خداحافظی اسطوره موتورسواری دنیا از مسابقات موتوجی پی

به گزارش مجله سامی، خبرگزاری خبرنگاران- مسابقه اصلی موتوجی پی اسپانیا امروز برگزار گشت و در پایان این پکو بگنایا بود که فاتح این گرندپری شد.

خداحافظی اسطوره موتورسواری دنیا از مسابقات موتوجی پی

به گزارش خبرنگاران، مسابقه اصلی موتوجی پی والنسیای اسپانیا از ساعت 16:30 در پیست ریکاردو تورمو برگزار گشت که در نهایت این پکو بگنایا، موتورسوار هوندا بود که توانست مسابقه را زودتر از سایرین و در مدت زمان 41:15.481 طی کند و قهرمان این مسابقات شود. پس از بگنایا، خورخه مارتین در رتبه دوم قرار گرفت. در رتبه سوم نیز شاهد حضور جک میلر بودیم. گفتنی است، مسابقات این فصل با قهرمانی کلی فابیو کوارتارارو خاتمه یافته بود.

21 روز پیش بود که مسابقه اصلی موتوجی پی امیلیا رومانیا در پیست میزانو ورلد برگزار گشت که در نهایت این مارک مارکز، موتورسوار هوندا بود که توانست 27 دور را در مدت زمان 41:52.830 طی کند و قهرمان شود اما نکته اصلی این مسابقه قهرمانی مارکز در این مسابقه نبود. با حادثه ای که برای پکو بگنایا در دور بیست و سوم پیش آمد، این موتورسوار به طور کامل از دور مسابقه خارج شد و هیچ امتیازی نصیبش نشد و این در حالی بود که فابیا کوارتارارو، موتورسوار یاماها با این اتفاق می توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند در نهایت کوارتارارو به کار خود در رتبه چهارم خاتمه داد و با مجموع 267 امتیاز برای نخستین بار به عنوان قهرمانی مسابقات موتوجی پی رسید.

والنتینو روسی، اسطوره موتورسواری جهان امروز پس از گرندپری والنسیای اسپانیا خداحافظی کرد. همانطور که پیش از این خبر داشتیم، این فصل آخرین فصل حضور والنتیو روسی، موتورسوار تاریخ ساز ایتالیایی یاماها در مسابقات این فصل موتوجی پی بود. بدین ترتیب امروز آخرین گرندپری فصل 2021 موتوجی پی در والنسیای اسپانیا و در پیست ریکاردو تورمو برگزار گشت که با قهرمانی پکو بگنایا خاتمه یافت. اما اتفاق ویژه برای هواداران موتوجی پی و جهانی موتوراسپورت، خداخافظی والنتینو روسی، اسطوره این رشته بود.

روسی که اکنون 42 ساله است عناوین و افتخارات زیادی را در کارنامه خود دارد و تقریبا می توان گفت با حضور او در این رشته بود که خیلی ها علاقه مند به آن شدند و خاتمه روز خداحافظی اسطوره از راه رسید و او بازنشسته شد. از این پس دیگر او را در پیست های تماشایی موتوجی پی نخواهیم دید.

والنتینو روسی که در مجموع نه قهرمانی جهان در مسابقات موتورسواری دارد در میدان اصلی و خیابان های تاوولیا، شهری که در آن کودکی و نوجوانی خود را گذرانده با استقبال و حمایت پرشور همشهریانش روبرو شد. روسی بارها از علاقه اش به تاوولیا صحبت کرده است. روسی همچنین در دفتر مرکزی تیم VR46 نیز توقف داشت. VR46 تیمی به مالکیت روسی است که در رشته های موتو 2 و موتو 3 فعالیت دارد و موتورسواران آکادمی والنتینو روسی از طریق آن به مسابقات بزرگ جهانی راه پیدا می کنند. روسی همچنین در پیست میسانو یا پیست مارکو سیمونچلی (مارکو سیمونچلی موتورسوار 24 ساله ایتالیایی بود که در سال 2011 در یک مسابقه موتوجی پی بر اثر تصادف درگذشت) نیز یک دور زد. دکتر در رابطه با این روز خاص گفت:

فوق العاده است، مثل آنکه یک رویا به حقیقت پیوسته باشد. زمانی که جوان تر بودیم با اسکوترهای پنجاه سی سی خود در شهر می راندیم و این رویا را داشتیم که سوار بر یک موتور MotoGP در شهر رانندگی کنیم و امروز این رویا به واقعیت تبدیل شد. لحظه بی نظیری بود و احساسات فوق العاده ای جریان داشت و من از امروز لذت بسیار زیادی بردم. موتور M1 نیز در خیابان ها خوب است! من احساس خوبی داشتم و در مرکز شهرمان تاوولیا، مردم و هواداران زیادی جمع شده بودند، فکر کنم آنها هم از این اتفاق لذت زیادی بردند. گرندپری سن مارینو به معنای واقعی کلمه مسابقه خانگی من است، خانه من 10 کیلومتر با آن فاصله دارد. من همینجا در میسانو بزرگ شدم. اولین باری که یک موتور را بر روی پیست راندم در میسانو بود. این آخر هفته انتظار مردم زیادی را دارم، هوادارانی بسیار با کلاه زرد! پس ما (یاماها) حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد تا قدرتمند و رقابتی باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1927

به "خداحافظی اسطوره موتورسواری دنیا از مسابقات موتوجی پی" امتیاز دهید

1 کاربر به "خداحافظی اسطوره موتورسواری دنیا از مسابقات موتوجی پی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی اسطوره موتورسواری دنیا از مسابقات موتوجی پی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید