دستیار صوتی گوگل میزبان صدای خواننده مشهور شد!

به گزارش مجله سامی، شرکت گوگل از مدتی پیش تصمیم گرفته برای ایجاد تنوع در دستیار صوتی خود از صدای خواننده های مشهور استفاده کند و جان لجند نخستین فردی است که وارد این سیستم جدید شده است.

دستیار صوتی گوگل میزبان صدای خواننده مشهور شد!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسیاری از مخاطبان دستیارهای صوتی معتقدند صداهای استفاده شده در دستیارهای صوتی می توانند تغییر نمایند و از حالت یکنواختی خارج شوند، اکنون دستیار صوتی گوگل این روند تغییرات را شروع نموده است.

یکی از مشهور ترین ترانه سرا و خوانندگان دنیا یعنی جان لجند تصمیم به همکاری با گوگل گرفته است. وی از سال 2004 میلادی تاکنون مشغول فعالیت است. جان لجند 9 جایزه مراسم گرمی و یک جایزه گلدن گلاب را در کارنامه کاری خود ثبت نموده و ار بهترین آثار او می توان All of Me را نام برد. وی در فیلم های مردان سول و لالا لند نیز بازی نموده است.

تقریبا یک سال پیش، گوگل یک دسته از گزینه های صوتی جدید را برای دستیارهای دیجیتال شرکت خود معرفی کرد و به نظر می رسد اکنون زمان آن رسیده که از صدای جان لجند به عنوان صدای قالب هوش مصنوعی خود استفاده کند. بر این اساس صدای جان لجند در هر دستگاهی که با دستیار گوگل منطبق باشد کار می نماید.

این ویژگی جدید در انواع دستیارهای هوشمند در ایالات متحده و در زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود.البته این ویژگی به زودی وارد دیگر سیستم ها هم خواهد شد. شما می توانید این ویژگی را به سرعت با مراجعه به بخش تنظیمات برنامه دستیار گوگل یا با گفتن این جمله به دستگه خود فعال کنید؛ مانند لجند حرف بزن .

توجه داشته باشید که دستیار صوتی گوگل به شکل پیشفرض به بسیاری از پرسشهای شما پاسخ خواهد داد.این به این معناست که صدای جان لجند تنها به سوالات مرتبط خاصی مانند موسیقی مورد علاقه شما چیست؟ و همچنین بعضی از موارد عمومی تر مثل آب و هوا چگونه است؟ را پاسخ می دهد. البته ظاهرا، صدای جان لجند فقط برای مدت محدودی در دسترس خواهد بود.

منبع: انتخاب
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 166

به "دستیار صوتی گوگل میزبان صدای خواننده مشهور شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیار صوتی گوگل میزبان صدای خواننده مشهور شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید