خطر تروریسم در ایتالیا بسیار بالاست

به گزارش مجله سامی، وزیر کشور ایتالیا با اشاره به خطر تروریسم در این کشور گفت: خطر تروریسم در ایتالیا بسیار بالاست و ما بسیار مراقب می باشیم.

خطر تروریسم در ایتالیا بسیار بالاست

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنجلینو الفانو؛ وزیر کشور ایتالیا در پی به صدا درآمدن زنگ خطر تروریسم توسط نخست وزیر فرانسه گفت: بر اساس تحلیل هایی که در دست داریم، فضای آرامی در سال های آینده وجود نخواهد داشت؛ با وجود این، ایتالیا تاکنون یک کشور امن بوده است، زیرا فعالیت های پیشگیرانه در این خصوص، شدید و شبانه روزی بوده است.

وی هشدار داد: خطر برابر با صفر وجود ندارد. خطر تروریسم برای کشورهایی که متحمل آن شده اند، بسیار بالاست و ما نیز عضو جامعه ای هستیم که در معرض خطر تروریسم قرار گرفته است.

پیش از این، مانوئل والس؛ نخست وزیر فرانسه در کنفرانس امنیتی مونیخ تأکید نموده بود که حملات تروریستی بیشتری در اروپا رخ خواهد داد.

والس که کشور متبوعش در سال گذشته میلادی دو بار قربانی حملات تروریستی تکفیری ها شد، در این سخنرانی گفته بود: وارد دورانی از حضور دیرپای تروریسم افراطی شده ایم... ما باید به طور کامل در برابر تهدیدها هوشیار باشیم و بسیار شدید و آشکار به آن ها واکنش نشان دهیم. حملات بیشتری رخ خواهد داد. این حملات گسترده و قطعی هستند. تروریسم افراطی قصد ماندن دارد.

وزیر کشور ایتالیا در سخنان اخیر خود خاطر نشان نموده است: خبری از زنگ خطر واقعی و خاص در کشور نیست؛ ولی این امر موجب نمی گردد که ما آرامش داشته باشیم. من همیشه تأکید نموده ام که خطر بسیار زیاد است و در ایتالیا به طور شبانه روزی از آن پیشگیری می گردد. هیچ کشوری از خطر مصون نیست و خطر برابر با صفر وجود ندارد... در 15 سال اخیر هیچ قاره ای از خطر تروریسم مصون نبوده است. یک هدف ثابت برای کنترل وجود ندارد و ما وظیفه داریم، کنترل گسترده ای را اعمال نماییم. در سال 2015، 86هزار نفر را کنترل نمودیم. نقطه قوت ایتالیا، فعالیت پیشگیرانه ای است که تاکنون ما را به کشوری امن مبدل نموده است... لغو شنگن چیزی را حل نمی کند؛ بلکه معضل اروپا پیچیده تر می گردد. ما مرزهای آبی داریم و نمی توانیم در دریا دیوار بکشیم.

6

منبع: تسنیم
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 593

به "خطر تروریسم در ایتالیا بسیار بالاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر تروریسم در ایتالیا بسیار بالاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید