راهنمای سفر به شهر نیس

به گزارش مجله سامی، یکی از زیباترین شهرهای ساحلی در فرانسه، شهر نیس است. این شهر با جاذبه های طبیعی و البته دیدنی های بیشماری که دارد، همه روزه میزبان گردشگران از سراسر جهان بوده است. برای همین در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم به سفر به نیس بپردازیم. با ما همراه باشید تا سفری متفاوت به فرانسه را تجربه کنید.

راهنمای سفر به شهر نیس

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

نکاتی مهم در سفر به نیس

نیس شهر بزرگ و خیلی زیبای فرانسه است. نیس شهری در کنار دریاست و جاذبه ها و موزه های هنری زیادی دارد و به شب زنده داری معروف است، یعنی شب ها خیلی زیبا و دیدنی می شود و همه جا باز است.

ساعت در شهر نیس 2 ساعت و 30 دقیقه از تهران عقب است.

زبانش فرانسوی و واحد پولش یورو است و در نیس فقط و فقط یک فرودگاه بزرگ وجود دارد.

آب و هوای شهر نیس

آب و هوای شهر نیس چگونه است؟ و چه زمانی بهتر است به آنجا سفرکنیم؟ چون نیس شهری مدیترانه ای است پس دارای آب و هوای مدیترانه ای هم هست و هوای تابستان هایش گرم و خشک و هوای زمستان ها در آنجا معتدل است، بهار و پاییز در آنجا آب و هوای مرطوب دارد برای همین تقریبا در تمامی فصول سال پذیرای گردشگران مشتاق سفر به این شهر است.

زمانی که بهتر است شما به آنجا سفر کنید کاملا وابسته به خود شماست، یعنی این شما هستید که تصمیم میگیرید چه زمانی به این شهر زیبا مسافرت کنید.

مخارج رایج مسافران در سفر به نیس

مخارج هاستل

(هاستل از ترکیب دو واژه انگلیسی هاست به معنای مهمان کردن و هتل ساخته شده است. در هاستل تخت های یه اتاق به اجاره داده می شود، در هر اتاق 2 تا 8 تخت وجود دارد و حمام و دست شویی و آشپزخانه بیرون از اتاق ها قرار گرفته است و به صورت مشترک اند و مزیت هاستل ها این است که افراد در آنجا برای خود دوست پیدا می کنند.) هاستل ها همیشه همیشه در هر جایی ارزانتر از هتل ها هستند.

شما در هاستل اشتراکی شبی 17 تا 35 یورو باید بپردازید و برای اتاق خصوصی هاستل ها باید شبی 60 یورو پرداخت کنید.

شهر نیس یکی از گرانترین شهرها است اما اگر کمی تامل و اندیشه کنید می توانید مخارج خود را تا حدی کم کنید.

مخارج هتل در نیس

نیس هتل های مختلف و گوناگون اما گرانی دارد به عنوان نمونه:

ماندن شب در هتل 1 ستاره 32 تا 75 یورو میخواهد، مخارج ماندن در هتل 2 ستاره 40 تا 120 یورو، 4 ستاره 90 تا 279 یورو وبرای هتل 5 ستاره 210 تا 450 یورو لازم است.

مخارج غذا در سفر به نیس

برای خرید غذا در این شهر باید پول زیادی خرج کنید اگر بخواهید در این شهر غذای ارزونی بخورید باید به غذاخوری های نزدیک راه آهن بروید، خرج ناهاری با قیمت خیلی پایین در این شهر 5 تا 10 یورو و شام هم با قیمت پایین 8 تا 15 یورو است.

مخارج حمل و نقل عمومی در نیس فرانسه

تاکسی هم در نیس خیلی گرون است و هم اگر بخواهید با تاکسی به این شهر سفر کنید خیلی گرون خواهد بود برای همین ایده ای که داریم در این شهر از اتوبوس یا تراموا استفاده کنید. یک ایده خوب دیگر در داخل این شهر دوچرخه سواری است که باید آن را از شرکت Nice Allocation Rent اجاره فرمایید.

مکان های تفریحی در سفر به نیس

بخش تاریخی نیس

در این قسمت خیابان هایی به شکل مخروط دیده می شوند در این خیابان ها غذا خوری ها و فروشگاه ها قرار دارند. اگه شما تاریخ، غذا های دلنشین و لذیذ، هنر، معماری و زندگی در شب تاریک رو می پسندید می توانید این بخش زیبا را در سفر به نیس مشاهده فرمایید و لذت ببرید.

کورس سلیا: بازار

این بازار در قسمت تاریخی قرار گرفته است و هر هفته سه شنبه ها و یکشنبه ها دایر می شود. شما می توانید ازاین بازار گل و میوه و سبزی های نو و تازه بخرید.

تفرجگاه دیز آنگلس

تفرجگاه دیز آنگلس بهترین مکان در سفر به نیس برای قدم زدن است و میشود در آنجا دوچرخه سواری و اسکیت سواری کرد و دریای قشنگ را دید. اینجا خیلی منظره زیبایی دارد رفتن به این مکان حتما توصیه می شود.

میدان ماسنا

این قسمت تصویری از گذشته خیلی قشنگ شهر را نشان می دهد. در میدان ماسنا ساختمان هایی با معماری ملاسیک خیابان های شطرنجی و فواره و مجسمه های تاریخی وجود دارند.

موزه ملی مارک شاگا

مارک شاگال بزرگترین نقاش کشور فرانسه است، در این موزه اثرات به جا مانده از این نقاش عبارتند از: 17 تابلوی رنگی کتاب مارک شاگال و پرده های تاثیرگذار منقوش او قابل رویت می باشند.

گالری لافایت

از فروشگاه های خرید خیلی بزرگ نیس است که در آنجا میتوانیم پرطرفدار ترین برندها همچون گوچی را مشاهده کنیم، اینجا بهترین مکان برای خرید سوغاتی و وسایل خیلی گران است.

1+

منبع: دلتابان
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1333

به "راهنمای سفر به شهر نیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به شهر نیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید