شگفت انگیزترین جاذبه های ایرلند

به گزارش مجله سامی، جاذبه های ایرلند

ایرلند جزیره ای در آتلانیک شمالی، واقع در شمال غرب اروپا و سومین جزیره بزرگ اروپا محسوب می گردد. بریتانیا در شرق ایرلند قرار گرفته است و دریای ایرلند، بریتانیا و ایرلند را از هم جدا می نماید. با وجود اینکه ایرلند از لحاظ مقیاس کوچک است، اما جاذبه های گردشگری ایرلند بی شمار هستند.

شگفت انگیزترین جاذبه های ایرلند

از عجایب طبیعی گرفته تا آثار باستانی و موزه ها، همه و همه برترین ها را برای گردشگران ایرلند به ارمغان می آورند. در ادامه با خبرنگاران باشید تا با جاذبه های ایرلند آشنا شوید.

پارک ملی بورن | Burren

پارک ملی بورن ایرلند کوچک ترین پارک در میان 6 پارک ملی دیگر آن است. بخش کوچکی از منظره طبیعی کم نظیر گلاسیو کارست در این پارک واقع شده است. این منطقه تماشای 350 میلیون سال پیش ایجاد شده و با نام بورن خوانده می شود. هم از لحاظ جغرافیایی و هم از لحاظ تنوع زیستی، بورن های ایرلندی دارای اهمیت زیادی هستند.

گلاسیو کارست موجب می شود گونه های زیادی از گیاهان و حیات وحش کم نظیر رشد نمایند. جزایر آران که خارج از شهر گالوی هستند جزئی از بورن شناخته می شوند. آرامگاه پولنابرون و غار معروف ایلوی نیز از جاذبه های معروف آن می باشند. غار ایلوی به مدت 30 سال مثل رازی به جای مانده بود تا اینکه به طور تصادفی در طول دهه 1940 به وسیله کشاورز محلی کشف شد.

موزه ملی باستان شناسی ایرلند در دوبلین

موزه باستان شناسی مکانی مناسب برای تماشا آثار هنری ایرلندی به خصوص هنر سلتیک است. در سفر به ایرلند توصیه میکنیم حتما سری به این موزه باستان شناسی بزنید.

بازدید از تماشاخانه کولتورد

قدمت تماشاخانه کولتورد در بلفاست (Belfast) ایرلند به سال 1895 باز می شود. فیلم های سینمایی و تئاترهای فرهنگی در این محل برگزار می شوند.

مانستر گلندالاف | Glendalough

مانستر گلندالاف مقصدی جالب و متفاوت در ایرلند است. این منطقه یادآور حمله وحشتناک وایکینگ ها می باشد. طبیعت زیبا، برج قدیمی و کلیساها با معماری خاصی که دارند این مکان را به مقصد گردشگری فوق العاده ای بدل ساخته اند.

قلعه بلارنی ایرلند | Blarney Castle

در شهرستان کورک ایرلند قلعه ای تاریخی وجود دارد که قدمت آن به 600 سال قبل باز می شود. قلعه بلارنی یکی از پر بازدیدترین قلعه های ایرلند است که به وسیله سلسله مک کارتی احداث شده و منزلگاه بلارنی استون می باشد.

خلیج دینگل ایرلند | Dingle Bay

یکی از نقاط غربی سرزمین اصلی ایرلند، خلیج دینگل نام دارد که در ناحیه کری نهاده شده است. این خلیج شبه منظره بی نظیری دارد و محلی عالی برای عکاسی محسوب می شود. البته بازدید نمایندگان قطعا باید برای تماشای این زیبایی های طبیعی سفری دریایی داشته باشند. دولفین هایی که عشقشان به انسان ها در جهان معروف است هم از سال 1983 در این منطقه زندگی می نمایند.

صخره های موهر | Cliffs of Moher

صخره های صعب العبور موهر در ارتفاع 120 متری اقیانوس اطلس در شهرستان کلر نهاده شده است. این صخره ها در لیست 10 جاذبه برتر پر بازدید ایرلند قرار دارند. ارتفاع صخره هایی که بر روی کوه های اسلیو لیگ دونگال قرار دارند به 601 متر می رسد.

بن بالبن در شهرستان اسلیگو | Ben Bulben, County Sligo

بن بالبن از دیگر جاذبه های ایرلند می باشد که در طول عصر یخبندان ایجاد شده است. این جاذبه بی نظیر ایرلندی همچون جواهری بر روی تاج کوه های دارتلی می درخشد. بعلاوه منظرهی گسترده از خلیج اسلیگو را در معرض دید گردشگران می گذارد.

این نقطه از ایرلند به شدت با اسطوره شناسی و ادبیات ایرلندی مرتبط می باشد، به ویژه به وسیله کار یکی از شاعرهای معروف به نام ییتس که در همان نزدیکی دفن شده است.

جزایر کرک در شهرستان کرک ایرلند | Cork Islands

جزایر کرک ایرلند نقطه ای کانونی و با ارزش برای جهت گردشگری آتلانتیک در غرب ایرلند محسوب می شود. هر یک از این جزایر زیبا و ارزشمند ویژگی های خاص خود را دارند. به طور مثال دورسی دارای امکاناتی از قبیل تله کابین هایی است که از فراز اقیانوس عبور می نمایند و جزیره گائلتاچت که همچون رویاست.

تایتانیک بلفاست | Titanic Belfast

تایتانیک بلفاست از جاذبه های ایرلند است که در سال 2012 افتتاح شد و مورد استقبال خیلی از گردشگران نهاده شد. بنای بلفاست میراثی دریایی واقع در شهری است که تایتانیک مشهور ساخته شده بود. این جاذبه ایرلندی که یکی از پر بازدیدترین جاذبه ها در این منطقه است، داستان تایتانیک معروف را که با کوه یخی برخورد کرد و غرق شد، بازگو می نماید.

مساحت این بنا بیش از 12 هزار متر مکعب و در بر دارنده ساختاری چشم گیر با 9 گالری تعاملی است که تمام داستان کشتی تایتانیک را از زمان طراحی و ساخت با جزئیات در اختیار گردشگران قرار می دهد و حتی شرایط امروزی کشتی غرق شده را می توانند ببینند.

پارک ملی کیلارنی | Killarney National Park

یکی از تماشای ترین منطقه ها ایرلند، پارک ملی کیلارنی است که در شهرستان کری واقع شده است. این پارک منحصر به فرد از حفاظت گاه های زیست کره یونسکو محسوب می شود. زیبایی دریاچه ها، کوه ها و طبیعت این منطقه زبانزد جهان است. علاوه بر این، پارک ملی کیلارنی محافظ گل و گیاهان کم یاب ایرلندی، خانه ای امن برای بزرگترین جنگل های بومی در حال انقراض و تنها گله گوزن های بومی قرمز است.

صخره کَشِل ایرلند | Rock of Cashel

صخره های منحصر به فرد این منطقه در اصل به عنوان مقری برای پادشاهان ایرلند، که در منطقه جنوبی مانستر (Munster) حکمرانی می کردند، ایجاد یافتند. این سایت گردشگری یکی از مهم ترین کلکسیون های هنر سلتیک و معماری قرون وسطایی در اروپا بشمار می رود.

کشور جزیره ای ایرلند که معروف ترین مقصد آن دوبلین می باشد، از جاذبه های طبیعی بی شماری برخوردار است. طبیعت این منطقه به قدری زیباست که گویی تکه ای از بهشت بر روی زمین واقع شده است. در سفر به نقطه از کره زمین می توانید پدیده های طبیعی فوق العاده ای را ببینید و با جهانیی کاملا متفاوت آشنا شوید.

در مطلب بالا تنها به معرفی تعداد معدودی از جاذبه های تماشای ایرلندی پرداختیم و بدون شک این جزیره جاذبه های گردشگری و تماشای بی شماری دارد که در انتظار بازتماشامایندگان هستند.

منبع: theculturetrip

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2036

به "شگفت انگیزترین جاذبه های ایرلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین جاذبه های ایرلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید