خبرنگاران هاشمیان: اگر قسمت باشد در خدمت تیم ملی هستم

به گزارش مجله سامی، تهران- خبرنگاران- مربی تیم فوتبال در خصوص ادامه همکاری با تیم ملی فوتبال گفت: برای حضور در کادر فنی تیم ملی شرایط خودم را دارم چرا که 9 ماه است هیچ حقوقی از فدراسیون فوتبال نگرفتم و بابت وسایلی هم که خریدم از فدراسیون طلب دارم اما اگر قسمت باشد در خدمت تیم ملی خواهم بود.

خبرنگاران هاشمیان: اگر قسمت باشد در خدمت تیم ملی هستم

وحید هاشمیان امروز (دوشنبه) در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص برگزاری جلسه با مسوولان فدراسیون فوتبال برای ادامه همکاری با تیم ملی اضافه نمود: از 9 ماه پیش که فدراسیون و مارک ویلموتس از من برای همکاری دعوت کردند، کارم را آغاز کردم. از این بابت بسیار راضی هستم، چرا که کار کردن در باشگاه بیشتر یک قرارداد مالی و تعهد کاری است اما قرارداد با تیم ملی، قلبی و معنوی است. راضی کردن مردم به طور حتم باعث راضیی بسیاری از ایرانیان می گردد به این خاطر من کار کردن در تیم ملی را دوست داشتم. در گذشته پیشنهادات بسیار خوب برای سرمربیگری از تیم های لیگ رجحان داشتم که قبول نکردم. تیم ملی جوانان را قبول نکردم اما در آن مقطع شرایطی پیش آمد که حس کردم، می توانم تجربه بیش از یک دهه بازی در فوتبال آلمان، اخذ تمام مدارک معتبر مربیگری آلمان و طی کردن مراحل مختلف مربیگری را در اختیار جوانان ایران قرار دهم.

مربی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد: در آن مقطع مسائل حاشیه ای مانند وارد کردن پول ویلموتس پیش آمد که موجب شد که تیم ملی ما نتایج چندان خوبی را نگیرد و در نهایت ویلموتس هم جدا گردد.

وی در خصوص اینکه چرا فدراسیون به او پرداختی نداشته، گفت: متاسفانه از فدراسیون اعلام شد که قرارداد تمام اعضای کادر فنی به یورو پرداخت شد این در حالی بود که قرارداد من به ریال بود و 9 ماه هم از آن گذشته و ریالی هم نگرفتم. بابت وسایلی هم که خریدم از فدراسیون طلب دارم. شرایط و فشار مالی کشور را درک می کنم. به خاطر همین هیچ صحبتی در خصوص حقوق نکردم. مسوولان همانطور که به خارجی ها اهمیت می دهند به مربیان داخلی هم اهمیت بدهند. کادر فنی نوجونان و جوانان ما هم هیچ دریافتی از فدراسیون نداشته اند. مقداری از پول ایران در فیفا است که اگر آن پول آورده می شد، شاید بسیاری از مسائل حل می شد.

هاشمیان در خصوص اختلاف مربیان ایرانی و خارجی توضیح داد: اعتقاد دارم وقتی توانایی پرداخت پول به خارجی نداریم. مربیان خارجی هم به شرایط پول نگرفتن عادت ندارند و می فرایند. اگر می خواهیم مربی خارجی بیاوریم باید ببینیم که پولش را داریم یا خیر. به نظر من مدیریت در شرایط فعلی نقش مهمی دارد و انعقاد قرارداد با مربیان گران قیمت خارجی بسیار سخت است.

وی در خصوص اینکه آیا درست است که مبلغ قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران 3 میلیون یورو بود، گفت: من اطلاعی در خصوص مسائل قراردادی ندارم و تنها جایی که من می رفتم مرکز ملی فوتبال بود و هیچ اطلاعی در خصوص مسائل مختلف ندارم.

هاشمیان در خصوص ادامه همکاری با تیم ملی اضافه نمود: هر مربی دوست دارد کادر خودش را بیاورد. هنگامی که اسکوچیچ آمد فدراسیون فوتبال دوست داشت همکاری ما ادامه داشته باشد. من هم برای خودم شرایطی دارم. اگر بدانم که می توانم به تیم ملی کشورم یاری کنم حتما می مانم اما اگر ببینم نمی توانم، می روم. اگر قسمت باشد می مانم و به کارم ادامه می دهم.

وی اضافه نمود: بیماری کرونا هم که آمد شرایط را به طور کل تغییر داد و برنامه بازی ها هم به طور حتم تغییر می نماید. این مساله هم در ادامه همکاری من با تیم ملی ربط دارد.

مربی تیم ملی فوتبال در خصوص انتخاب اسکوچیچ و آیا او می تواند با تیم ملی پیروز باشد، توضیح داد: این را بهتر است مسوولانی که او را انتخاب کردند جواب دهند. به طور حتم کسانی که او را انتخاب کردند جواب بهتری دارند. فوتبال قابل پیش بینی نیست. چه کسی فکرش را می کرد ویلموتس در همان مسابقات ابتدایی پیروز نباشد؟

وی همچنین در سرانجام با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: باید از پزشکان و پرستاران که گذشت و فدراکاری وصف ناپذیری از خود نشان می دهند تا دیگران را نجات دهند، باید تشکر کنم. کار آنها جای تقدیر دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 879

به "خبرنگاران هاشمیان: اگر قسمت باشد در خدمت تیم ملی هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هاشمیان: اگر قسمت باشد در خدمت تیم ملی هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید