بهداشتی این کشور اعلام کردند یک میلیون نفر تا روز شنبه واکسینه شده اند.

خبرگزاری فرانسه در این زمینه نوشت: افزایش آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، این نگرانی را به بار آورده که شاید فرانسه احتیاج به یک قرنطینه کامل دیگر داشته باشد؛ امری که می تواند به کسب و کارها و زندگی روزانه مردم آسیب های جدی تری وارد کند.

از این رو، از روز یکشنبه افرادی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از راه هوایی یا دریایی وارد فرانسه می شوند، باید نتیجه منفی آزمایش کرونای خود را که طی 72 ساعت گذشته گرفته شده است، در دست داشته باشند.

این الزام از اواسط ماه ژانویه (اواخر دی) در خصوص مسافران ورودی از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا به کار گرفته شده است. اما مسافرانی که از اتحادیه اروپا و از راه زمینی وارد فرانسه می شوند، از جمله کارگرانی که از مرز فرانسه عبور می نمایند، به آزمایش منفی احتیاجی ندارند.

هر هفته حدود 62 هزار نفر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد فرودگاه ها و بنادر دریایی فرانسه می شوند.

وزارت بهداشت فرانسه روز شنبه گزارش داد که در 24 ساعت گذشته، 23 هزار و 924 مورد جدید ابتلا به کووید - 19 و 321 مرگ و میر جدید ناشی از ابتلا به این بیماری ثبت شده و در مجموع شمار فوت شدگان به 72 هزار و 877 نفر رسیده است.

شمار کلی بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های فرانسه نیز روی رقم 25 هزار و 800 نفر ایستاده است که حدود 2 هزار و 900 نفرشان در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

در همین حال، ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه گفت که تا روز شنبه، یک میلیون نفر در این کشور واکسینه شده اند. تمرکز عملیات واکسیناسیون در وهله نخست بر افراد بالای 75 سال در خانه های سالمندان و کارمندان بهداشت و درمان بیش از 50 سال معطوف است.

آگنس پانیر روناچر وزیر اقتصاد فرنسه نیز گفت اطمینان دارد فرانسه به هدف خود برای واکسینه کردن 15 میلیون نفر تا انتها ماه ژوئن (تیر) دست می یابد.

در این میان، الیویه وران وزیر بهداشت فرانسه هشدار داد چنانچه تدابیر فعلی از جمله منع رفت و آمد سراسری ناکافی باشد، قرنطینه بعدی منتفی نخواهد بود.

از سال 2020، فرانسه دو بار قرنطینه سراسری شد؛ اولین بار از ماه های مارس و می (اسفند 98 تا خرداد 99 و دومین بار از اکتبر تا دسامبر (مهر تا دی) بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1426

به "خبرنگاران نظارت های مرزی جدید فرانسه در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نظارت های مرزی جدید فرانسه در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید