رادیو و تلویزیون دولتی یونان تعطیل شدند

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران: دولت یونان در ادامه اجرای برنامه ریاضت مالی خاطرنشان کرد رادیو و تلویزیون دولتی (ERT) خود را به طور موقت تعطیل می نماید.

رادیو و تلویزیون دولتی یونان تعطیل شدند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین الملل فرانسه؛ دولت یونان در ادامه اجرای برنامه ریاضت اقتصادی بیان کرد رادیو و تلویزیون دولتی (ERT) خود را به طور موقت تعطیل می نماید.

اعلام این خبر موجب خشم کارکنان این سازمان وعده زیادی از مردم یونان شده است. اعتراضاتی در مقابل ساختمان این سازمان برگزار شده است. این تصمیم عجیب منجر به بیکاری 2600 کارمند این مراکز خواهد شد. با تعطیلی رسانه های دولتی قرار است مجلس این کشور نسبت به ایجاد سازمان کوچکتری تصمیم بگیرد.

آنتونیس ساماراس نخست وزیر محافظه کار این کشور زیر فشار شدید نقدها مردم و احزاب مخالف این کشور واقع شده است. به نظر آنها ساماراس بدون توجه به وضع داخلی به آسانی تن به دستورات کشورهای ترویکا (آلمان، فرانسه، انگلیس) می دهد. کشورهای اروپایی به همراه نهاد های اقتصادی جهانی ادامه یاری های اقتصادی یونان را مشروط به اجرای اصلاحات اقتصادی و کاهش بودجه دولت این کشور نموده اند.

یونان در کانون بحران بدهی منطقه اروپا واقع شده است و در حالی ششمین سال رکود اقتصادی را تجربه می نماید که سیاست ریاضتی شدید دولت برای کاهش کسری بودجه، بیکاری ده ها هزار نفر را موجب شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 376

به "رادیو و تلویزیون دولتی یونان تعطیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیو و تلویزیون دولتی یونان تعطیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید