تور ارمنستان: در ارمنستان تماشا این مکان ها را نباید فراموش کنید

به گزارش مجله سامی، مکان هایی در ارمنستان که نباید از تماشاشان محروم ماند

ارمنستان کشوری زیبا و تاریخی، با مردمی فرق دارد. در سفر به این کشور هرگز حوصله تان سر نخواهد رفت، زیرا جاذبه های فراوانی وجود دارد که از تماشا آن لذت ببرید. با خبرنگاران همراه باشید و با چند جاذبه مهم این کشور آشنا شوید:

تور ارمنستان: در ارمنستان تماشا این مکان ها را نباید فراموش کنید

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

مکان مقدس تاتو (Tatev Monastry)

مکان مقدس تاتو با ایروان 4 ساعت فاصله دارد (253)، اما پیمودن این راه ارزشش را دارد. بازدید از این مکان مقدس یک اتفاق به یاد ماندنی است. این مکان مقدس قرون وسطایی (قرن 9 پس از میلاد)، در لبه یک دره عمیق ساخته شده است و اطراف آن را منظرههای زیبای کوهستانی احاطه نموده اند. برای رسیدن به صومعه می توانید از تله کابین (که در کتاب گینس به عنوان طولانی ترین تله کابین دنیا ثبت شده است) بهره ببرید. به مدت 20 دقیقه از روی دره عمیقی عبور می کنید و از منظره ها زیبا لذت خواهید برد.

گردنه سلیم (Selim Pass)

در بین راه سوان به ایروان، می توانید توقف کنید و از تماشا یکی از زیباترین منطقه ها طبیعی ارمنستان یعنی گردنه سلیم لذت ببرید. این گردنه زمانی بخشی از جاده معروف ابریشم بوده، که اروپا را به خاور دور متصل می نموده است. کاروان سرای تاریخی (که زمانی محل استراحت بازرگانان در جاده ابریشم بوده) هنوز هم پابرجاست. منظره دره سرسبز زیر آن نیز بسیار تماشای است.

کاراهونج (Karahunj)

در منطقه سیونیک که در فاصله 200 کیلومتری ایروان واقع شده است، یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین سایت های سنگی ارمنستان که کاراهونج (Karahunj) یا ارتش سنگ ها (Army of Stones) نام دارد، قرار گرفته است. این سایت در دشتی در ارتفاع 1770 متری واقع شده که متشکل از 200 سنگ مختلف است که روی آنها سوراخ هایی به قطر 5 سانتی متر وجود دارد. دانشمندان هنوز از راز وجود این سازه ها با خبر نشده اند و حدس می زنند از این سنگ ها، که قدمت آن به قرن 6 میلادی باز می شود، برای رصد ستارگان استفاده می شده است.

شهر غاری خنزورسک (Khndzoresk)

روستای خنزورسک که درهمان منطقه سیونیک واقع شده است، یکی دیگر از جاذبه های توریستی ارمنستان است. اینجا سکونت گاه خاصی است که انگار زمان در آن متوقف شده است. بخش قدیمی روستا متشکل از غارهایی است که تا سال 1950 میلادی مردم در آن زندگی می کردند. پل جدیدی هر دوبخش روستا را به هم متصل می نماید و منظره اطراف از روی آن فوق العاده است.

سمفونی سنگ ها

در منطقه کوتایک (Kotayk) ارمنستان، دره ای به نام گارنی وجود دارد که معروفیت آن به علت وجود ستون های خاص بازالتی است. در اثر یک فرایند ژئولوژیکی، این ستون های متقارن طبیعی شکل گرفته اند، که امروزه به سمفونی سنگ ها معروفیت دارند. اگر از دور به دره نگاه کنید، صخره ها شبیه اعضای غول پیکرند.

آبشارمامروت قار

علاوه بر این سایت های پرطرفدار، جاذبه های دیگری هم وجود دارد، که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. در این میان آبشار زیبای مامروت قار یا زونتیکر (چترها) یکی از آنهاست. این سایت طبیعی زیبا در ناگورنو کاراباخ (Nagorno-Karabakh) در شرق ارمنستان واقع شده است. این آبشار که از دره Jrduz سرچشمه می گیرد، به شکل دائمی جاری است و آبشاری شبیه یک چتر که با خزه پوشیده شده است، ایجاد نموده است. بازدید از این جاذبه طبیعی زیبا را از دست ندهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1991

به "تور ارمنستان: در ارمنستان تماشا این مکان ها را نباید فراموش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: در ارمنستان تماشا این مکان ها را نباید فراموش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید