دومین رآکتور نیروگاه اتمی امارات شروع به کار کرد

به گزارش مجله سامی، ایرنا نوشت: مقام های اماراتی اعلام کردند که دومین رآکتور از چهار رآکتور نیروگاه اتمی این کشور فعالیت خود را شروع نموده است.

دومین رآکتور نیروگاه اتمی امارات شروع به کار کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر اطلاع رسانی دولت ابوظبی روز آدینه با اعلام این خبر اضافه نمود: راه اندازی دومین رآکتور نیروگاه هسته ای براکه به معنای انجام گرفتن نیمی از مأموریت این نیروگاه است که 25 درصد از احتیاج انرژی برق کشور را تأمین خواهد نمود.

نخستین رآکتور این نیروگاه فرآیند تجاری خود را در آوریل گذشته شروع کرد و مجوز راه اندازی دومین واحد در ماه مارس امسال میلادی صادر شد.

این نیروگاه در صورت کامل شدن که به وسیله شرکت انرژی برق کره جنوبی در دست ساخت است، چهار راکتور با ظرفیت کلی پنج هزار و 600 مگاوات را در برخواهد گرفت که تقریبا معادل 25 درصد پیک تقاضای برق در امارات را تامین خواهد نمود.

سازمان انرژی اتمی امارات متحده عربی روز سه شنبه سوم فروردین 1400 از تکمیل سوختگیری نیروگاه اتمی براکه این کشور و آمادگی برای آزمایش نیروگاه برای شروع به کار نهایی آن اطلاع داد.

عملیات ساخت نیروگاه هسته ای براکه از سال 2012 در کنسرسیومی به مدیریت شرکت کپکو کره جنوبی شروع شده بود. امارات برای ساخت این چهار رآکتور هسته ای و خدمات پس از راه اندازی آنها در مجموع 40 میلیارد دلار هزینه خواهد نمود.

بعضی کشورهای منطقه و حتی شماری از انجمن های تخصصی نسبت به شرایط ایمنی و امنیت این نیروگاه سوال های جدی دارند و حتی کشوری همانند قطر این نگرانی ها را به آژانس انرژی اتمی منعکس نموده است.

کارشناسان با بیان اینکه امارات باید در مورد شرایط امنیت و ایمنی این نیروگاه به کشورهای منطقه جوابگو باشد، گفت: کشورهایی که می خواهند از انرژی پیشرفته هسته ای بهره برداری نمایند باید بتوانند استانداردهای پیشرفته ایمنی و امنیت آن را هم رعایت نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1823

به "دومین رآکتور نیروگاه اتمی امارات شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین رآکتور نیروگاه اتمی امارات شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید