گردشگری دریایی چیست؟

به گزارش مجله سامی، به گزارش گردشبان ، گردشگری دریایی یکی از صنایع دریایی روبه رشد در دنیا است که در بسیاری از کشورهای دنیا به آن توجه بسیار می گردد. تورهای دریایی، ورزش ها و تفریحات آبی، غواصی و سایر سرگرمی های مرتبط با ساحل و فراساحل همگی در گردشگری دریایی قرار می گیرند. هرساله تعداد گردشگران دریایی همچون مسافران کروز رو به افزایش است و کشورهای بسیاری چه کوچک و چه عظیم در کوشش هستند حتی از کوچک ترین ظرفیت های آبی، دریایی و ساحلی خود بیشترین استفاده را ببرند تا با جذب مسافران، درآمد خود را افزایش دهند.

گردشگری دریایی چیست؟

شرق و جنوب اروپا یکی از محبوب ترین مناطق برای توریستی دریایی در دنیا محسوب می گردد. کارائیب، جزایر باهاما، گرند کیمن، مکزیک یا آلاسکا از مشهورترین مقاصد توریستی دریایی هستند.

ایران نیز با دارا بودن پنج هزار و 800 کیلومتر طول نوار ساحلی که هفت استان کشور را در برمی گیرد، یک کشور دریایی محسوب می گردد. برای استفاده از صنعت توریستی دریایی، فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات مانند ساخت شناورها و قایق های تفریحی، ساخت اسکله های تفریحی، پارک های دریایی و زیردریایی های تفریحی در اولویت واقع شده است. به زودی با مشارکت بخش خصوصی خط کشتیرانی مسافربری، تفریحی، توریستی چابهار - مسقط - دبی و کراچی راه اندازی می گردد. این کشتی از نوع هیوندای کشور کره جنوبی با ظرفیت 240 نفر و با امکانات و تجهیزات لازم به مبلغ 70 میلیارد تومان خریداری شده است و در راستا ابتدایی خود از چابهار به مسقط، سپس از چابهار به کراچی و از چابهار به قطر - امارات خواهد گذشت. با افتتاح این خط کشتیرانی توریستی صنعت توریستی دریایی ایران پیشرفت بسیاری خواهد نمود.

اگر برای تعطیلات نوروز قصد سفر به یکی از مناطق دریایی و ساحلی ایران و دنیا را دارید تا بتوانید توریستیی دریایی را نیز تجربه کنید، کجارو با همکاری آژانس های معتبر به معرفی برترین تورهای داخلی و خارجی پرداخته و این امکان را فراهم نموده است تا با مشاهده و مقایسه قیمت ها بهترین تور نوروز و یا ارزان ترین تور به مقصد داخلی و خارجی مد نظر خود را برای گذران اوقاتی خوش انتخاب کنید.

در این نوع صنعت توریستی عموما تفریحات در آب های عمیق در فاصله زیاد با ساحل انجام می گردد. جت اسکی، قایق سواری، فلای بورد، ماهیگیری در آب های کم عمق، شنا، تماشای غروب آفتاب و آفتاب دریافت در ساحل ماسه ای، دریانوردی با کشتی های کروز، غواصی و ماهیگیری در آب های عمیق نیز بخشی از توریستی دریایی است که در بعضی از سواحل شمالی و جنوبی ایران نیز ارائه می گردد. هم اکنون جزیره زیبای کیش یکی از مهم ترین مقاصد توریستی دریایی در ایران به شمار می رود که امکانات توریستی ساحلی مانند فلای بورد، جت اسکی، بنانا سواری، غواصی و سایر ورزش های آبی را شامل می گردد.

این توریستی از سال 1980 در دنیا رواج پیدا کرد و صنعت جدیدی نیست اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات مورد توجه و اهمیت بسیاری از توریستان داخلی و خارجی قرار گرفته است. این صنعت هم اکنون در بسیاری از کشورها یکی از مهم ترین فاکتورها در جذب توریست و در نهایت رونق اقتصاد است.

کجارو

منبع: گردشبان
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 903

به "گردشگری دریایی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری دریایی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید