راهنمای سفر به مالزی

به گزارش مجله سامی، کشورهای زیبای آسیایی در سالهای اخیر سعی نموده اند با فراهم اوردن امکانات گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب نمایند. کشورهایی که در این زمینه پیروز بوده اند چین و ژاپن و مالزی می باشد. کشور مالزی با طبیعت زیبا و جشنواره هایی که هر ساله برگزار می نماید توانسته گردشگران تور مالزی را افزایش دهد. مذهب رسمی کشور مالزی اسلام است و حدود 60 درصد از مردم مسلمان هستند همچنین این کشور توانسته در سالهای اخیر رشد مالی مطلوبی داشته باشد.

راهنمای سفر به مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

در این مطلب به موضوعات جالبی از مردم مالزی اشاره می کنیم. و همچنین سفر به مالزی این کشور پر رمز و راز را به شما پیشنهاد می کنیم. کشور مالزی متنوع ترین نژادها را در خود جای داده است. 50 درصد این جمعیت از قوم مالایی ها هستند.چینی ها 23 درصد و هندی ها نیز 7 درصد مردم را تشکیل می دهند و 12 درصد دیگر را گروه های مختلف دیگر تشکیل می دهند. مذهب اصلی انها اسلام است و بودایی ها و هندوها و مسیحی ها اقلیت های مذهبی دیگر هستند. به همین دبلی این کشور دارای خواکی ها و فرهنگ متنوعی می باشد. مردم مالزی اقدامات چشمگیری را در خصوص تنوع قومی انجام داده اند.تنش های قومی زیادی در تاریخ این کشور وجود داشته که روی سیاست تاثیر گذار بوده . مثلا شورش نژادی که در سال 1969 به بار امد. دولت تصمیم گرفت که نابرابری را دربین مالایی ها و طبقه ثروتمند چین از بین ببرد. همچنین در این کشور هیچ کس تاریخ انتخابات بعدی را نمی داند . شهر پنانگ را پایتخت غذاهای خیابانی می نامند. شما می توانید با قدم زدن در خیابان های این شهر از غذاهای متنوع و لذیذ مانند نودل های تند، سمبوسه و کِندُل میل کنید. همچنین بزرگترین گل دنیا در این کشور قرار گرفته است. این گیاه به نام رافلِسیا بسیار معروف است که شکوفه آن به قطر 91 سانتی متر می رسد. هنگام شکوفه دادن بوی بسیار بدی دارد به همین دلیل به گل جسد معروف است. دولت این کشور سگ ها را ناپاک و نجس می داند. در سال 2014 میلادی مردم برای اعتراض رویدادی را ایجاد نموده ان به نام من می خواهم سگ ها را لمس کنم که بعد از آن تعداد زیادی از مردم توانستند سگها را در خانه خود نگهداری نمایند. دوریان یا خارگیل در این کشور کشت می گردد. این میوه از عجیب ترین میوه ها در دنیاست بوی خیلی تندی دارد که استفاده از آن در هتل ها ممنوع شده . مردم بومی با چاقواین میوه را تراش می دهند تا به گوشت آن برسند که شیرینی و خوش طعنی ان مزه ای مانند مزه های آناناس، پیاز، کارامل، پنیر، کره و بادام را دارد.

مالزی کشوری منحصر به فرد است و سفر به مالزی بسیار هیجان انگیز می باشد. این کشور با کشور های همسایه خود از نظر اداب و رسوم و فرهنگ بسیار تفاوت دارد. از جنگل های انبوه گرفته تا سواحل زیبای پرهنتیان در این کشور می توانید یک روز در کنار قبایل محلی باشید و از دیدن نحوه زندگی آنها لذت ببرید و یا در کامرون از مزارع زیبای چای دیدن کنید، همچنین می توانید در پارک ملی گونونگ مولو و تامان نگارا از دامنه سرسبز کوه ها بالا بروید و حیات وحش را از نزدیک ببینید. در این مطلب ما بهترین راه سفر به مالزی را توضیح می دهیم. گفتنی است که آژانس سعادت سیر کیتی فقط در زمینه ی تور مالزی به صورت هوایی فعالیت می نماید.

روش های سفر به مالزی

کشور مالزی با ایران فاصله بسیاری دارد. به همین خاطر بهترین راه برای رسیدن به این شهر استفاده از جهت های هوایی است. البته راه های دیگر هم برای رسیدن به این کشور توریستی وجود دارد. اگر ماجرا جویی را دوست دارید و سفری طولانی را می پسندید ، می توانید از سفر زمینی یا ترکیبی نیز بهره ببرید که شاید سفری لذت بخش و متفاوت باشد در پاراگراف های بعدی به توضیحات بیشتری در این مورد می پردازیم.

راه های سفر به مالزی عبارت است از:

1- تورهای مالزی

2- شخصی : 1) هواپیما

2) ترکیبی

1- تورهای مالزی

اولین کار انتخاب تور مسافرتی مطلوب و مطابق با سلیقه خودتان است که مورد اهمیت است.

تور های مالزی به دو صورت می باشند: تور های مخصوص یک شهر مالزی و یا تور های ترکیبی ، مثلا تور کوالالامپور به تنهایی و یا تور کوالالامپور لنکاوی به صورت ترکیبی.

تورهای مخصوص برای یک شهر مثلا کوالالامپور : عموما از 6 روز تا 8 روز هستند. که با توجه به آژانس هواپیمایی که انتخاب می کنید و یا کلاس هتل ، زمان سفر ،اتاق انتخابی، قیمت ها تفاوت می نماید.

حدودا هزینه ها برای 7 شب و 8 روز : 1.7 میلیون تا 5.5 میلیون تومان

تورهای ترکیبی مالزی: عموما 8 تا 9 روزه بوده و روزهای اول را در کوالالامپور تفریح می نمایند و سپس به شهر های دیگر مالزی پنانگ یا لنکاوی می روند. که با توجه به آژانس هواپیمایی که انتخاب می کنید و یا کلاس هتل ، زمان سفر ،اتاق انتخابی، قیمت ها تفاوت می نماید.

حدودا هزینه ها برای 4 شب کوالالامپور و 3 شب پنانگ یا لنکاوی : 2.5 تا 10 میلیون تومان

2- شخصی

به جای اینکه تور گردانان برای سفر شما برنامه ریزی نمایند می توانید خودتان برای سفر به مالزی برنامه ریزی کنید که می توانید با هواپیما یا زمینی به این کشور سفر کنید.

1) هواپیما

می توانید از پرواز های داخلی و مستقیم بهره ببرید.

تهران-کوالالامپور: 2 میلیون تا 3.8 میلیون تومان

و یا پرواز های خارجی با توقف

تهران-کوالالامپور: بین 360 تا 720 دلار (حدود 1.1 میلیون تا 2.3 میلیون تومان)

مشهد-کوالالامپور: بین 550 تا 800 دلار (حدود 1.7 تا 2.5 میلیون تومان)

شیراز-کوالالامپور: بین 770 تا 1000 دلار (حدود 2.4 تا 3.2 میلیون تومان)

تبریز-کوالالامپور : بین 370 تا 1300 دلار (حدود 1.2 تا 4.3 میلیون تومان)

اصفهان-کوالالامپور: بین 450 تا 1500 دلار (بین 1.4 تا 4.8 میلیون تومان)

اهواز-کوالالامپور: بین 800 تا 2000 دلار (بین 2.5 تا 6.4 میلیون تومان)

عوارض برای خروج از کشور 75000 تومان است که باید به صورت اینترنی و یا حضوری پرداخت کنید.

2) ترکیبی

اگر می خواهید سفری منحصر به فرد و پر از تجربیات شگفت انگیز و کم هزینه را تجربه کنید سفر زمینی بسیار مناسب است.

می توانید تمام جهت تا شهر کوالالامپور را به صورت زمینی سفر کنید . ابتدا از مرز ایران وارد افغانستان (مرز دوغارون) و یا مرز ایران و پاکستان (مرزهای میر جاوه و تفتان) بروید و بعد از آن به کشور پاکستان ، هند، تبت و تایلند برود و در آخر هم به مالزی برسید.

و یا می توانید با هواپیما به کشور هند برود و از آنجا با قطار اتوبوس یا سواری به کشور مالزی سفر کنید . چرا که کشور های افغانستان و پاکستان امنیت کمتری دارد.

منبع: لذت سفر
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 216

به "راهنمای سفر به مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید